Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi unessani en saa pysäytettyä autoa ikinä?

Lähettäjä: Ruutu 
Päivämäärä:   13.10.25 08:27:54

Usein nämä autot ovat joko isoja pakettiautoja, kuorma-autoja, yhdistelmiä tms. En edes normaalisti aja sellaisilla, C-kortti kyllä on mutta sitäkin olen tarvinnut viimeksi yli 10 vuotta sitten.

Silti aina kun painan jarrua, mitkään autot eivät pysähdy!! Vaikka seisoisin unessa jarrupolkimen päällä, sillä ei ole mitään merkitystä. Tulee kolareita ja rakennusten seiniä menee rikki.

Usein unessa seuraan tilannetta joko ihan kuskin paikalta tai vähän niin kuin dronella kuvattuna ilmasta.

En normaalielämässä pelkää ajamista enkä ole ajanut mitään tuollaisia kolareita eikä ole jarruvikaa autossakaan. Viimeksi 14 vuotta sitten olen ajanut auton ulos tieltä mutta se ei mielestäni liity näihin uniin, on ihan erilainen juttu.

Elämäni on viimeisen puolen vuoden aikana vähän rauhoittunut, olen ottanut enemmän aikaa levolle, siirryin keväällä 80 % työaikaan eikä ole mitään isoja stressin aiheitakaan. Silti vähintään pari kertaa kuussa näen tuollaisia unia että autot vaan menee enkä pysty niitä ohjaamaan tai pysäyttämään.

Mistä se kertoo?

Ja nyt ilkeät vastaukset saa jättää pois, kiitos.

Re: Miksi unessani en saa pysäytettyä autoa ikinä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.10.25 08:37:59

Mulla on ahdistuksen ja stressin aikoihin tuommosia unia että auto vaan menee eikä pysähdy tai ratti käänny. Tai hissi, joka liikkuu ylöspäin ja seinät alkaa puristua päälle. Todella ahdistavia unia, ei auta hereillä olon stressiin ja ahdistukseen yhtään, päinvastoin.

Lähettäjä: Ali 
Päivämäärä:   13.10.25 08:41:02

Alitajuntasi tuo viestiä pyykkeestäsi symboleiden avulla. Jokin tiedostamaton sisälläsi pyrkii pintaan tullakseen nähdyksi, kohdatuksi ja osaksi sinua. Kannattaa kysyä ChatGPT: ltä mitä uni symboloi. Itse olen saanut oivalluksia unistani sen avulla. Ihmisen psyyke on laaja ja monitasoinen. Paljon asioita on ”piilossa” pinnan alla, siis asioita, joita emme tiedosta itsessämme. Unet tuovat viestiä alitajunnasta omaan tietoisuuteemme.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   13.10.25 08:58:18

Minä näin usein nuorena unia että ajoin autolla ja sitä ei voinut pysäyttää ennenkuin bensa loppui...

Päivämäärä:   13.10.25 09:07:10

Minä näen usein unta, että peruutan autolla ja se ei vaan pysähdy. Aina peruuttaessa. Mielenkiintoista olisi tietää, mistä tuo kertoo.

Lähettäjä: ***** 
Päivämäärä:   13.10.25 09:15:13

Mulla on samanlaisia unia. Vauhti kyllä hidastuu aina kun painan jarrua, mutta ei pysähdy kokonaan vaikka suunnilleen seisoisin jarrupolkimen päällä.

Päivämäärä:   13.10.25 09:19:12

Koet ettet pysty hallitsemaan asioita elämässäsi.

Lähettäjä: ### 
Päivämäärä:   13.10.25 09:33:39

Minäkin näen just samanlaisia hallinnanmenetysunia. Tuo pysähtymätön auto on yleisin. Olen joutumassa pahaan kolaritilanteeseen, en onneksi osu kehenkään, ja autokin viimein pysähtyy. Olen kuitenkin niin tyhmä, että lähden liikkeelle uudestaan, ja kohta olen taas joutumassa kolariin.

Toinen vastaavanlainen uni on sellainen, jossa olen menossa ratsastustunnille. En vaan saa varustettua hevosta kuntoon. Vaikka kuinka kiirehdin ja kiirehdin, niin homma ei etene. Olen ehkä myöhässä jo alunalkaen, ja koko ajan myöhästyn yhä enenmmän.

Tai on sähkölaite, jota en saa sammumaan. Vaikka otan johdon seinästä ja patterit pois, niin käy ja kukkuu vaan.

Mulla näitä unia tulee heti, jos elämässäni on paljon kuormittavia asioita, joiden hoitoon en voi vaikuttaa tai joiden hoitaminen on muuten vaikeaa. Eli on tunne, että oman elämäni hallinta ei ole täysin omissa käsissäni.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   13.10.25 09:53:51

Mun vakiopainajainen stressin aikaan on sellainen jossa lentokone tippuu. En ole ikinä itse siinä koneessa vaan katson sitä maasta ja olen hilkulla jäädä sen tippuvan koneen alle. Nämä unet tulee aina stressin yhteydessä. En tiedä miksi se on juuri lentokone mikä näissä on mukana. En pelkää lentämistä tai lennä usein, mutta jostain tuo lentokone on näihin uniin tullut jo vuosikymmenten ajan.

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   13.10.25 10:26:32

Minäkin näen vastaavia unia välillä. Omissani auto yleensä liikkuu hitaasti, enkä saa sitä pysähtymään. Myös nuo risuaidan mainitsemat ratsastustunnilta myöhästymuset ovat tuttuja. Turaan ja turaan, eikä valmista tule millään.

Ja vielä listaa yksi uusi: en saa ovea suljettua. Unessa yritän saada ovea, yleensä vessan tai pukuhuoneen, suljettua, mutta ovilehti ei ylläkään karmiin, tai ovi ei muuten vaan pysy kiinni. Yritän ja yritän, mutten onnistu. Jostain hallinnanmenettämisestä kertonee sekin.

Lähettäjä: driver 
Päivämäärä:   13.10.25 10:28:51

Mulla silloin tällöin sama, joko en pysty ohjaamaan autoa (ratti ei käänny tai jos kääntyy niin auto ei silti käänny) ja/tai en saa vauhtia hidastettua/pysäytettyä vaikka vaihdan vaihteita ja painan jarrua. Hyvin yleinen on juuri tuo että jarru toimii kyllä osittain mutten koskaan saa autoa pysäytettyä kokonaan, vaan se ikäänkuin vääjäämättä valuu hitaasti onnettomuuteen, jota koetan epätoivoisesti sillä toimimattomalla ohjauksella välttää.

Olen myöskin unissani omistanut paljon sellaisia ajoneuvoja joita en oikeasti omista :D mm. kuplavolkkarin jonka olin vain "unohtanut vuosikausiksi", Volvo Amazonin jonka olin "saanut tai perinyt jostain", isän vanhan Mossen (oikeasti paalissa jo ysärillä) ym. :D Näihin liittyy monesti se, että vakuutus- ym. maksuja on kasaantunut vuosikausilta, kun en ole muistanut että ajoneuvo on nimissäni ja makaa jossain kuusen alla tai ladossa jossain landella.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   13.10.25 10:38:04

Vastaavia unia on täälläkin, kun stressaa liikaa.
Ei käänny unessa ratti, eikä jarru toimi, vaikka kuinka yrittäisi.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   13.10.25 10:44:24

Minun stressiuni on, että riitelen äitini kanssa. Me ei oikeasti riidellä ikinä :D

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   13.10.25 10:46:32

Mun auto katoaa unissa. Parkkeeraan sen ihan normaalisti, ja kun pitäis lähteä taas ajelee, ei autoa löydy mistään. Viimeksi oli ihan pari yötä sitten tämä uni.

Päivämäärä:   13.10.25 10:49:24

Minäkin näen samaa autounta! Minulla ehkä liittyy myös stressiin, nyt en ole hetkeen nähnyt.

Toinen toistuva uni on sellainen, että koiralla on jokin vakava terveysongelma ja se pitää lopettaa välittömästi, ja yritän itse tehdä hätälopetuksen mutta en vain saa sitä hengiltä vaan aiheutan entistä enemmän kipua mm. poistamalla sydämen, keuhkot ja muita sisäelimiä... luojan kiitos sitäkään ei ole nyt hetkeen tullut.

Päivämäärä:   13.10.25 11:00:44

Yhdessä vaiheessa näin unta että ajoin risteyksessä pienen tytön päälle. Monena yönä. Karsee uni.

Lähettäjä: o 
Päivämäärä:   13.10.25 11:06:44

Auto = kulkuvälineesi eli keho. Eli liian lujaa menee elämässä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.