Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tyynyliina Marimekon kankaasta - hinta/arvo?

Lähettäjä: ?Osaamaton? 
Päivämäärä:   11.10.25 13:36:47

Tarvitsin apua ihmisiltä jotka ovat taitavia käsistään ja tietävät hyvin erilaisten tekstiilien ja niistä tehtyjen tuotteiden arvostaO

Voitin arpajaisvoittona yksityisen henkilön tekemän(oletan näin koska en netitse löytänyt myynnissä valmiita tyynyliinoja tästä kankaasta) tyynyliinan Marimekon kankaasta Sininen Gebardi(oksalla). Se on mitoiltaan 60 x 55cm ja netitse katsoin että kyseinen kangas itsenään (133 x 118.5cm) maksoi 45e.

Haluaisin lahjoittaa tämän myytäväksi tukemaan pienen vapaaehtois ryhmän toimia mutta kukaan meistä ei tiedä millainen hinta tuolle sopii, emmekä tietenkään haluaisi laittaa tietämättöminä liian halpaa tai korkeaa hintaa.

Olisin hyvin kiitollinen hinta ehdotuksista

Re: Tyynyliina Marimekon kankaasta - hinta/arvo?

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   11.10.25 13:41:11

20e

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   11.10.25 13:57:06

20-25€ on realistinen. Tuolla 25€:lla saa jotain toista kuosia ja parilliset ja vielä ne petivaatteetkin. Tai jos on selkeästi koristetyynynpäällinen, niin hankkisin sinne sopivan sisätyynyn ja pyytäisin sen kera vähän enemmän.

Lähettäjä: merimakkonen 
Päivämäärä:   11.10.25 14:42:33

Muistaakseni Marimekko on kieltänyt heidän kankaistaan tehtyjen tuotteiden mynnin. Omaan käyttöön saa toki ommella, mutta myyntiin ei.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   11.10.25 14:46:18

Mutta eikös omaan käyttöön tehdyn saa aina myydä käytettynä?

Lähettäjä: merimakkonen 
Päivämäärä:   11.10.25 14:51:29

Nopea AI-yhteenveto netistä:
” Marimekon kankaista tehtyjen tuotteiden myynti on kiellettyä yrityksen mukaan, koska kankaissa ja niiden kuvioissa on tekijänoikeudellinen suoja. Myynti on kielletty riippumatta siitä, onko kyseessä kertaluonteinen vai laajempaa kaupallista toimintaa. Voit valmistaa ja käyttää tuotteita omaan tai lahjaksi tarkoitettuun käyttöön, mutta et saa myydä niitä.

Kaupallinen toiminta: Marimekon kankaista itse tehtyjen tuotteiden, kuten vaatteiden tai sisustustavaroiden, kaupallinen myynti on kiellettyä ilman erillistä lupaa. Tähän sisältyvät myynti kirpputoreilla, verkkokaupoissa ja messuilla.”

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   11.10.25 14:51:51

"Mutta eikös omaan käyttöön tehdyn saa aina myydä käytettynä?"

Ei saa. Ei siis voi myydä tyynyliinana eteenpäin. Itsellänikin olisi marimekon verhot, ajattelin kankaana myydä ne pois, kun en niillä mitään tee.

Osaako kukaan muuten sanoa, onko marimekon voikukka-kuosilla joku erityisempi nimi? Verhoissa siis voikukkia eri kehitysvaiheissaan.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.10.25 15:02:41

Neulontaryhmät on täynnä itse tehtyjä uusia marimekko-sukkia, tuskinpa yhden itsetehdyn tyynyliinan hyväntekeväisyysmyyntiin kukaan puuttuu.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   11.10.25 15:07:07

Ai jaa! Minä olin siinä uskossa, että saa myydä jos on käytetty. Eli ei saa tehdä viittä patalappua kirpparille myyntiin, mutta saisi myydä sen naapurilta lahjaksi saamansa, joka on ruman värinen (ja itse tehty).

Päivämäärä:   11.10.25 15:14:24

https://tinyurl.com/2r53k6jh

Tuon mukaan ainakin saisi myydä.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   11.10.25 15:21:29

Onko minkä laatuista se kangas. Nykyään Marimekon tuotteet on usein heikko laatuisia. Myydään nimellä ei laadulla, Virossa ja Kiinassa tehtyjä

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   11.10.25 16:23:23

Itse tehdyt marimekko kuvioiden sukat ei ole Marimekkoa.

Marimekon omaata kansaasta ommeltu tyyny on.

Marimekko on Kyllä tosi takakireä näissä ja haastaa pieniä yrittäjäkin oikeuteen eli ehkä keksisin jotain muuta.

Päivämäärä:   11.10.25 16:30:20

Jos tekee sukat sillä tietynlaisella kukka kuosilla niin ei saa mainostaa Marimekko sukkina eikä edes Unikkokuosi sukkina.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   11.10.25 18:06:58

Tuon Marimekon kiellon takana on se, että on myyty Marimekon tuotteina todella huonolaatuisia tuotteita ja sitten ihmiset ovat yrittäneet saada firmalta korvauksia. Eli yksinkertaisempaa kieltää kaikki kuin tapella roskaa ostaneitten kanssa. Ja lisäksi on tehty kilpailevia tuotteita aitojen Marimekko tuotteiden kanssa.
Itse en kyllä ole ikinä ymmärtänyt tätä unikko intoilua eihän se ole edes kaunis kuosi.

Lähettäjä: ?Osaamaton? 
Päivämäärä:   11.10.25 18:56:30

Kiitos vastauksista :)

Harmi ettei voi myydä. Säilytämme tuon liinan ja ehkä laitamme sen jonain päivänä osaksi arvontaa koskien vaikka (some kanavan)seuraajien määrän rajapyykin saavuttamista. Eli arvonta tapahtuu kommenttien pohjalta,ei ostettujen arpojen ^ ^

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.