Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mikä lemmikki minulle?

Lähettäjä: Varpunen 
Päivämäärä:   14.10.25 13:17:39

Koen itseni älyttömän yksinäiseksi eron myötä. Haluaisin jonkun lemmikin. Koiraa miettinyt mutta se sitoo niin paljon että sitä en nyt voi ottaa. Kissaa en voi allergian takia ottaa. Lähinnä mietin hamsteria:D niitä ollut nuorempana. Onko noloa ottaa 35 vuotiaana hamsteri? Se on helppohoitoinen ja siitä olisi kokemusta. Sen touhuja olisi varmaan mukava seurata.

Re: Mikä lemmikki minulle?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.10.25 14:03:19

Miksikäs ei, jos ei haittaa että se nukkuu päivät ja romuaa yöt. :)

Päivämäärä:   14.10.25 14:06:07

On maailman nolointa, lukee kansainvälisessä sääntökirjassakin.

Päivämäärä:   14.10.25 14:07:45

Ite ottaisin pari gerbiiliä. Eivät ole niin yöeläimiä kuin hamsterit. Tai muutaman hiiren, ovat vielä päiväaktiivisempia.

Lähettäjä: Ellen 
Päivämäärä:   14.10.25 14:14:03

Hamsterit on kyllä tosi kivoja, kannatan!

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.10.25 14:16:33

Minä olen aikuinen ihminen jolla on rottia. Olen miettinyt myös syrkkiä välillä, ja chinchilloja aina kun alkaa rassaamaan rottien lyhytikäisyys.

Päivämäärä:   14.10.25 14:18:39

Millä tavalla hamsteri ei sido ja koira sitoo?

Päivämäärä:   14.10.25 14:29:54

"Millä tavalla hamsteri ei sido ja koira sitoo"

No esimerkiksi hamsteri ei samalla tavalla tarvitse ihmistä kuin koira. 8 h työpäivän jälkeen koira tarvitsee ihmistä loppupäivän ulkoilutukseen ja sun muuhun puuhasteluun. Hamsterille on se ja sama, saako ruuan 15.20 vai 18. Eikä hamsteri sinänsä ole sylilemmikki vaikka käsikesyiksi useimmat niistä saa opetettua. Ne eivät samalla tavalla nauti ja tarvitse syliaikaa kuin koira sosiaalisena eläimenä haluaa huomiota ja lähellä oloa. Ja hamsterin voi periaatteessa jättää kotiin viikonlopuksi jos saa hoitajan käymään kerran pari vuorokaudessa tarkistamaan eläimen kunto ja antamaan vettä ja ruokaa - koira tarvitsee tässäkin suhteessa enemmän hoitoa ja panostusta. Aukesko?

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   14.10.25 17:08:16

Ota mieluummin pari gerbiiliä kuin hamsteri. Niitä paljon hauskempi seurata ja ovat pitkäikäisempiä.. Itsellä ollut niitä aikuisenakin.

Päivämäärä:   14.10.25 17:10:51

Mäkin kannatan gerbiilejä. Ne on tosi hauskoja tyyppejä. Hauskempia ja seurallisempia kuin hamsteri. Mutta mihinkään miniterraan niitä ei voi laittaa tai tappavat toisensa.

Lähettäjä: hamsu 
Päivämäärä:   14.10.25 17:16:39

Olen 27-vuotias ja minulla on hamsteri. Ihmiset kyllä välillä vähän naureskelee ja pitää sitä hassuna, mutta en ole kokenut että hamsterin omistaminen aikuisena olisi mitenkään noloa.

Hamsteri sopii hyvin omaan elämäntilanteeseeni: minulla on paljon harrastuksia ja tulen usein kotiin vasta myöhään illalla. Hamsteri ei odota kaihoisasti kotona eikä kaipaa ihmisen seuraa samalla tavalla kuin monet muut eläimet.

Suosittelen siis hamsteria lemmikiksi! Sen puuhia on kiva katsella ja päivittäinen hoitaminen on helppoa ja nopeaa. Asun yksiössä, eikä siitä aiheudu mitään haju- tai äänihaittoja, esim. juoksupyörän ääni ei ole häirinnyt omaa nukkumistani lainkaan. Terraarion sisustaminen ja virikkeiden tekeminen on myös kivaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.