Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Millä pitää mindset laihduttamiseen

Lähettäjä: Dit 
Päivämäärä:   11.10.25 14:43:42

Ja siis vaikka asiat menee hyvin ja niin päin pois niin jatkuvalla syötöllä joku istuu tuossa olkapäällä ja kyselee että ääh miksi edes yrität, epäonnistut lopulta kumminkin. Kamalan raskasta koittaa olla eri mieltä oman itsensä kanssa. Mutta kun ei oikein ole muuta vaihtoehtoakaan.

Mitään vinkkejä?

Re: Millä pitää mindset laihduttamiseen

Lähettäjä: Avaimet onneen 
Päivämäärä:   11.10.25 14:48:32

Mulla ratkaisu oli Rybelsus. Paino tippunut paljon, ei tunnu että olisin laihdutuskuurilla vaan suhde ruokaan muuttunut.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.10.25 14:51:12

Tuo ongelma tuskin on pelkän laihduttamisen kanssa vaan on läsnä muutenkin elämässä, eikö? Terapia auttaisi.

Päivämäärä:   11.10.25 14:53:55

No en tiiä, ei nyt tule niin mieleen että se olisi läsnä niin kovasti muuten. Koen omaavani aika hyvän itsetunnon mitä esimerkiksi tulee töihin, lasten kanssa tai hevosen kanssa toimimiseen. Toki nyt joskus joku asia epäilyttää.

Lähettäjä: Pireq 
Päivämäärä:   11.10.25 14:59:12

Miten niin ei ole muita vaihtoehtoja?

Päivämäärä:   11.10.25 15:01:06

No sillä lailla että se toinen vaihtoehto on sitten lopettaa koko homma

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   11.10.25 15:03:15

Kysy siltä osalta itsestäsi mikä sitä pelottaa ja miltä se yrittää suojella sinua.

Päivämäärä:   11.10.25 15:04:33

Aika varmasti siitä kun olen yrittänyt laihduttaa sen sata kertaa ja joka kerta pieleen mennyt

Päivämäärä:   11.10.25 15:06:19

Oikeasti mulla ei ole syytä olettaa että onnistuisin tälläkään kerralla. Nyt tosin pelkän painon pudottamisen sijaan olen yrittänyt harjoitella enemmän sellaista kestävämmän elämän tyyliä

Päivämäärä:   11.10.25 15:27:52

Laihdutuskuurit epäonnistuu aina. Ainoa vaihtoehto on muuttaa elämäntavat pysyvästi, eli tehdä itselle selväksi, että ei ole mitään mitä "lopettaa". Kuten joku edellä jo mainitsi, siihen avuksi saattaa tarvita lääkkeen.

Päivämäärä:   11.10.25 15:30:26

En mä rybelsusta halua, huonoja kokemuksia siitä. Ja siis lähinnä olis tarve oppia hiljentämään se oma pää joka kyselee koko aika että miksi edes yrität

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   11.10.25 15:33:50

Älä hiljennä sitä vaan aloita dialogi sen kanssa. Ole utelias ja yritä selvittää miksi se suhtautuu niin kuin suhtautuu.

Kuulostaa siltä että se yrittää suojella sinua siltä tunteelta mikä tulee jos repsahdat ja epäonnistut. Se on karu tunne, joten on ymmärrettävää että haluaisi ennemmin suojella itseään siltä ja olla edes yrittämättä, sitten kun ei voi epäonnistua. Ehdotan että kiität sitä mutta kerrot että kokeilet nyt jotain uutta, ja sitä paitsi epäonnistuminen on aina pienempi paha kuin se ettei koskaan uskalla edes yrittää.

Lähettäjä: rkir 
Päivämäärä:   11.10.25 19:07:47

Hoitokontakti, onko?

Päivämäärä:   11.10.25 19:38:46

Mä jojolaihdutin 35-vuotiaaksi, kunnes sain pysyvästi 30kg pois sillä, että luovuin kuuriajattelusta, lähinnä siis siitä "ei saa syödä mitään lihottavaa ennen ku on ihannepainossa".

Aloitin sillä, että joka toinen päivä söin superterveellisesti ja niukasti, ja joka toinen päivä mitä halusin. Jo tämä tietysti laihdutti aluksi. Vähitellen lisäsin niitä oikean syömisen päiviä ja vähensin sikailupäiviä, kunnes pääsin nykyiseen eli yksi herkkupäivä viikossa. Ylimääräiset kilot lähtivät vuodessa ja ovat pysyneet pois nyt 15 vuotta.

Päivämäärä:   11.10.25 21:44:24

Siis mitä hoito kontaktia? Terapeuttia? Ei ole. Muuta lääkäriä? Kyllä

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.