Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vegaaneille ja kasvissyöjille kysymys, teille

Lähettäjä: aortta 
Päivämäärä:   11.10.25 19:45:50

joilla syyt ovat eettiset. Niin vielä kun lähestytään kysymyksen kohderyhmää, niin että koiran- ja kissanomistajille. Kaiken lisäksi, niille, joiden ruokavalio johtuu eettisistä asioista.

Millä tavoin valikoit koirasi/kissasi syömän ruoan kaupasta? Ts. Tuleeko katsottua sitä tuotantoeläimen onnellista mennyttä elämää? Entä kuljetusmatkaa teurastamolle?

Miten perustelet näitä runsaasti lihaa päivittäin syövien lemmikkien pitoa, kun arvomaailmasi kieltää lihansyönnin sinulta?

Re: Vegaaneille ja kasvissyöjille kysymys, teille

Lähettäjä: katti 
Päivämäärä:   11.10.25 19:51:15

En ole vegaani enkä vegetaristi mutta syön lihaa todella vähän, esim nautaa keskimäärin kerran kolmessa kuukaudessa.

Valikoin lemmikkien ruuat tarkasti ja olen sitä mieltä että ihmisten pitäisi kiinnittää paljon enemmän huomiota tähän asiaan. Juurikin siitä näkökulmasta että mistä ne lemmikkiruokien raaka-aineet on kotoisin, onko tuotettu edes EU-alueella vai jossain muualla missä ei ole mitään valvontaa tai lainsäädäntöä nimeksikään.

Suosin kotimaisista tai ruotsalaisista raaka-aineista tehtyjä ruokia. Olen silloin tällöin kirjoittanut lemmikkiruokatehtaille suoraan jos jokin raaka-aineen alkuperä on epäilyttänyt. En osta enää mitään sellaisilta firmoilta mitkä ovat jääneet kiinni kiinalaisten raaka-aineiden käyttämisestä.

Perustelen lemmikkien pidon sillä että jokaisella kotitaloudella voi ajatella olevan kohtuullisen kulutuksen kiintiö. Annan ikään kuin oman lihakiintiöni kissoille ja koirille. Tämä on minun elämäntapani ja sen vastapainoksi luovun monista muista asioista mitkä ovat ympäristölle ja ilmastolle haitallisia. En esimerkiksi matkusta ikinä. Hiilijalanjälkeni on reilusti keskivertoa pienempi joka mittarin ja testin mukaan vaikka lemmikkejä onkin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.