Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Aplodit Trumpille

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   13.10.25 17:09:23

Ei hullumpi homma, sai tuon Gazan rauhoittumaan ainakin vähäksi aikaa...

Re: Aplodit Trumpille

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   13.10.25 17:18:52

Olis saanu tehdä sen jo aiemmin eikä antaa Netanjahun laittaa paikkaa sileäksi. Nyt ihmisiä palaa takaisin ja osaa odottaa rauniokasa...
Trumpin siunauksella Netanjahu siellä hillui. Edes puolet israelilaisista ei hyväksynyt sitä.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   13.10.25 17:21:51

Tuskin sai.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.10.25 17:25:11

No ihan samalla tavalla olisi Eurooppakin saannut tehdä osansa, täällä katottiin hommaa loppuun asti tekemättä mitään. Kuitenkin mitään rajoituksia ei tehty kuten Venäjällä. Edes Suomessa ei äänestetty Palestiinaa omaksi valtioksi kuten muut pohjoismaat äänesti. Trump on ainoa joka on tehnyt oikeasti asian eteen jotain. Itse en Trumpista oikeen tykkää mutta tässä asiassa ansaitsee aplodit.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   13.10.25 17:26:10

Netanjahulla oli täysi oikeus siihen mitä teki Hamasin hyökkäyksen jälkeen. Nyt sitten Hamas on aloittanut katupartioinnin eikä aseiden luovuttamisesta ole merkkejä.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   13.10.25 17:27:02

Totta. Ainoastaan Trump teki edes jotakin. Suomen jahkailua häpeän.

Lähettäjä: Jaa-a 
Päivämäärä:   13.10.25 17:29:29

No ei Suomi voinut tässä tilanteessa tehdä mitään, kun on pakko pitää hyvät välit Trumpiin. Ja Usa on niin sidoksissa Israeliin, että selvähän se on, että ovat katsoneet läpi sormien niiden touhuja.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   13.10.25 17:31:04

Totta-kommenttini oli pisteelle. Satanjahun ei olisi ollut mikään pakko suorittaa kansanmurhaa.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   13.10.25 17:37:24

Kun tavoite oli lopettaa Hamas niin siviiliuhrit olivat väistämättömiä, koska Hamas piiloutui sinne, sairaaloihin, kouluihin ja kaikkialle missä siviilejä oli. Syy on heissä, ei Israelissa joka puolusti omaa kansaansa, estääkseen lokakuun iskua enää koskaan tapahtumasta.

Trump teki nyt oikein, vielä pitäisi toteutua se aseriisunta terroristeilta.

Päivämäärä:   13.10.25 17:41:25

Israel on valtio, jonka länsimaat ovat toisen maailmansodan jälkeen tunkeneet alueelle, joka on ollut toisen kansan hallinnassa pari tuhatta vuotta. Palestiinalaisilla on täysi oikeus olla siellä missä ovat, israelilaisilla ei.

Päivämäärä:   13.10.25 17:43:06

Palestiinalaisilla ei ole oikeutta käydä tappamassa israelilaisia siviilejä. Sen tapahduttua Israelilla on oikeus puolustautua jonka se teki.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   13.10.25 17:45:57

Pisterivi : ,Netanjahulla oli alkuun oikeus vastata mutta se ei osannut lopettaa vaan homma lähti lapasesta.

Päivämäärä:   13.10.25 17:49:31

Ja Israel on vuosia vienyt alueita Palestiinalta, levittäytyy laajemmalle alueelle koko ajan ilman lupaa.

Lähettäjä: löl 
Päivämäärä:   13.10.25 17:50:07

"Palestiinalaisilla ei ole oikeutta käydä tappamassa israelilaisia siviilejä. Sen tapahduttua Israelilla on oikeus puolustautua jonka se teki."

Kansanmurha ei ole puolustautumista. Tällä logiikalla jos sinä ajat minun kissani yli autolla, on minulla oikeus tappaa sinun koko sukusi.

Ja joko se rauha todella on saatu? Vielä viikonloppuna Israel pommitti Gazaa edelleen aselevosta huolimatta, kuten se on edellisten aselepojen aikanakin tehnyt.

Lähettäjä: HK 
Päivämäärä:   13.10.25 17:54:06

Trumpille..? :D

Tuollaisia kirjoittelevalla pitää olla päässä vikaa.

Lähettäjä: Wdr 
Päivämäärä:   13.10.25 18:01:24

Onpas täällä porukalla lyhyt muisti. Biden neuvotteli samanlaisen tulitauon, mutta kun Trump pääsi valtaan, pisti homman p.skaksi valloituspuheillaan.
Siellä on palestiinalaiset jo ammuskelleet; katsotaan nyt miten kauan tällä kertaa tulitauko kestää. Rauhansopimusta ei olla tehty ja palestiinalaiset ovat suostuneet vain pieneen osaan ehdoista.

Lähettäjä: tässä ja nyt 
Päivämäärä:   13.10.25 18:13:47

Kuka haluaa puolustella terroristijärjestö Hamasia? Vasemmisto! Jos olisivat luovuttaneet panttivangit, niin sota olisi loppunut jo ajat sitten!

Päivämäärä:   13.10.25 18:36:01

" Kansanmurha ei ole puolustautumista. Tällä logiikalla jos sinä ajat minun kissani yli autolla, on minulla oikeus tappaa sinun koko sukusi."

Puolustautumista on tuhota järjestö joka hyökkäsi omaan maahan, perusteet ovat aiemmin yllä.

Logiikkasi on typerä, Israelissa ei Hamasin toimesta tapettu kissoja vaan lapsia, naisia ja vanhuksia.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.