Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kumppanin hengitys haisee, olen epätoivoinen!

Lähettäjä: Tipsu 
Päivämäärä:   12.10.25 14:18:42

Olen löytänyt kaikinpuolin kivan ihmisen, mutta hänen hengitys haisee aivan karmeelle!
En enää tiedä mitä teen. En ole kehdannut sanoa tästä suoraan, mutta sain hänet yhden vaivan, jonka ajattelin johtavan pahanhajuiseen hengitykseen, takia lääkäriin, hän sai kortisonilääkityksen ja toivoin jo, että hänen saama lääkitys auttaisi tähän, mutta ei. Olen ihan toivoton! En pysty esim. suudella hänen kanssa ollenkaan.

Re: Kumppanin hengitys haisee, olen epätoivoinen!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.10.25 14:20:25

No hyvänen aika, sanot siitä. Ei kukaan halua haista toisten nenään, mutta omaa hajuaan ei itse huomaa.

Luultavasti tällä ihmisellä on proppuja kurkussa.

Lähettäjä: Ella 
Päivämäärä:   12.10.25 14:21:07

Proppuja kurkussa tai paha ientulehdus

Lähettäjä: Tipsu 
Päivämäärä:   12.10.25 14:23:45

Nii, luultavasti vika on löytynyt, en sitä kysellyt vaan yleisesti, että onko joku kohdannut samaa? Helppo neuvoa ellei ole itse ollut tässä tilanteessa.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   12.10.25 14:24:18

Miksi näitä proppuja aina syytetään... nehän ei aina haise sitten ollenkaan.

Yleisimmät syyt ovat hampaat, syödyt asiat (surkea ruokavalio ja närästystä) tai joku sairaus/lääkitys. Harva muuttaa ruokailuaan hajun takia, sairaudelle tai lääkitykselle ei useinkaan ole paljon vaihtoehtoja eli hampaiden hoidattaminen ja hoitaminen se ainoa mihin realistisesti saa muutosta.

Kumppanisi varmaan huomaa ettet suutele niin jossain vaiheessahan se täytyy saada sanottua, että hajun takia..

Lähettäjä: krkmd 
Päivämäärä:   12.10.25 14:26:53

Jos syö ketogeenisesti niin silloin henki haisee ihan kuolemalta. Kaverini ketoili joskus 1,5 vuotta, sai painoaan pudotettua hurjasti, mutta se haiseva hengitys... Aiemmin ei haissut ja ketoilun loputtua ja siirryttyä vain viljattomaan ruokavalioon, loppui se haiseminenkin.

Päivämäärä:   12.10.25 14:30:54

Proput todellakin haisee aivan kuolemalta! Nehän ovat bakteerikasaumia. Todellakin haisevat. Onneksi olen oppinut tyhjäämään omat nielurisat, todella ällö vaiva. Hyvin harvoin enää tulee, mutta kun kurkussa alkaa maistua pahalta, on aika kurkata nieluun ja sieltä syyllinen löytyy.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.10.25 14:43:43

Mulla kans ketoosi ja/tai kuiva suu saa aikaan tuota (kuulemma, itsehän sitä ei haista). Kun tästä ongelmasta sain äidiltäni kuulla sanoin "sut haistaa 100 metrin päähän", menin hammaslääkäriin joka ei löytänyt mitään ongelmaa. Kun lopetin ketoruokavalion ja vaihdoin ei-suuta kuivattavaan hammastahnaan, haju hävisi.

Päivämäärä:   12.10.25 15:04:59

"Nii, luultavasti vika on löytynyt, en sitä kysellyt vaan yleisesti, että onko joku kohdannut samaa?"

Ethän sinä varsinaisesti kysynyt yhtään mitään. Valitit vain, että olet toivoton.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   12.10.25 15:27:16

Kumppanille voi ihan suoraan sanoa. Kysy vaikka milloin olet käynyt hammaslääkärissä viimeksi. Henkesi haisee, en halua suudella sen takia. En voi olla samassa huoneessa sen takia. Kannattaa tutkia se suu/hampaat. Minkälainen ruokavalio? Ei kuitenkaan tupakoi?

Kaverin miehen suu haisee, häneltä tippuu hampaitakin. Ihan hirveä löyhkä. En voi olla heillä oikein kylässäkään, kun tuntuu ettei voi pitää omia silmiä auki, haju on niin hirveä. Kaveri ei kuitenkaan ole valittanut, niin en valita hänelle asiasta. Ehkä kaveri on tottunut hajuun. Sen tiedän, ettei mies ole pessyt koskaan hampaitaan, että vika on melko varmasti siellä suussa.

Lähettäjä: qwerty 
Päivämäärä:   12.10.25 15:53:48

Täällä yksi kanssakärsijä! Miehen suu haisee (onneksi vain) ajoittain todella pahalta! Hammaslääkärillä käyty pariinkin kertaan ja sieltä ei vikaa löytynyt. Kannammekin aina pastilleja tms mukana, koska esim. autossa sitä hajua ei pääse pakoon mihinkään. Sama myös esim. aamuisin käy hammaspesulla sekä syö/juo jotain ennenkuin tulee lähelle.

Lähettäjä: h 
Päivämäärä:   12.10.25 15:58:06

Ientulehduksen olen kyllä itse aina huomannut itselläni, koska sen MAISTAA itsekin. Ihan jäätävä maku tulee suuhun hampaiden välistä tms.

Peseekö se mies hampaansa VÄHINTÄÄN 2 kertaa päivässä ja lankaa vähintään kerran päivässä?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.