Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Uskallateko ajaa pikkuautolla tähän aikaan?

Lähettäjä: €uro 
Päivämäärä:   12.10.25 12:54:24

Kun on tämä hirvikolarien kausi?

Re: Uskallateko ajaa pikkuautolla tähän aikaan?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.10.25 12:57:57

Uskallan lol

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   12.10.25 13:00:58

Ihan yhtälailla se hirvi tulee isommankin auton tuulilasista sisään.

Edelleen jos noin paljon pelottaa, niin vaihtaa ajokortin bussikorttiin.

Lähettäjä: 10 km kauppaan 
Päivämäärä:   12.10.25 13:04:20

Uskallan ja vältän hämärällä ja yöllä ajoa.

Hyvä muistuttaa kyllä ihmisiä tästä vaarasta aika ajoin etteivät kaahaile ja katselevat ympärilleenkin.

Joidenkin on vaan pakko uskaltaa kuule eikä siinä ole vaihtoehtoja. Pitää luottaa itseensä.
En pääsisi mihinkään täältä ilman autoa!

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   12.10.25 13:05:50

Kyllä uskallan ajaa henkilöautolla, mutta varsinkin aamu- ja iltahämärässä, jos ajelen alueella, jossa tiedän liikkuvan myös paljon hirviä ja kauriita, katselen tavallista tarkkaavaisemmin tienpientareita ja mahdollisesti alennan ajonopeuttani myös.

Lähettäjä: h 
Päivämäärä:   12.10.25 13:06:01

Remontti Rikulle sanoisin, että lakkaa nyt jo koko ajan vähättelemästä ajamisen vaaroja. On ihan järkevää pitää pieni varautuminen, ajoi sitten millä autolla tahansa. Mutta sun käytös on jo ärsyttävää.

Aloitukseen: Mulla on Ford Focus, mutta nyt en ajele säännöllisesti isoilla teillä. Työmatka on kaupungin läpi. Mutta joskus joutuu ajelemaan iltaisin isommalla tiellä, silloin pidän keskittymistä tärkeänä, pidän kunnon turvavälit, oikean tilannenopeuden (ei ole pakko ajaa suurinta sallittua!) jne. Sellainen normaali varautuminen.

Päivämäärä:   12.10.25 13:29:27

En uskaltaisi, riski on valtava tähän aikaan vuodesta

Päivämäärä:   12.10.25 13:41:23

"Remontti Rikulle sanoisin, että lakkaa nyt jo koko ajan vähättelemästä ajamisen vaaroja."

Näytä se kohta, jossa vähättelen vaaroja.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   12.10.25 13:45:19

Tottakai ajan ihan tavallisella vanhalla autolla päivittäin. Vähän pakko, jos haluaa päästä täältä maalta töihin ja kauppaan tms. Voisin kuvitella pomon ilmeen, jos soittaisin, etten pääse töihin, kun syksyisin hirviä ja oravia liikkuu tuolla tiellä.

Toki seuraan pientareita tarkemmin hämärällä, ja tarvittaessa alennan ajonopeutta, mutta muuten ajan ihan saman verran nyt, kun kesälläkin. Samaten ajan myös talvella, vaikka tuo tie on välillä kilometritolkulla silkkaa peilijäätä.

Päivämäärä:   12.10.25 13:45:51

En ole koskaan edes miettinyt asiaa, vaan ajanut siellä, missä on tarve liikkua, siihen aikaan kuin tarve on ja sillä kulkupelillä, joka on käytettävissäni. Kulkupelinä on ollut pääasiassa eri kokoisia henkilöautoja.

On varmasti aiheellista muistutella vaaroista. Silti koen tämän vaaran kohtuullisen pieneksi, vaikka ajan paljon hämärissäkin. En valikoi reittejäni riistatilanteen mukaan.

Päivämäärä:   12.10.25 13:46:09

Riku, älä nyt saivartele. Olet täällä monessa topikissa puhunut koko ajan tuota että ei kannata ajaa jos pelottaa jne. Et ehkä vähättele VAAROJA, mutta vähättelet toisten ajamista ja varautumista.

Se on oikeasti tosi ärsyttävää, yrität olla muiden yläpuolella etkä edes tajua, vaikka sinulle sanotaan asiasta.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   12.10.25 13:47:07

Samalla autolla ajellaan ympäri vuoden ja töissä on käytävä vaikka hirvet liikkuukin.

Päivämäärä:   12.10.25 13:47:59

No tässä olen kyllä monen yläpuolella.
Jos pelottaa, niin kulkee bussilla, ettei vaaranna muiden henkeä.
Siinä sulle sitä vähättelyä.

Päivämäärä:   12.10.25 13:55:22

Ai olet monen yläpuolella :D Ei saakeli, aina vaan paranee... Mistä sitä meidät tunnet, tai meidän ajotaitomme todellisuudessa?? :D

Kaiken tuon paskanjauhannan sijaan voisit antaa neuvoja miten tähän vuodenaikaan kannattaisi ajaa. Niin kuin monet muutkin on täällä tehneet. Itsekin olet joskus ollut aloitteleva kuski. Itse en ole aloittelija, MUTTA ymmärrän silti sen mitä tämä vuodenaika tarkoittaa joillekin.

Lähettäjä: rrrremontti 
Päivämäärä:   12.10.25 13:56:37

No tuo remontti rikuhan on tunnettu täällä jo kauan tuollaisena pellenä. pakko vängätä joka asiaan ja varsinkin naisille vastaan.

Päivämäärä:   12.10.25 13:56:51

"Ai olet monen yläpuolella :D Ei saakeli, aina vaan paranee... Mistä sitä meidät tunnet, tai meidän ajotaitomme todellisuudessa?? :D"

Kommenteista.

Päivämäärä:   12.10.25 13:57:32

Kommenteista. :D Selvä!

Lähettäjä: +++ 
Päivämäärä:   12.10.25 14:00:47

"Näytä se kohta, jossa vähättelen vaaroja."

"Edelleen jos noin paljon pelottaa, niin vaihtaa ajokortin bussikorttiin."

Tämä. Vihjaat sillä, että vika on kirjoittajan korvien välissä, eikä todellista uhkaa tai pelättävää ole.

Päivämäärä:   12.10.25 14:06:51

Joo, oon uskaltanut viimeiset 30 vuotta. Tiedostan kyllä riskin, mutta että VALTAVA riski? Ehkä vähän lisää suhteellisuudentajua?

Lähettäjä: Heh 
Päivämäärä:   12.10.25 14:06:59

Ajelen päivänvalossa.

Päivämäärä:   12.10.25 14:08:08

"Jos pelottaa, niin kulkee bussilla, ettei vaaranna muiden henkeä."

Onko se muiden vaarantamista, jos on varovaisempi, koska pelottaa tai miettii lisääntynyttä vaaraa? Eikö se ole muiden (ja itsensä) vaarantamista, jos vähät välittää ja posottaa vauhdilla tavalliseen tapaan, vaikka on hirviä, liukasta, huono näkyvyys jne., koska eihän minua pelota, olen taitava kuski ja ei minulle mitään voi sattua? Kyllä minä ainakin olen siellä liikenteessä mieluummin noiden ensimmäisten kuin jälkimmäisten tyyppien kanssa, joten vaihtaisitko Riku ajokorttisi (jos sinulla sellainen vielä on) bussikorttiin, kiitos.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.10.25 14:20:37

Ajelen paljon samaa tallimatkaa aamupäivisin ja ennen kuin hirvenmetsästys alkoi tänä syksynä on ollut jo 4 kertaa hirvi/peura tiellä edessä tai tien sivussa. Että kyllä uskallan ajaa, mutta ajan silmät auki ja hidastan varsinkin jos on hirvikylttejä.

Päivämäärä:   12.10.25 14:30:20

Mun exä joskus ihan pokkana väitti, että jokainen autoileva suomalainen ajaa elämänsä aikana vähintään yhden hirvikolarin. Kai sitä pelkäämään alkaa jos sellaista luulee.

Uskallan ja ajankin. Ihan yhtä valppaana kuin kaikkiin muihinkin aikoihin, kyllä ne hirvet ja muut elukat tuolla asuu ihan ympäri vuoden vaikka nyt eniten aktiivisuutta onkin. Mutta paljon niitä näkyy myös talvella, keväällä ja välillä keskellä kesääkin. Joskus myös keskellä kirkasta päivää ja joskus keskellä yötä, vaikka useimmiten liikkuvatkin hämärällä.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   12.10.25 14:37:56

Tietenkin uskallan, mikä kysymys tää edes on? Jos pelottaa noin paljon, niin paikkasi ei todellakaan ole auton ratissa ollenkaan.

Päivämäärä:   12.10.25 14:39:31

"Onko se muiden vaarantamista, jos on varovaisempi, koska pelottaa"

Siinä vaiheessa, kun kerää letkan peräänsä, niin on.

Päivämäärä:   12.10.25 14:39:56

On jopa laissa kielletty.

Lähettäjä: Hilla 
Päivämäärä:   12.10.25 14:42:15

No en aja muutenkaan pikkuautolla eli en varmaan uskaltaisi.

Päivämäärä:   12.10.25 14:49:58

"Tämä. Vihjaat sillä, että vika on kirjoittajan korvien välissä, eikä todellista uhkaa tai pelättävää ole."

Sinä ja sun vihjailut.
Ei ole minun vikani, että tulkitset tekstiäni miten sattuu.
Luetko sen huutamalla?

Päivämäärä:   12.10.25 14:52:33

"On jopa laissa kielletty."

Laki kieltää keräämästä letkaa peräänsä? No eipä taida siellä ihan tällaista lukea.

Ja varovaisuus ei tarkoita myöskään sitä, että ryhtyy tien tukoksi.

Eikä myöskään se, että jos ajaa olosuhteiden vuoksi hitaammin kuin nopeusrajoitusmerkki näyttää ja joku toinen ei sitä tee, tarkoita sitä, että se kovempaa ajava on oikeassa. Voit katsoa lakikirjastasi myös sen kohdan, jossa kirjoitetaan tilannenopeudesta.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   12.10.25 14:52:57

Uskaltaisin jos jostain syystä pitäisi ajaa. Ajoa varten en tietenkään alle mitää pikkukippoa huolisi mutta ei pelottaisi siirtää sitä paikasta a paikkaan b.

Päivämäärä:   12.10.25 14:56:33

"Laki kieltää keräämästä letkaa peräänsä? No eipä taida siellä ihan tällaista lukea."

Kyllä lukee.
Muita häiritsevä ajo on kielletty ja poliisi kyllä siitä huomauttaa. Eli on ihan turha tulla nillittämään, että menisivät ohi. Vika on letkan kerääjässä ja jossain vaiheessa joku siellä letkassa menettää hermosta, kun keulilla perseillään ja lähtee koko letkassa ohi. Toivottavasti nukutte sen jälkeen yönne hyvin. Murhaajat.

Päivämäärä:   12.10.25 15:04:24

kyllä, auton koko ei vaikuta oikeestaan missään muussakaan tilanteessa ajatusmaailmaan. tokihan vaikka kuorma autolla olis turvallisempaa, ei ainakaan syliin tulis... mutta en osaa pelätä muuta kuin liukkautta. siinäkin pienessä matalassa autossa tulee tunne, että on parempi kontakti tiehen koska maavara olematon :D

Päivämäärä:   12.10.25 15:25:24

"Kyllä lukee.
Muita häiritsevä ajo on kielletty ja poliisi kyllä siitä huomauttaa. Eli on ihan turha tulla nillittämään, että menisivät ohi. Vika on letkan kerääjässä ja jossain vaiheessa joku siellä letkassa menettää hermosta, kun keulilla perseillään ja lähtee koko letkassa ohi. Toivottavasti nukutte sen jälkeen yönne hyvin. Murhaajat."

Edelleenkään mikään lainkohta ei velvoita nopeusrajoituksen tai keliolosuhteiden edellyttämän mukaista vauhtia ajavaa päästämään ylinopeutta tai vaarallista vauhtia ajavia ohi, eikä se ole häiritsevää ajoa. Eli laissa ei lue, että älä kerää letkaa, turvaväleistä siellä kyllä taitaa jotain lukea. Varmaankin se perässä roikkunut hermonsa menettävä kaahaileva murhaajakin nukkuu sitten yönsä hyvin.

Päivämäärä:   12.10.25 15:28:00

Älä selittele, kun tulkitset lakia oman ideologiasi perusteella.
Poliisi kyllä pysäyttää letkaa keräävän ja jos siinä alat samaan tyyliin tulkitsemaan lakia, niin saat sakot.

Päivämäärä:   12.10.25 15:28:38

Ei ole kyllä mitään asiaa auton rattiin jos jonossa menettää hermonsa ja lähtee tietoisesti riskiohitukseen. Sellaisen paikka on apukuskin puolella tai polkupyörän selässä.

Letkahan kertyy ruuhkassa perään vaikka ajaisi tasan rajoitusten mukaan. Rikun mielestä siis 80km/h alueella 80km/h ajava kuljettaja rikkoo lakia koska perään kertyy letka heistä jotka ajavat aina tasaista ylinopeutta :D

Päivämäärä:   12.10.25 15:31:58

Älä saivartele.
Jos kerää letkaa MUITA HÄIRITSEVÄLLÄ ajolla, niin päästää muut aika ajoin ohi tai rikkoo lakia.
Kohta joku tulee nillittämään traktoreista, mutta se vain kertoo, ettei ymmärrä tai halua ymmärtää.

Päivämäärä:   12.10.25 15:33:02

Oikeesti remontti riku, lopeta jo ennen kuin teet itsestäsi enemmän naurunalaisen. Tuo on jo säälittävää! Sit esität täällä ihan kuin jotain ammattilaiskuskia, vaikka menetät hermosi siitä jos joku ei aja ylinopeutta. :D Ei jestas mikä tyyppi!!!

Päivämäärä:   12.10.25 15:35:56

Missä kohtaa olen mielestäsi menettänyt hermoni?
Luetko siis edelleen näitä minun kommentteja huutamalla?
Tai missä kohtaa olen vaatinut ajamaan ylinopeutta?
Tuleeko useinkin keksittyä juttuja?
Kuuletko ääniä, joita muut eivät kuule?

Päivämäärä:   12.10.25 15:40:38

Riku on ihan sekaisin.

No sun mielestäsi on häiritsevää ajoa, jos joku ajaa vaikka 95 satasen alueella. Kuule kun se on ihan sallittua eikä poliisi siitä tule sakottamaan, todellakaan, vaikka niin luulet.

En yhtään enää ihmettele sun muita kirjoituksiasi täällä, tai muiden reagointeja. Hohhoijaa.

Päivämäärä:   12.10.25 15:49:42

"Älä selittele, kun tulkitset lakia oman ideologiasi perusteella. Poliisi kyllä pysäyttää letkaa keräävän ja jos siinä alat samaan tyyliin tulkitsemaan lakia, niin saat sakot."

Niin sinä sen ilmeisesti kokemuksesta tiedät ja todellakin uskon, että tuolla sinun inttämiselläsi niin on tapahtunut. Minua sen sijaan ei koskaan poliisi ole nähnyt tarpeelliseksi ajotapani vuoksi pysäyttää tai sakottaa. En kerää letkaa, enkä myöskään menetä hermojani jossain letkassa, enkä myöskään tällä palstalla, mutta sinä taas riehut täällä lähes joka ketjussa. Ja eikö olekin jännää, että jokaisessa ketjussa kaikki muut ovat väärässä, nillittävät, selittelevät ja tulkitsevat sinun kommenttejasi väärin?

Päivämäärä:   12.10.25 15:50:01

"No sun mielestäsi on häiritsevää ajoa, jos joku ajaa vaikka 95 satasen alueella."

Missä olen näin väittänyt?
Tuleeko paljonkin sepiteltyä juttuja ja vielä uskottua niihin?

Päivämäärä:   12.10.25 15:54:34

Toisessa topikissa tuo lause sai sut ihan sekaisin x)

Päivämäärä:   12.10.25 15:56:42

"sinä taas riehut täällä lähes joka ketjussa."

Riehun?
Kokeile lukea näitä minun tekstejä rauhallisella Arvi Lindin äänellä, niin huomaat, etten riehu. Tottakai siitä saa kuvan, että täällä kiehutaan ja riehutaan, jos luet näitä huutamalla.

Päivämäärä:   12.10.25 15:59:21

No näytä missä olen mennyt sekaisin.
Muuten väitteesi on pelkkää sanahelinää.
Sen olen sanonut, että on todella ärsyttävää, kun edellä ajava ei osaa ajaa tasaista nopeutta ja se ei haittaa, vaikka ajaisi hieman alle rajoituksen, kunhan ajaa tasaisesti, eikä pelkää ja hidasta, kun vastaan tulee vaikka iso paku.

Päivämäärä:   12.10.25 15:59:56

Ei kukaan näitä sun kommentteja huutamalla lue. Oikeesti lopeta jo. Voisitko joskus myöntää että tuli reagoitua vähän liikaa? Mutta kun ei. Kai sun on pakko saada varsinkin naisille sanoa aina vastaan, viimeiseen asti. Vaikka kaikki muut olisi sua vastaan, et tajua muuttaa asennettasi.

Päivämäärä:   12.10.25 16:02:21

"Voisitko joskus myöntää että tuli reagoitua vähän liikaa?"

Miten olen reagoinut liikaa?
Ei toisaalta yllätä, että väänsit tästäkin sukupuolikysymyksen. Eli taitaa pohjimmainen syy olla siinä, että yksinkertaisesti vihaat miehiä ja pitää vaikka keksiä sanoja minun suuhun, kun ei muusta saa kiinni.

Päivämäärä:   12.10.25 16:04:08

Pitää kunnollisen turvavälin niin ei tarvitse siitä nopeuden vaihtelustakaan hermostua ;)

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   12.10.25 16:06:51

Hirvi tai peura voi tulla eteen milloin ja missä vaan. Kauriita juoksee välillä omakotitalon pihallakin.
Arat kuskit liikenteessä ovat vaarallisia. Saattavat tehdä äkinäisiä jarrutuksia, hidastamisia.

Päivämäärä:   12.10.25 16:08:18

Sekään ei aina auta, kun edellä ajava ajelee mitä sattuu 90-60km/h 80- alueella.
Itse ajan usein vakkari päällä ja siinä sen huomaa. Pumppaava ajo kerää letkaa, nostaa kulutusta ja hidastaa muita. Eli letkaa keräävä varastaa muilta aikaa, polttoainetta ja aiheuttaa turhia vaaratilanteita.

Päivämäärä:   12.10.25 16:11:05

"Kokeile lukea näitä minun tekstejä rauhallisella Arvi Lindin äänellä, niin huomaat, etten riehu."

Miksi niitä Arvi Lindin äänellä pitäisi lukea, kun sisältökään ei ole yhtään hänen tyylisensä? Minä luen ne sellaisella pikkuoravaäänellä, koska se niistä lähinnä tulee mieleen.

Päivämäärä:   12.10.25 16:12:10

Ai miten olet reagoinut liikaa? Syyttänyt ihmisiä liian pelokkaiksi, jos he varautuvat fiksusti eläimiin syksyaikaan. Pitäisi kaikkien vähänkin ''arkojen'' kuskien ostaa bussilippu. Jos nyt ei kuitenkaan?

Kun pitää sen turvavälin, ei tee turhia ohituksia, jättää kiireen kotiin, niin selviää jo aika pitkälle!!

Ja mitä sitten jos letkaa kertyy? Joku siellä nyt ajaa sen 5 km/h hitaammin kuin muut. So? Sitten seuraava hiljentää ja pitää turvavälin. Ohittaa vasta kun on oikeasti hyvä kohta. Ei kenelläkään ole niin kiire tavallisessa jossa, että ''PAKKO PÄÄSTÄ ajamaan sitä 110 satasen alueella, tai muuten menee hermo!''. Okei, jos autossasi on joku menossa synnyttämään tai on muuten hätätilanne, niin hätävilkut päälle ja tilanne on ihan eri. Silloin on joku syy reippaaseen ajoon.

Normaalitilanteessa ei pitäisi olla MITÄÄN väliä ajaako 95 vai 100.

Päivämäärä:   12.10.25 16:13:47

''Eli letkaa keräävä varastaa muilta aikaa, polttoainetta ja aiheuttaa turhia vaaratilanteita.''

Varastaa muilta aikaa. :D Ei jessus. Jos sinulla on noin kiire, osta suihkukone. Sillä pääset NOPEASTI PERILLE!!!!! Ettei kukaan vaan varasta sulta paria minuuttia!!! :D

Lähettäjä: Mielenkiinnosta 
Päivämäärä:   12.10.25 16:19:57

Jos kohtalo päättää mitä tapahtuu ja milloin niin turhaa on mitään pelätä koska asia tapahtuu jos on tapahtuakseen. Ehdotan kuitenkin että ajat vähän hiljempaa ja lähdet ajoissa kotoa.

Päivämäärä:   12.10.25 16:21:43

"Normaalitilanteessa ei pitäisi olla MITÄÄN väliä ajaako 95 vai 100."

Kuten jo aikaisemmin sanoin, niin se ei haittaa, jos ajaa hieman alle rajoituksen, mutta tasaista vauhtia.

"Varastaa muilta aikaa. :D Ei jessus. Jos sinulla on noin kiire, osta suihkukone. Sillä pääset NOPEASTI PERILLE!!!!! Ettei kukaan vaan varasta sulta paria minuuttia!!! :D"

Kyllä varastaa aikaa, polttoainetta ja aiheuttaa turhia vaaratilanteita.
Se on se kuuluisa minäminäminä-asenne, kun ei osata ottaa muita huomioon.

Olen pistänyt merkille, että kokematon ja pelkäävä kuski tuijottaa suoraan konepellin eteen, kun katse kuuluisi olla paljon kauempana. Siinä ei turvaväli auta, kun ei reagoi, kuin edellä olevaan kymmeneen metriin.

Päivämäärä:   12.10.25 16:27:07

Uskallan ajaa. Aamu- ja iltahämärässä lasken yleensä ajonopeutta ja pidän tienvierustoja tarkemmin silmällä (ja ajan välillä sivuun ja päästän takana tulevan ohi).

Pakko sanoa, että välillä sitä letkaa kertyy perään vaikka ajaisi vakionopeudensäädin päällä, nopeusrajoitusten mukaan tai jopa hieman yli rajoitusten. Maanteillä suomalaisista tulee kummallisen läheisriippuvaisia eikä turvaväleistä välitetä.

Päivämäärä:   12.10.25 16:33:49

Joillain on kumma tapa nuohota luukussa kiinni, mutta siinähän maksaa, jos kolisee.

Päivämäärä:   12.10.25 16:35:40

Jep, silloin on parempi huolehtia vaan omasta ajamisesta ja omasta turvavälistä. Se on ainoa, mihin voit itse vaikuttaa!

Päivämäärä:   12.10.25 16:37:56

Omalle pojalle sai tolkuttaa pitkään, että se turvaväli on todella tärkeä ja helpommin pääset myös ohi, kun voi aloittaa kiihdyttämisen jo omalla kaistalla

Lähettäjä: huokaus 
Päivämäärä:   12.10.25 16:46:07

Kyllä ajan harva se päivä, 12km kauppaan. Pikkuauto on.

Joka kerta näihin aikoihin tulee huokailtua näitä tosielämän Rikuja jotka paahtaa menemään sata lasissa tuolla valtatien puolella. Paikkakunnalla kasvaneena tiedän ne paikat mistä hirvet tulee tien yli. Kauppamatkalla on kaksi sellaista kohtaa missä on säännöllisesti havaintoja. Toki on myös varoitusmerkit, mutta niistähän ei kukaan piittaa mitään.

Joo ajan sillä pikkuautolla, mutta sellaista nopeutta että pystyn oikeasti reagoimaan jos se hirvi sieltä penkalta hyppää eteen. Monta kertaa tullut mietittyä että eikö ihmiset oikeasti yhtään ajattele, että jos ollaan hirvivaara-alueella ja joku auto ajaa hitaammin kuin rajoitus, niin voisiko ajatella että se kuski ehkä TIETÄÄ siitä hirvitilanteesta jotain enemmän kuin sinä itse? Että se kuski vaikka TIETÄÄ että just nyt on metsästys alueella käynnissä ja sieltä voi tulla tielle sekä hirvi että se koira heti perässä?

Viime syksynä oli just tilanne missä oli huomioliivisiä ihmisiä pitkin tienpenkkaa ja huomioliivinen koira poukkoili tien penkalla hajua hakemassa ja silti siitä vierestä porukka ajaa satasta ohi miettimättä sekuntiakaan sitä tilannetta.

Ohje: jos näet hirvivaaramerkin ja joku auto alkaa hidastella sun edessä, tulkitse se tilanne niin että se hidas kuski tietää hirvitilanteesta enemmän kuin sinä itse. Kiitä äläkä kiroa!

Päivämäärä:   12.10.25 16:51:32

"Joka kerta näihin aikoihin tulee huokailtua näitä tosielämän Rikuja jotka paahtaa menemään sata lasissa tuolla valtatien puolella."

Mistä päättelit, että minä paahtaisin liikenteessä?
Ajan kyllä paljon ja usein isommalla tiellä vakkari päällä niin, että todellinen nopeus on himpan päälle rajoituksen. Eli niin, että tutkan varmuusvähennyksen jälkeen ylinopeus ei ole rangaistava.
Siinä huomaa, kun tulee vastaan peltipoliisi, niin moni jarruttaa siihen ja sen jälkeen lämä pohjaan.
Itse ajan tasaista, koska se säästää polttoainetta ja jopa aikaa. Erityisesti hermoja.

Päivämäärä:   12.10.25 17:26:28

"Omalle pojalle sai tolkuttaa pitkään, että se turvaväli on todella tärkeä..."

No siinäpä sen näet, että edes oma poikasi ei tajua selityksistäsi mitään. Vuosikausia siis on sielläkin ilmeisesti vängätty, että en minä niin sanonut, ei ole minun vikani, että tulkitset minua väärin, keksit taas omiasi ja vääntelet sanomisiani.

Päivämäärä:   12.10.25 17:30:42

"No siinäpä sen näet, että edes oma poikasi ei tajua selityksistäsi mitään. Vuosikausia siis on sielläkin ilmeisesti vängätty, että en minä niin sanonut, ei ole minun vikani, että tulkitset minua väärin, keksit taas omiasi ja vääntelet sanomisiani."

Vuosikaudet?
Mistä sä keksit noita väitteitäsi?
Kuuletko oikeasti ääniä, joita muut eivät kuule?

Lähettäjä: Mona 
Päivämäärä:   12.10.25 17:45:08

Pakkohan se on, jos meinaa töissä käydä :D
Eikä mitään ongelmaa olekaan, kun on tarkkaavainen ja huomioi keliolosuhteet. Jos sattuu kohdalle, niin ei voi mitään. Mulla on 35km suuntaansa työmatkaa nelostietä ja kolmivuorotyö, joten yleensä ainakin toinen matka pimeässä suurimman osan vuodesta. En ole eläinkolaria ajanut, muutaman kerran on käynyt likeltä.

Enemmän pelottaa talvella, kun suksiboksimatkaajat vetävät tumituiskussa auraamattomalla ohituskaistalla +100km ohi, vaikka näkyvyys 50m...

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.