Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Gilmoren tytöissä minua on aina häirinnyt..

Lähettäjä: pistepiste 
Päivämäärä:   11.10.25 17:49:55

.. että miksi Christopherin vanhemmat väittävät Lorelain pilanneen myös Christopherin elämän, käsittääkseni Lorelai on ollut Roryn kanssa ihan kahdestaan alusta asti? Chris olisi voinut mennä mihin haluaa, mutta ehkä ei itse halunnut yliopistoon.

Re: Gilmoren tytöissä minua on aina häirinnyt..

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   11.10.25 18:03:12

Just siksi. Lorelain olisi pitänyt mennä Christopherin kanssa naimisiin ja Christopherin olisi pitänyt mennä töihin joko Richardin kanssa tai Christopherin isän firmaan. Lorelai olisi ollut seurapiirirouvana ja kotiäitinä.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   11.10.25 18:05:19

Mua taas häiritsee Lorelain ylimielinen ilmeily ja jatkuva ruoan heittely roskiin.

Lähettäjä: l 
Päivämäärä:   11.10.25 18:08:29

Ennen vanhaan oli yleisesti häpeällistä saada aviottomia lapsia.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.10.25 18:45:41

Mä maratonkatson just Gilmoreja ekaa kertaa elämässäni, oon 45v. En kyl ymmärrä tän klassikkostatusta, mikähän tässä aikoinaan on ihmisiin vedonnut? Jopa mun mies on katsonu tätä sillon ku tää siis on alunperin tullu... Hauskaa tosin bongailla tuttuja näyttelijöitä, ja tiedänpähän nyt ainakin mistä puhutaan.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   11.10.25 18:51:36

Mäkin oon katsonut tän vasta myöhemmin. Ei mielestäni oikeen ole kestänyt ainaa.

Rory on käsittämättömän itsekäs ja raskas pick me girl ja muutkin hahmot lähes kaikki enemmän tai vähemmän raskaita.

Lähettäjä: Sunika 
Päivämäärä:   11.10.25 19:05:56

Aikoinaan ihmisiin vetosi se, että televisiossa oli siihen aikaan kolme kanavaa. Sitä katsottiin mitä sieltä tuli. Ja sarjoihin helposti jää koukkuun, vaikka eivät ihan huippuja olekaan.

Se ruuan pois heittäminen on kyllä sietämätöntä. Sitten muka syövät paljon, mutta yleensä lähtevät pöydästä koskematta siihen ruokaan.

Lähettäjä: jännä 
Päivämäärä:   11.10.25 19:08:37

Kyllä tämä sarja on klassikkomaineensa ansainnut ja nyt onkin hyvä katsoa sarjaa juuri sillä silmällä että mikä kaikki on yhteiskunnassa muuttunut. Monet teemat tuntuvat tosi vanhanaikaisilta.

Minulle Lorelei on aina näyttäytynyt äärimmäisen ahdistuneena hahmona joka yrittää peittää heikkoutensa perfektionismiin ja hassutteluun ja korostettuun itsepäisyyteen. Lorelei ON ärsyttävä ja käyttäytyy sarjan mittaan monessa tilanteessa raivostuttavan typerästi. Mutta toisaalta, kyseessä on ihminen joka karkasi kotoa 16-vuotiaana ja yritti sen jälkeen selviytyä yksin.

Rory taas on huippulahjakas, huippuälykäs suorittaja, joka on yrittänyt toteuttaa äitinsä unelmia koko ikänsä ja jolla on huomattavia tunne-elämän ongelmia. Rory kyllä vähitellen kasvaa sarjan aikana mutta välillä tuskastuttavaa katsoa.

Sanoisin siis että näiden hahmojen on tarkoituskin olla epätäydellisiä, ärsyttäviä, lapsellisia, typerällä tavalla käyttäytyviä ja monella tavalla antisankareita. Juuri siksi sarja lumoaa ja sen jaksaa katsoa kerta toisensa jälkeen. Kerrankin joku tv-hahmo EI ole täydellinen!

Päivämäärä:   11.10.25 19:23:31

Mä olen katsonut sitä vastaan nyt, enkä silloin kun se tuli.

Lorelain vanhemmat ovat hulvattomia mutta niin ahdasmielisiä, ettei ihme että Lorelailla ja Rorylla on vähän vaikeeta.

Mutta onhan se ihanan sympoissarja; ei tartte murehtia huumeita, rikollisia, terroristeja, ilmastonmuutosta ja muuta kuraa. Shoppailu oli vielä sallittua terapiaa.

Lähettäjä: Hmmm 
Päivämäärä:   11.10.25 20:20:41

"Aikoinaan ihmisiin vetosi se, että televisiossa oli siihen aikaan kolme kanavaa. "

Gilmoren tyttöjä kun esitettiin ekan kerran täällä niin oli kyllä jo neljä kanavaa ja monella kaapelikanavat lisäksi.

Pointtina tuossa myös dialogi. Itsekin katsoin se ekan kerran vasta muutama vuosi sitten. Just sellainen harmiton hyvänmielen sarja jota voi hyvin seurata muuta tehdessä.

Lähettäjä: jees 
Päivämäärä:   11.10.25 20:31:07

Mua ahistaa just se dialogi, liian nopeaa ja muka-nokkelaa... ihan ihme ahdistuksen aiheita hahmoilla.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.10.25 20:32:16

Kaikki hahmot on liian raskaita itselle katsottavaksi.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   11.10.25 20:38:02

Ällöttää se Luken näyttelijä. Pokasi 17-vuotiaan kun oli itse 42-vuotias. Tyttö näytteli 19-vuotiaana myös taustahahmoa Gilmoressa, olivat silloin seurustelleet sen pari vuotta jo. Yök. Ovat edelleen yhdessä ja naimisissa.

Päivämäärä:   11.10.25 20:47:46

Hyyyii, onneksi en ole tiennyt. :(

Päivämäärä:   11.10.25 20:54:30

Nelosella kesti muistaakseni kauan ennen kuin näkyi koko Suomessa.

Lähettäjä: No mutta 
Päivämäärä:   11.10.25 21:11:40

Gilmolen tytöt, Frendit ja Gossip Girl esimerkiksi sellaisia sarjoja, joita itse en ole yhtä pystynyt katsomaan edes toista jaksoa edemmäs. Mikä näissä tyhjäpäiden tyhjänpäiväisine itseaiheuttamineen ongelmineen viehättää, yhtään ketään? Usein jenkkisarjoissa alaikäiset tytöt puetaan sukkanauhaliiveihin sun muihin vermeisiin(niin että kameroille näkyy) ja sitten itse sarjassa ihmetellään ja arvuutellaan milloin kenenkin neitsyyttä ja tehdään asiasta helkkarin iso numero.

Lähettäjä: pistepiste 
Päivämäärä:   11.10.25 21:49:28

Varsinkin näin putkeen katsoessa tässä on montakin ärsyttävää asiaa, mm. Richardin äiti oli aluksi jo edesmennyt, Lorelain ja Maxin häiden peruuntuminen (Lorelai vain käski Pattyn levittää sanaa tms ja lähti reissuun), koko Rory/Jess/Dean kuvio ja Deanin ja Lindsayn naimisiinmeno. Tai ainakin tuo viimeisin tuntuu näin suomalaisena oudolta, että parikymppinen jää vain kotiin vaikka miehellä ei ole edes kunnollista työpaikkaa.

Päivämäärä:   11.10.25 23:26:48

Gossip girlistä pidin kun katsoin silloin alun perin, mut uudella yrittämällä se oli kyllä järkyttävää kuraa.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   11.10.25 23:44:23

Minua taas häiritsee kyseisessä sarjassa, että siinä ollaan 90% ajasta naama norsunvitulla.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.