Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kissat ei saa ulkoilla vapaasti- valittajat

Lähettäjä: huu 
Päivämäärä:   14.10.25 09:27:59

Nämä muka "kissaihmiset" joiden mielestä kissa kuuluu vain taloon sisälle hikisiin kerrostaloihin, kertokaa minulle miksi olette niin fanaattisia siitä että kissa tappaa lintuja, mutta ette yhtä fanaattisia siitä että ihminen tuhoaa koko maapallon?
argumentit miksi kissa ei saa ulkoilla on:
-se tappaa lintuja ja on vieraslaji joka tuhoaa ekosysteemin
-Ihmiset tappaa niitä
-pedot tappaa niitä

Miksette käytä mielummin kaikkea energiaa ihmisten rajoittamiseen?
-Ihmiset tappaa lintuja ja kaikkia muita eläimiä ja tuhoaa luontoa paljon suuremmalla volyymilla kuin yksikään kissa
-ihminen tuhoaa kaiken mihin kulkee
-ihmiset tappavat kissoja ja kaikkia muita eläimiä joita vaan kykenevät

Re: Kissat ei saa ulkoilla vapaasti- valittajat

Päivämäärä:   14.10.25 09:28:28

ja lisään vielä:

Ihmiset lisääntyvät holtittomasti ja paljon syntyy sairaita yksilöitä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.10.25 09:29:33

Ahdistukseen on olemassa hoitoja. Suosittelen aloittajalle.

Päivämäärä:   14.10.25 09:32:31

Ihmiset ne kissatkin sinne tappohommiin päästävät. Kanna vastuusi.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.10.25 09:32:34

Tjaaa, se että jotkut ihmiset tappaa ja tuhoaa, tekee sun mielestä oikeutettua siitä? Itse ainakin huolehdin etten sellaista tee, eikä tarvi omien eläimienkään tehdä. Eli kertoo lähinnä kissan omistajan omasta julmuudesta ja välinpitämättömyydestä pitää sitä kissaa irti. Niin itsekästä, epäempaattista ja ajattelematonta. Ja laiskaa. Kissan voi viedä ulkoilemaan valvotusti, mutta kun ette sitäkään vähää vaivaa omien lemmikkienne eteen viitsi nähdä.

Päivämäärä:   14.10.25 09:35:38

Mua ei haittaisi kissat vapaana jos ne osaisi varoa autoja. Tänäänkin kaksi raatoa tienposkessa.

Päivämäärä:   14.10.25 09:36:32

kyllä varmasti teistäkin jokainen on kulutuksellaan tuhonnut enemmän luontoa kuin 100 kissaa pystyy tuhoamaan.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   14.10.25 09:37:33

Mutta kun meidän Misse kyllä osaa katsoa oikealle ja vasemmalle ja taas oikealle ylittäessään tien. Ja jos käy hassusti, niin Missehän on vaan onnellinen kun saa jäädä vapaana auton alle.

Päivämäärä:   14.10.25 09:39:16

Onko ne häkkikanat ja sikalan siat onnellisempia kun saa elää pidempään siellä häkissä kuin esimerkiksi vapaana oleva peura joka ammutaan metsästyskaudella?

Päivämäärä:   14.10.25 09:40:07

Teidän kissojen vankeuttamisoikeudella ihan hyvin saisi kaikkia tuotantoeläimiäkin pitää pienissä häkeissä, koska varmasti ovat onnellisempia siellä kuin tuolla kylmässä tuulessa ja tuiskussa ja petojen armoilla.

Lähettäjä: Nii 
Päivämäärä:   14.10.25 09:42:03

Jos jonkun kissa juoksee mun auton alle niin tulen viemään asian oikeuteen ja vaadin henkisestä kärsimyksestä korvauksia

Päivämäärä:   14.10.25 09:42:11

Semmoset whataboutismit sitten sieltä.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   14.10.25 09:53:05

Oma mielipide on että taajamissa ja kaupungeissa kissat ei kuulu juosta ulkona. Taajaman ulkopuolella eri asia. Itsellä tallikissa joka käy vaan läheisellä pellolla myyriä yms hakemassa ja ottaa toki hiiriä tallistakin niin miksi se ei saisi sitä tehdä ?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   14.10.25 09:55:11

Minkä takia ihmiset on niin laiskoja, etteivät lähde ulos mukaan niitä kissojaan vahtimaan?

Poro on ainoa kesyeläin Suomessa, joka saa ulkoilla ilman omistajan valvontaa.

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   14.10.25 09:58:33

Kyllähän kissojen ulkoiluttajat ovat eläinten vihaajia, koska niin valtavaa tuhoa kissat tekevät luonnossa.

Ihan silkkaa eläinvihaa kissojen irtipito on.

Päivämäärä:   14.10.25 10:03:27

Eikös sitten myös ihmiset jotka hankkivat lapsia, ole aikamoisia eläintenvihaajia? Jos miettii kuinka paljon yksi ihminen tuhoaa luontoa ja eläimiä.

Päivämäärä:   14.10.25 10:06:50

Ei taas näitä!
Minulla on maatilan hiirikissat ja siskolla sisäkissat mutta emme tappale siitä kumman kissanpito on oikein ja kumman väärin vaan vaihdamme keskenämme kissojemme kuulumisia ja tempauksia sulassa sovussa.

Päivämäärä:   14.10.25 10:07:50

Rakenna huu kissoillesi tarha kuten muillekin eläimille tehdään.

Lähettäjä: oijoi 
Päivämäärä:   14.10.25 10:21:36

Huu: no mutta minähän OLEN fanaattinen myös ihmisten aiheuttamien tuhojen takia. Ja siis, ihminen on vastuussa lemmikkiensä tekosista. Jokainen kissan tappama lintu on ihmisen tappama.

Kuka sanoo että pitää olla just hikinen kerrostaloasunto? Mulla reilun kokoinen omakotitalo maaseudulla, kissoilla verkotettu ulkoilualue ja lisäksi ulkoilua valjaissa. En IKINÄ päästäisi kissoja irti. Täällä on ilveksiä ja lähimmällä maantiellä ajetaan tosi kovaa. Kissat voivat toteuttaa viettejään metsästämällä hiiriä sisätiloista. Silloin ne eivät pääse vahingoittamaan yhtään lintua, sisiliskoa tai sammakkoa.

Poro on tosiaan ainut kotieläin mitä on sallittua pitää irrallaan. Kaikkien muiden ulkoilun on oltava valvottua ja rajoitettua. Ihminen on vastuussa vahingoista.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   14.10.25 10:23:23

Meillä kissat ulkoilevat tarhassa ja valjaissa, ja ovat erittäin tyytyväisiä. Pidän välinpitämättömänä sellaisia ihmisiä, jotka päästävät kissansa ulos valvomatta.

Lähettäjä: Gh 
Päivämäärä:   14.10.25 10:24:23

Nää aktivistit ei kohta tiedä kenen eläimenpito on epäeettisintä..

Lähettäjä: % 
Päivämäärä:   14.10.25 10:48:26

Aamulla kissa halusi ulos oli vielä pimeää menimme yhdessä joku hiippaili pusikko rytisi säikähettiin kisuli säntäs ovenraosta sisälle .Kissa taisi huolestua hiipailijasta herätti.Toimii vahtikoirana.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   14.10.25 11:59:36

Melkoista whataboutismia. Harmi, että sen käyttäjä ei saa tehtyä itsestään vakavasti otettavaa argumentoijaa :)

Päivämäärä:   14.10.25 12:02:24

Tässä tulee usein myös kissat vs koirat keskustelu esiin. Moni kissoja vapaana ulkoiluttava ei siedä sitä että koirat ovat metsässä irti ihmisen kanssa. Mullakin työkaveri jonka kissat ulkoilee vapaana taajamassa, selittelee aina mitä lintuja ovat tappaneet ja miten on huolissaan jos eivät tule yöksi kotiin. Ja sitten suuttui minulle kun kuuli että koulutetut koirani ovat välillä metsässä vapaana :D

Lähettäjä: Myymeli 
Päivämäärä:   14.10.25 12:08:47

Minun kissat ei edes metsästä lintuja. Hiiriä kyllä ja siihen on myös naapurit tyytyväisiä. Autotietä ei ole lähellä kuin tuo pihatie. Joku peto voisi toki kissan ottaa, mutta onneksi nämä tulevat yöksi sisään.

Kissat on leikattuja ja hoidettuja. Terveitä ja tasapainoisia. Nämä eivät tee tuhoja ja kuse vääriin paikkoihin. Toisin oli sisäkissoillani. Jos joudun tästä nykyisestä asumismuodosta pois, en ota todennäköisesti ikinä kissaa. Niin iso ero. Minulla oli aiemmin sisäkissoja, mutta maalle muutettuani tajusin vasta eron.

En uskaltaisi taajamassa kissaa vapaana pitää.

Päivämäärä:   14.10.25 12:12:25

"Minun kissat ei edes metsästä lintuja."

:D

Päivämäärä:   14.10.25 12:29:05

”Minkä takia ihmiset on niin laiskoja, etteivät lähde ulos mukaan niitä kissojaan vahtimaan?”

Tämä, niin paljon tämä! Kissan aMusta olennaisin kysymys ei ole se, että pitääkö kissan elää sisällä vai ulkokissana. Kumpikaan ei ole kissan itsensä tai ympäristön kannalta hyvä ratkaisu. Ki

Päivämäärä:   14.10.25 12:31:04

Karkasi…

Kissan arvosta kertoo paljon se, että väitellään kahdesta huonosta vaihtoehdosta sen sijaan, että nähtäisiin kissa eläimenä, jolla tulisi tarjota SEKÄ turvaa ETTÄ valvottua ulkoilua - aivan kuten vaikkapa koirille ja hevosille.

Lähettäjä: Ode 
Päivämäärä:   14.10.25 12:45:20

Vaikka kysymys onkin ihan typerä, niin vastaan nyt silti. Kun minulla on tuo kissa tuossa, metsästä populaatiosta tiineenä vuosia sitten löydetty, sterkattu ja maailman paras kissa, niin en voisi kuvitellakaan, että täällä kaupunkialueella laskisin sitä mihinkään pihalle, enkä kyllä muuallakaan. Tästä minulle ei mitään syytteitä tule, kissalla on virikkeitä, nukkumapaikkoja, ruokaa, vettä ja seuraa ihmisistä, toivon että joskus myös kissakaveri, kunhan on talous siinä kunnossa, että on varaa kahden eläimen yllättäviin ell kuluihin, sitä ennen en toista ota.

En juurikaan pidä ihmisistä, ja jos ne haluaa tuolla ympäriinsä hortoilla ja olla ihan munapäitä, niin mitäpä minä sille voin tehdä. Jos minä alkaisin ihmisiä lukita jonnekin, enkä päästäisi ulos, niin siitä tulisi syyte vapaudenriistosta ja ties mistä. Ymmärrätkö nyt näiden kahden asian eron?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.