Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ikänäkö, vertaistukiketju

Lähettäjä: Odelma 
Päivämäärä:   14.10.25 07:20:23

Olen 47-vuotias, ja ikänäkö etenee aivan hurjaa vauhtia. Kun ensioireet alkoivat, ostin muutaman nuorisomonitehot, joilla pärjäsin aikani hyvin, mutta nyt olisi edessä ensimmäisten oikeiden monitehojen osto. Lähinäkö heikkenee kuitenkin niin nopeasti, että monitehot saisi luultavasti uusia vuoden sisällä.

Vannoin aikanaan, ettei minusta tule koskaan sellaista ihmistä, joka veivaa lukulaseja silmiltä otsalle, tai katselee töissä muita lukulasien yli, mutta tässä sitä ollaan :D Käytän siis markettilukulaseja ja periaatteessa pärjään niillä kyllä.

Joillakin optikoilla on leasing-diilejä, joissa saa sopimusaikana uudet linssit, jos näkö muuttuu. Olen kuitenkin ymmärtänyt, että ne eivät lopulta ole kannattavia, onko niin? Kuulisin kokemuksia mielelläni.

Olen myös ihmetellyt, miksei ole tarjolla lukulaseja, joissa lukuteho olisi vain linssin alaosassa, mutta yläreuna olisi nollaa. Pitäisi varmaan itse perustaa silmälasitehdas :) Itse ostaisin oitis, jos tulisi vastaan.

Kokemuksia kuulisin mielelläni, ja vertaistuki kelpaa :) Kai tämä lähinäön heikkeneminen jossain kohtaa edes hidastuu.

Re: Ikänäkö, vertaistukiketju

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   14.10.25 08:21:59

Mitä niissä monitehoissa ylhäällä?

Saako kaksitehoja enää? Jos niihin saisi nollaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.