Lähettäjä: luuseri
Päivämäärä: 12.10.25 17:59:12
Tiedän kyllä itsekin, että on naurettavaa ja säälittävää aikuisen ihmisen vatvoa sellaista asiaa, mutta en voi sille mitään. Kyseessä on nuoruuden ihastukseen liittyvä itseni nolaaminen, joka aiheuttaa häpeän tunnetta vieläkin. En oikeastaan ollut miettinyt tätä vuosiin, mutta nyt, jostain syystä, se tuli mieleen ja vaivaa minua taas.
Kävin nuorena useita kertoja ulkomailla ratsastuslomalla hevostilalla, jossa oli töissä eräs mies, johon ihastuin lähes ensisilmäyksellä sokeasti ja typerästi juuri niin kuin ensimmäistä kertaa ihastutaan. En ollut enää mikään teini, mutta täysin kokematon enkä ollut ikinä aiemmin tavannut ketään, joka olisi saanut aikaan sellaisen tunteen. Jotain pienempää ihastusta oli tietysti ollut joskus muihinkin, mutta olin aina itseni nolaamisen pelossa pitänyt huolen, ettei ihastuksen kohde huomaa kiinnostustani. Tätä en pystynyt peittämään. Mies huomasi sen, ruokki ihastustani ja sai minut ajattelemaan, että hänkin olisi kiinnostunut minusta. Aloin typeryyttäni ja kokemattomuuttani kuvittelemaan, että meillä voisi olla mahdollisuus seurusteluun. En viitsi edes tarkemmin kuvailla, mitä tapahtui, mutta sain huomata, että ainoa, mitä hän minusta olisi halunnut, olisi ollut seksiseuraa yhdeksi illaksi. Sitä hän ei saanut, ja sen jälkeen minun oli todella kiusallista olla hänen seurassaan. Tämän kaiken jälkeen en enää voinutkaan mennä sinne lomalle.
Tämä oli minulle asia, jota en ollenkaan pystynyt käsittelemään tuohon aikaan, sillä tunsin itseni niin huonoksi, rumaksi, naurettavaksi ja typeräksi surkimukseksi, joka oli nöyryyttänyt itseään kuvittelemalla, että mies, jolla oli todella paljon valinnanvaraa, olisi valinnut minut. En meinannut millään päästä asiasta yli, eikä sitä auttanut se, että sain tietää miehen ryhtyneen parisuhteeseen minua nuoremman ja paljon kauniimman tytön kanssa, joka oli juuri tullut samaan paikkaan töihin. Perusti perheenkin tämän kanssa. Tunsin itseni täysin luuseriksi kun olin kuvitellut, että mies olisi halunnut minut, vaikka olin vain...minä.
Pääsin tästä kyllä ajan kanssa yli, mutta nyt, kaikkien vuosien jälkeen, juttu tuli taas mieleen enkä pysty olemaan ajattelematta sitä miten pahasti nolasin itseni roikkumalla säälittävästi minusta kiinnostumattoman miehen perässä. Tiedän ettei ole normaalia miettiä tuollaista vanhaa asiaa, enkä käsitä miksi se edes on taas tullut mieleen. Mitä tälle kannattaisi tehdä?
|