Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miespohdintaa

Lähettäjä: OM 
Päivämäärä:   13.10.25 09:26:33

Olen muutamia kuukausia seurustellut erään miehen kanssa, mutta nyt on minulla ollut tunne ettei hän olisi enää niin kiinnostunut seurastani. Tässä olen koittanut pohdiskelle, onko kyse siitä että kiinnostuksensa on hiipunut, vai siitä että alkuhuuma on ohi ja hän nyt on asettunut ns. suomalaisen miehen perus olemukseen ja on kuitenkin parisuhteeessa ihan tyytyväisenä?

Hänellä on kyllä kiirettäkin, muutoksia töissä, lapset vuoroviikoin, harrastukset ym. Esim. viime viikolla näimme vain parina päivänä ja vietimme yhden yön yhdessä. Tällä viikolla taidamme nähdä vasta viikonloppuna.
Viestejä ei häneltä tule samaan malliin kuin ennen(ja jos tulee ovat enemmän asiaviestejä, hellittelyt puuttuu), eikä tavatessakaan ole ihan samalla tavalla "iholla", vaikka alunperin tutustuessamme hän sanoi että tykkää halailla ym. On kyllä myös sanonut ettei ole mikään erityisen romanttinen tyyppi, vaan sellainen perusmies.
Toisaalta taas, vei minut tutustumaan vanhempiinsa. Ajattelisin ettei tätä ehkä tehdä ellei olisi oikeasti kiinnostunut jatkamaan pidempään yhdessä?

Mietinkö liikaa? Onko kiinnostus hävinnyt, vai tällainenko on tavalinen suhde muutaman kk jälkeen. Jotenkin ajattelin että sitä alku huumaa olisi kestänyt pidempään ja mielellään jatkunut.

Re: Miespohdintaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.10.25 09:33:11

Mitä mies vastasi, kun kysyit hänen näkemystään asiaan?

Päivämäärä:   13.10.25 09:35:48

. : Suomalaisen miehen tyyliin että hän kertoo kyllä heti jos jokin hänen puoleltaan muuttuu, eli ei hirveästi irti saanut.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   13.10.25 09:56:11

Mitä mysteeriä tuohon nyt muka jäi? Hän on juuri se perusmies, ei romanttinen, alkuhuuma on ohi, nyt voi esitellä vanhemmille ja jatkaa elämää normaalisti paitsi että siellä lasten ja harrastusten seassa on myös kumppani. Hän on varmasti täysin tyytyväinen suhteeseen juuri näin, että näette ehkä kerran viikossa kun hän kerkiää, eikä enää tarvitse edes käyttää sen vertaa mielikuvitusta että keksisi jotain hellittelyviestejä tai olisi lähellä. Nainen on lämmitelty, nyt saa seksiä aina kun haluaa. Alkuvaiheen kosiskeluja on turha odottaa näkevänsä enää.

Kysymys kuuluukin onko tämä sellainen suhde, jonka sinä haluat?

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   13.10.25 09:57:45

No älä laske sen varaan että kertoo itse oma-aloitteisesti. Sun pitää kysyä, koska suomalainen mies ei puhu ellei ole oikeasti pakko.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.10.25 09:59:34

Mä oon ite vastaavassa tilanteessa tulkinnut, ettei ole kovin kiinnostunut. Tai siis, haluaa jatkaa paremman puutteessa, mutta ei ole kovin intona. Koska jos oikeasti käy kuumana johonkuhun, niin kummasti sitä aikaa ja energiaa riittää ja taatusti on iholla aina kun mahdollisuus.

Itselläkin tilanne se, että mies vajaan vuoden seurustelun jälkeen on kyllä kovin halukas pitämään minut tässä suhteessa, mutta tippaakaan vaivaa ei eteeni näe eikä juurikaan koskettele seksin ulkopuolella. Mutta eipä itsellänikään ole hirveästi syitä tässä pidempää jatkoa ajatella, joten pidän optiot ja silmät avoinna.

Päivämäärä:   13.10.25 10:06:27

jep: Tosiaan kysyinkin asiasta, mut vastaus oli ettei oikein ymmärrä mun kysymyksiä ja että hän kertoo kyllä jos joku hänen tuntemuksissaan jotain muuttuisi.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   13.10.25 10:09:41

"Mitä mysteeriä tuohon nyt muka jäi? Hän on juuri se perusmies, ei romanttinen, alkuhuuma on ohi, nyt voi esitellä vanhemmille ja jatkaa elämää normaalisti paitsi että siellä lasten ja harrastusten seassa on myös kumppani. Hän on varmasti täysin tyytyväinen suhteeseen juuri näin, että näette ehkä kerran viikossa kun hän kerkiää, eikä enää tarvitse edes käyttää sen vertaa mielikuvitusta että keksisi jotain hellittelyviestejä tai olisi lähellä. Nainen on lämmitelty, nyt saa seksiä aina kun haluaa. Alkuvaiheen kosiskeluja on turha odottaa näkevänsä enää.

Kysymys kuuluukin onko tämä sellainen suhde, jonka sinä haluat?"

No ihan sanasta sanaan näin ja kysymys perässä on se olennainen. Monellehan tuo riittää, sitä parempaakaan ei ole ihan tuosta vaan poimittavissa ja mitä kaikkea.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   13.10.25 10:16:19

Tuossa on kaksi vaihtoehtoa:

- Joko puhut aiheesta. Sanot, että haluat viettää enemmän aikaa yhdessä, vaikkapa 3 yötä viikossa, tai mikä mielestäsi on hyvä.

- Tai pelaat. Teet itsestäsi kiireisen ja tavoittamattoman, ja laitat miehen yrittämään kovemmin. Kun uhkana on, että menet Mikon kanssa keilaamaan tai Masan kanssa tanssimaan, kun miehellä on muuta, miehen kiireet alkavat ehkä vähetä.

Molemmissa on tietysti se mahdollisuus, ettei mies halua venyä takiasi enempää, ja tulee ero. Voit toki itsekin katsella sopivampaa miestarjontaa, mutta kokeile nyt ekaksi jompi kumpi näistä keinoista.

Päivämäärä:   13.10.25 10:17:33

"Kysymys kuuluukin onko tämä sellainen suhde, jonka sinä haluat?"

Tämä onkin vaikea juttu, on nimittäin todella monilta osin muuten aivan juuri sellainen mies minkä olen halunnut. Joten tyytyäkö sitten muuten hieman laimeampaan menoon noin romanttisessa mielessä.
Tuskin sellaista mistä tulee vastaan joka olisi ihan joka mielessä täydellinen.

Seksi on kylläkin hyvää, siinä ei valittamista, silloin kun sitä nyt pystytään harrastamaan.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   13.10.25 10:19:47

Pitää tulla se tilanne, että mies joutuu tekemään oikeasti ison valinnan omassa elämässään vuoksesi. Sitten tiedät kuinka tosissaan hän on kanssasi. Eli mies joutuisi laittamaan elämänsä oikeasti ylösalaisin takiasi. Kuulostaa kornilta, mutta se nyt vaan on totta.

Päivämäärä:   13.10.25 10:21:55

Eihän sitä tällä sekunnilla tarvitse päättää, mutta ei kannata haudata omia tarpeitaan vain huomatakseen viiden vuoden päästä olevansa katkera ja kitkerä kun mies ei ole koskenut muuten kuin seksimielessä eikä ole sanonut mitään kaunista sen lyhyen alkuhuuman jälkeen ja oma kroppa ja sydän huutaa läheisyyttä ja rakkautta.

Sano miehelle, että mietit tässä parhaillaan että riittääkö tämä määrä kosketusta ja hellyyttä ja romantiikkaa vai ei. Tässä on vuosi sopivasti lopuillaan, jos seuraavan pusun saat uutenavuotena niin eiköhän siihen mennessä ole selvää sietääkö tuollaista vai ei.

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   13.10.25 11:25:23

Se voi olla että huononee vielä tuostakin.
Jos heti alkuun on jo havaittavissa ettei puheet ja teot täsmää.

Lähettäjä: U 
Päivämäärä:   13.10.25 11:48:21

Pari päivää viikossa on tosi paljon treffailua, kun on työt, lapset ja harrastukset. Jos en asuisi miehen kanssa, en juuri tuon enempää ehtisi nähdä, vaikka ei ole edes lapsia. Eikä se tarkoittaisi sitä, etten ole kiinnostunut. Mutta en laittaisi muuta elämää tauolle (tai esim lopettaisi harrastuksia kokonaan!) seurustelun takia, enkä olettaisi että mieskään laittaa. En myöskään haluaisi sellaista miestä, jonka elämässä on aukko minua odottamassa, vaan sellaisen, jonka kanssa elettäisiin aktiivista elämää, jossa olisi sekä omia että yhteisiä juttuja.

Hellyys ja läheisyys taas on sellaista, että joillekin se on tärkeää, toisille ei, eivätkä ihmiset sen suhteen muutu. Ex-mieheni kanssa ei alkuhuuman jälkeen ollut. Kerran tulin viikon työmatkalta kotiin, ja kommentoin kun ei noussut sohvalta halaamaan, vastaus oli että ei kuulu hänen kulttuuriinsa (ihan savolainen on). Nykyinen mies laittaa joka tekstariin monta sydänhymiötä, vaikka se olisi vaan kauppalista, ja halaa ja pussaa ohimennen vielä näin 13 vuoden jälkeenkin.

Päivämäärä:   13.10.25 11:50:35

"Joko puhut aiheesta. Sanot, että haluat viettää enemmän aikaa yhdessä, vaikkapa 3 yötä viikossa, tai mikä mielestäsi on hyvä."

Itseä ainakin ahdistaisi jos tilanne menisi niin päin että mies alkaisi mulle sanelemaan että kuinka usein pitää nähdä.

"Tai pelaat. Teet itsestäsi kiireisen ja tavoittamattoman, ja laitat miehen yrittämään kovemmin. Kun uhkana on, että menet Mikon kanssa keilaamaan tai Masan kanssa tanssimaan, kun miehellä on muuta, miehen kiireet alkavat ehkä vähetä."

En usko että tämä toimisi, ei ole nimittäin tippaakaan mustasukkaista tyyppiä ja muutenkin on viilipytty. :D Ja ei ole ollut kuulema ikinä missään suhteissaan mustasukkainen, ja toisaalta plussana hänelle ettei kuulema ole koskaan myöskään itse suhteissaan pettänyt ketään.

Haluja ja pusuja kyllä saan silloin kun onnistuu nähdä, mutta tuntuu että minä olen useammin se aloitteentekijä

Päivämäärä:   13.10.25 11:55:51

"mutta tuntuu että minä olen useammin se aloitteentekijä"

Tämä onkin se, mikä johtaa siihen katkeruuteen. Että loppujen lopuksi teidän tarpeet ei kohtaa ja sinä joudut tekemään kaiken työn ja anelemaan, että sinun tarpeesi täytettäisiin. Toista kun ei voi pakottaa, joten on selvää, että hän ei halua vapaaehtoisesti ottaa sinun tarpeitasi huomioon, tai ei kykene siihen.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.