Lähettäjä: vinkkejä
Päivämäärä: 12.10.25 11:11:20
Mä just toisessa topikissa kysyin neuvoja elämänmuutos äppseihin ja sieltä tulikin tosi hyvä ehdotus semmoisesta kuin Finch.
Tämä siis on olennaista siksi, että burnout-taustalla mun pitää ihan tosissaan muistuttaa itseäni siitä, että välillä täytyy levätä ja pitää sellaisia päiviä ettei tee mitään muuta kuin pakolliset.
Mulla ehkä tällä hetkellä kerran viikossa sellainen, joskus voi mennä puolitoista viikkoa, mikä on tosi iso muutos pahimpaan uupumusjaksoon. Silloin oli varmaan toisin päin, että yhtenä päivänä kahden viikon aikana pystyi tekemään mitään, muuten piti vaan levätä.
Eli mun lepopäivä on sellainen että hoidan eläimet. Niistä ei voi tinkiä, eli ne tsekataan joka tapauksessa. Muun osan päivästä tein käsitöitä ja katsoin netflixiä, pelasin pari tuntia videopeliä ja sit luin illemmalla kirjaa. Mutta ei mitään ihmiskontakteja, ei mitään somea, ei sähköposteja, ei missään tapauksissa uutisia. Jääkaapista lämmitin jotain ruuanjämää mutta muuten en tehnyt mitään kotitöitä.
Mulle nää on ihan välttämättömiä. Toiveissa on että oma terveys kohentuisi vielä lisää niin ettei tarvitsisi näitä päiviä niin usein. Mutta vähitellen, onhan tästä jo paljon edistytty.
Siis toi Finch on siitä hyvä että siellä oli päivätehtävissä esimerkiksi "annan itselleni luvan levätä" tai "hengitä syvään 3 kertaa". Sellaisia päiviä on, että noi on ne ainoat asiat mitä pystyy tekemään.
|