Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Milloin viimeksi olet ollut päivän tekemättä

Lähettäjä: ''mitään''? 
Päivämäärä:   12.10.25 10:25:43

2-3 uupumuksen jälkeen tajusin, että jos en itse kalenteroi tällaisia päiviä välillä keskelle viikkoa, niin kroppa kyllä ottaa ne päivät ihan itse, vaikka sitten tulemalla helpommin kipeäksi. Liikkuminen on tärkeeä, mutta niin myös oikea lepokin. Olen nyt vasta tajunnut sen, 34-vuotiaana.

Montako kertaa kuukaudessa tai viikossa pidät totaalisen lepopäivän? Tai niin, että työpäivän jälkeen et tee mitään kotona?

PS. Ylisuorittajat, ei tarvi vastata että ''kymmenen vuotta sitten istahdin tunniksi sohvalle''. :D Kysytään nyt ihan tavallisilta ihmisiltä.

Re: Milloin viimeksi olet ollut päivän tekemättä

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   12.10.25 10:26:44

Ihan viikoittain.
Toki jotain perusjuttuja on pakko tehdä.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   12.10.25 10:29:29

Mitä tarkoittaa "ei mitään"?

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   12.10.25 10:29:50

No eipä sellaista päivää voi pitää . Mutta joskus voi tehdä vaan pakolliset ja hengähtää hieman sohvallakin.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   12.10.25 10:29:55

Keväällä keuhkokuumeessa otin pari päivää ihan levon kannalta. Katsoin sarjoja ja loikoililn. Ruuan laitoin ja jotain kässehdin mutta miyään en tehnyt. Edellisen kerran koronassa istuin viikon ja kudoin ja kahtoin olympialaisia.

Muuten minulle lepopäivä on se etten tee mitään muuta kuin käyn tekeen tallihomnat ja touhuan kotihommat normaalisti. Lataa hyvin

Lähettäjä: Kipa 
Päivämäärä:   12.10.25 10:33:42

Melkein joka päivä. :D Päivällä käyn aamu- ja iltanavetan välissä tallilla. Se on ainut pakollinen tekeminen töitten lomassa. Sitä ennen otan tunnin/pari päikkärit jos ehtii. Illalla sitten sohvalla makoilua ja puhelimen ja television katselemista. Vapaapäivinä yritän sitten tehdä ylimääräisiä hommia jos on.

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   12.10.25 10:41:08

Minulla on kaksiosainen työpäivä ja todella usein vain makaan sängyssä työtuurin välit.
Saatan kyllä tehdä hieman kotitöitä/ ruokaa tai käydä lenkillä mutta muuten.
Liekö sitten jotain masennusta en tiedä
Minulla on kyllä taipumusta masennuskausiin.

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   12.10.25 10:43:19

Työssäkäyvänä kolmen lapsen äitinä vastaan, että ollessani kolmannen kanssa osastolla olen ollut päivän "tekemättä mitään". Kaksi vuotta sitten.

Välillä toivoisin, että olisi joskus mahdollista olla päivä tekemättä mitään. Toisaalta ei sitä oikein osaakaan.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   12.10.25 10:45:19

Tästä on aikaa reilu 6 vuotta. Koska käyn joka ilta tallilla, tuota ennen luotin vielä tallinpitäjiin jostain syystä ja pidin talleista välipäiviä, joskus jopa viikonloppuna. Mutta aina en tee kotona mitään tallin ympärillä.

Ehkä hevospalstalla hassu kysyä näitä.

Päivämäärä:   12.10.25 10:46:49

Ap tässä. Tuo ''tekemättä mitään'' on tietysti kaikille vähän eri merkitykseltään. Mulle henk. koht. se voi tarkoittaa sitä, että saatan pestä kyllä vaikka koneellisen pyykkiä, mutta en lähde kotoa mihinkään. Laitan pyykit kuivumaan ja otan syötävää, mutta muun ajan istun sohvalla vaikka neulomassa.

Tekee ihan hiton hyvää välillä!

Päivämäärä:   12.10.25 10:48:00

''Ehkä hevospalstalla hassu kysyä näitä.''

Voi kuule tietäisitpä paljonko täällä on ei-hevosihmisiä ja ex-hevosihmisiä. Yllättyisit varmasti. PS. meitä on aika paljon.

Lähettäjä. 
Päivämäärä:   12.10.25 10:53:08

Viimeiksi sairaalassa. Huonokuntoisena tarvi käydä vessassa ja syödä.

Lähettäjä: Laiskiainen 
Päivämäärä:   12.10.25 11:05:15

Harvemmin teen "mitään" vapaa-aikana joten olen siis suuren osan vapaa-ajastani tekemättä "mitään". Just tällaista elämää haluankin elää joten tää on ihan parasta.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.10.25 11:09:08

Siis mä en ikinä tee ku pakolliset. Ei oo enää elukoitakaan niin tasan työt, sellaset kotihommat mitä ilman hukkuisi p*skaan, ja minimiliikunnat pari krt viikko. Muuten luen ja katon sarjoja.

Lähettäjä: vinkkejä 
Päivämäärä:   12.10.25 11:11:20

Mä just toisessa topikissa kysyin neuvoja elämänmuutos äppseihin ja sieltä tulikin tosi hyvä ehdotus semmoisesta kuin Finch.

Tämä siis on olennaista siksi, että burnout-taustalla mun pitää ihan tosissaan muistuttaa itseäni siitä, että välillä täytyy levätä ja pitää sellaisia päiviä ettei tee mitään muuta kuin pakolliset.

Mulla ehkä tällä hetkellä kerran viikossa sellainen, joskus voi mennä puolitoista viikkoa, mikä on tosi iso muutos pahimpaan uupumusjaksoon. Silloin oli varmaan toisin päin, että yhtenä päivänä kahden viikon aikana pystyi tekemään mitään, muuten piti vaan levätä.

Eli mun lepopäivä on sellainen että hoidan eläimet. Niistä ei voi tinkiä, eli ne tsekataan joka tapauksessa. Muun osan päivästä tein käsitöitä ja katsoin netflixiä, pelasin pari tuntia videopeliä ja sit luin illemmalla kirjaa. Mutta ei mitään ihmiskontakteja, ei mitään somea, ei sähköposteja, ei missään tapauksissa uutisia. Jääkaapista lämmitin jotain ruuanjämää mutta muuten en tehnyt mitään kotitöitä.

Mulle nää on ihan välttämättömiä. Toiveissa on että oma terveys kohentuisi vielä lisää niin ettei tarvitsisi näitä päiviä niin usein. Mutta vähitellen, onhan tästä jo paljon edistytty.

Siis toi Finch on siitä hyvä että siellä oli päivätehtävissä esimerkiksi "annan itselleni luvan levätä" tai "hengitä syvään 3 kertaa". Sellaisia päiviä on, että noi on ne ainoat asiat mitä pystyy tekemään.

Lähettäjä: Sunika 
Päivämäärä:   12.10.25 11:15:25

Joskus kun olen ollut todella kipeä. Normaalisti kipeänä hoidan kuitenkin eläimet. Eli erittäin harvoin.

Mutta minulla on etuna se, että teen töitä kotona eli voin välillä huilata tunnin sohvalla. Omaan elämäntapaan vain ei sovi ne täysin tekemättömät päivät.

Päivämäärä:   12.10.25 12:06:29

Viikottain. Kotitallin pitäjänä tosin silloinkin hoidan eläimet, mutta se on sama kuin 'ei mitään'.

Päivämäärä:   12.10.25 12:15:47

2,5 kk sitten. Kohta olis taas tarve semmoselle luksukselle ettei kukaan tarvitsisi minua.

Päivämäärä:   12.10.25 12:27:54

Hyvin usein. Se käy ihan luonnostaan. Haasteeni on virittää itseni tuollaiseen jatkuvaan päivästä toiseen tekemisen tilaan sillä yleensä jo seuraavana päivänä otan lunkimmin jos on ollut rehkimistä. Toisaalta metsästävät eläimetkin väliajat lepäilevät paljon. Kroppa ja mieli kyllä voivat hyvin, kun minimillä mennään usein eteenpäin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.