Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Paksu lämmin peitto

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   12.10.25 10:54:14

Onko vinkata tuplapeittokoossa peittoa joka olisi paksu ja lämmin? Ikean sivuilta katsonut noita mutamaa, mutta hankala kuvasta päätellä millainen on käytännössä. En ole sieltä ennemmin mitään tilannut, voiko tuolta tilata useamman peiton kotiin hypisteltäväksi ja palauttaa ylimääräiset ilman mitään lisämaksuja? Jyskissä olen yhtä peittoa hypistellyt, mutta se maksaa satasen vai yli, joten vähän turhan kallis. En halua mitään untuva tms. Peittoa, koska ainakin kuvittelen sellaisen pesemisen olevan hankalampaa kuin jonkun tekokuitupeiton. Nyt mulla joku ohut peitto ja enkkuviltti siinä päällä. Että tykkäisin jotta olis vähän painoakin siinä peitossa. Kesälläkään en osaa nukkua pelkällä pussilakanalla kun tuntuu että päällä ei ole mitään. :D

Re: Paksu lämmin peitto

Lähettäjä: Vexi 
Päivämäärä:   12.10.25 11:00:54

Meillä vain hevosilla käytössä enkkuvilttiä. Kai se ihmisen peittona toimii. Nyt katsot sun budjetin tähän peitto ostokseen. Jos Jysk on liian kallis, et ikeasta tai muualta saa parempaa halvemmalla. Joko säästät lisää, odotat vuoden vaihteen alennusta tai tyydyt siihen mihin rahat riittävät. Maksaa vaivaa ja polttoainetta sinulle tilata, kokeilla ja palauttaa.

Lähettäjä: u-u 
Päivämäärä:   12.10.25 12:51:48

"mutta se maksaa satasen vai yli, joten vähän turhan kallis."

Jos haluat paksun, muhkean ja laadukkaan peiton tuplakoossa, niin sillä on sitten hintaa. Halvalla tuskin saat hyvän.

Minulla on yhden henkilön kokoisina joku jyskin 150 e peitto ja ikean 40 e peitto, molemmat "paksuja ja muhkeita", mutta kyllä eron huomaa. Se ikean peitto on aika paska tuohon toiseen verrattuna. Toki senkin ostin -60 % alennuksesta, joten oli ihan järkevän hintainen kun maksoi vain ~60 e. Ehkä sinunkin kannattaisi odottaa jotain kunnon alepäiviä, jos haluat hypistelemäsi peiton?

Pesemistä vähentää se, jos käyttää kahta pussilakanaa päällekkäin. Se tuo peittoon myös paksuutta ja muhkeutta ja vähän lisäpainoa. Ikeassa on halvalla valkoisia 100 % puuvillalakanasettejä. Kannattaa ostaa sellaiset "aluspussilakanoiksi" ja laittaa siihen päälle se, minkä haluat olevan ihoa vasten ja näkyvän muille.

Minä teen noin ja peitot on ihanan muhkeita ja pysyvät paljon siistimpinä. Noita muhkeita peittoja kun on aika työläs pyykätä.

Käytän myös tyynyjen päällä useampaa tyynyliinaa samasta syystä. Tyynyt pysyy siistimpinä. Ja tuo monta tyynyliinaa on mielestäni paljon parempi kuin mikään varsinainen "tyynynsuojus". Olen kokeillut sellaisiakin...

Lähettäjä: vp 
Päivämäärä:   12.10.25 13:33:03

Villa&peitteen villapeitot on olleet meidän suosikeita. Lämpimiä, ei liian painavia, mutta ei mitään liruja kuten polyesteripeitot. Bonuksena suomivillasta Suomessa valmistettuja. Ainoa ongelma on pesu, pitää olla tarpeeksi iso pesukone että mahtuu. Mutta niin kai kaikilla isoilla peitoilla.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.