Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä hoikat syö?

Lähettäjä: laihduttaja 
Päivämäärä:   10.10.25 11:39:15

Varmaankin tavallisesti mutta mitä siihen sisältyy päivän aikana ja miten paljon kerralla? Kiitos!

Re: Mitä hoikat syö?

Lähettäjä: Ll 
Päivämäärä:   10.10.25 11:49:21

Minä syön yleensä aamulla munia ja kasviksia, lounaalla lihaa ja kasviksia, välipalalla mitä milloinkin, jugurttia ja hedelmiä monesti, päivällisenä samaa kotiruokaa kun muukin perhe, iltapalalla yleensä leipää

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.10.25 11:56:06

Mä syön tosi epäterveellisesti, usein sipsejä, suklaata ja varsinkin viikonloppuisin noutoruokaa (pizzaa, kebabbia, hampparia)

Arkisin:
Aamuisin syön jugurttia ja mysliä. Ehkä pari desiä jugurttia?
Lounas töissä, yhteensä ehkä 300-400g jotain kotiruokaa. Kasviksia aika vähän, jos oikein haluan panostaa niin kurkkua ja tomaattia siivuiksi ja mukaan.
Välipala joskus leipä juustolla ja kurkulla, monesti skippaan tämän vaiheen
Päivällinen voi olla sipsejä tai sitten kotiruokaa. Iltapalaa harvemmin syön, ehkä se leipä juustolla ja kurkulla.

Kasviksia/hedelmiä/vihanneksia tosi vähän. Viikonloppuisin aamupala voi olla pari eines-lihapullaa jääkaapista tai pari palaa suklaata ja energiajuoma, jolla sitten mennään lounaaseen/päivälliseen asti. Ruoka ei mitenkään pyöri mulla mielessä, saatan vahingossa paastota, jos on jotain hommaa koko ajan. En kyttäile kaloreita, enkä määriä. Annoskoko arvioitu eineksien annoskoon mukaan. Aika pastapainotteista kotiruokaa, mutta toki riisiä kanan kanssa ja perunaakin silloin tällöin. Energiajuomia 3-5x/viikko.

Päivämäärä:   10.10.25 11:57:47

Ja yhdestä pizzasta syön noin kolme kertaa. Kotipizzasta kahdesti, kun ovat sen verran pikkusia.

Eli ne annoskoot on varmaan suurin tekijä. Toki myös liikun, mulla on kaksi aktiivista koiraa.

Bmi siellä reilussa 19.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   10.10.25 12:02:22

Mitä sattuu mieli tekemään, mutta voita ja kermaa menee.
Annoskoot on luokkaa hevonen.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   10.10.25 12:07:38

Aamupalalla puuro marjoineen tai pari leipää. Välipala rahka marjoilla. Lounaalla lihaa ehkä joku 150g ja kylkeen riisiä, pottija, salaattia. Välipala rahka, ennen treeniä jotain (paistettu kananmuna ja kinkkua). Päivälliben sama kuin lounas. Iltapala leipä tai puuro. Tavallista kotiruokaa. Roskaruokaa menee jonkun verran ja saunasiideri silloin tällöin. En liho mutta syy rankassa liikunnassa. Jos en liiku jää joku välipala pois ja vähän pienempi annos. Hoikka ja lihastakin on keskivertoakkaa enemmän.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   10.10.25 12:08:03

Niin ha ruoja tehdään meilläkin voihin ja kermaaan.

Lähettäjä: Myy 
Päivämäärä:   10.10.25 12:11:48

Ei mitään ja vähän sitäkin

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   10.10.25 12:16:31

Pyrin syömään vähintään 2000 kcal päivässä, yleensä reippaasti yli tuon. Välillä on kausia, että syön paljon enemmänkin. Tässä perus toimistopäivä:

Aamulla en yleensä syö mitään, koska meillä mennään töissä mielestäni aikaisin (klo 11) lounaalle. Lounasta syödään käytännössä aina jossakin ravintolassa. Erilaisia paikkoja on lähettyvillä paljon, joten lounaan sisältökin vaihtelee. Aika usein kuitenkin jotain aasialaista. Mitään salaattia en käytännössä koskaan tilaa, vaan pyrin syömään ihan kunnolla lämmintä ruokaa. Joskus haen kaupasta lounasta, mutta silloinkin yritän etsiä mahdollisimman ruokaisan vaihtoehdon.

Välipalaksi usein maitorahkaa hunajalla tai joku valmis proteiinijuoma, pähkinöitä/pähkinäpatukka ja ehkä banaani.

Salin jälkeen palautusjuoma, jos treeni on ollut tosi kova.

Illalla kotona kunnon annos perus itsetehtyä ruokaa. Tämäkin voi olla jotain aasialaistyyppistä tai vaikka jokin pasta. Vaikea kuvailla tarkemmin, kun tämä vaihtelee ja yritän aina säännöllisesti etsiä uusia reseptejä.

Ei-salipäivinä ruokien sisältö sama, mutta ei palautusjuomaa. Viikonloppuna käyn usein jossain ulkona syömässä ja muutenkin syön "vapaammin" enkä myöskään treenaa.

Aloituksessa olisi ollut varmaan aika olennaista kysyä myös ihmisten aktiivisuustasoa. Pienikokoinen toimistotyöntekijä, joka ei liiku lainkaan, ei kuluta juuri mitään. Sitten taas joku kestävyysurheilua harrastava tarvitsee ihan valtavasti energiaa. Ja eihän se hoikkuus vielä kehonkoostumuksesta kauheasti kerro.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   10.10.25 12:18:00

Tänä aamuna söin noin 2,5 dl kreikkalaista jogurttia, vadelmia ja mustaherukoita. Mukillisen mustaa kahvia ja ruispuikulan Ingmariinilla, juustosiivulla, kurkulla ja paprikalla.
Tunti sitten mukillisen mustaa kahvia ja samanlaisen voileivän kuin aamulla.
Lounaalle menen ravintolan buffaan, missä koostan lautaseni lautasmallin mukaan. Eli puolilautasta salaattia. Tänään näytti olevan mm. kaalikääryleitä. Niitä otan yhden, ja sitten kauhallinen muusia ja vähän puolukkahilloa. Jälkkäriksi musta kahvi.
Välipalana kotiin päästyäni syön jonkun hedelmän.
Päivällisellä lautasmallin mukaan kotiruokaa. Iltapalalla kupin teetä, voileipä kasviksilla ja juustolla/teeleipä kasviksilla ja juustolla/pala suolaista piirakkaa...

Jos aamulla syön kaurapuuroa marjoilla, niin silloin en yleensä syö leipää.

Viikonloppuaamuisin aamupala on runsaampi. Mm. munakasta, hedelmiä, karjalanpiirakoita, jogurttia, marjoja... Silloin aamun välipalakahvi ja leipä jäävät välistä.

Päivällisen käyn syömässä ulkona kerran tai kaksi viikossa.
Kerran viikossa on saatava 10 Siipiweikkojen siipeä, dipit ja rehut.
Lounaan syön ravintolan lounasbuffassa, ABC:n buffassa tai sairaalan henkilöstöravintolassa.

BMI 19,5 ja ikää 60 v.

Yo-juhlissa vuonna 84 ollut hame mahtuu kevyesti päälle vielä kolmen lapsen jälkeen.

Lähettäjä: Nami 
Päivämäärä:   10.10.25 12:29:11

Sitä mitä milloinkin tekee mieli.

Tänään:
Aamulla tummaa täysjyväleipää tonnikalalla ja juustolla, mustikkakeittoa
Aamupv kahvi ja croissantti
Lounaalla possunpihvi, ranskalaisia, salaattia, pinaattikeittoa, kananmuna, kahvi ja jäätelöä :P
Iltapv oletukset kahvi ja keksi
mansikkarahka
Smoothie jossa banaani, omena, mustikoita, rahkaa, maitoa, heraa ja kreatiinia.
Illalla Kaurapuuro raejuustoilla ja marjoilla. Varmaan jätskiä tai suklaata.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   10.10.25 12:31:46

Normi kotiruokaa. Keskityn kasvisten määrään, muuten en rajoita syömisiä. En napostele vaan syön kerralla kunnolla. Iltaisin syön vähemmän.

Lähettäjä: -4° 
Päivämäärä:   10.10.25 12:43:47

Aamulla maitokahvi ja jokin pieni makea

Treeneistä riippuen iltapäivällä joko leivänpala tai normaali ateria, yleensä vihanneksia ja jotain proteiinia, harvoin pastaa tai perunaa.

Illalla leivänpala tai päivän ainoa lämmin ateria, jos ei tullut syötyä jo iltapäivällä. Juuri ennen nukkumaanmenoa vähän lihaa, juustoa tai oliiveja, jos sattuu nälkä olemaan.

Lähettäjä: iuhi 
Päivämäärä:   10.10.25 13:28:55

Vähän mitä sattuu ja oikeastaan kaikkea muuta, paitsi sellaisia joille olen allerginen. BMI on 19-20, vähän vaihdellut vuosien mittaan. Olen 41 v.

Annoskoot kai on se mikä merkitsee. En ainakaan huomaa lihavien ihmisten ja minun ruokavalioilla mitään muuta eroa kuin annoskoot. Vaikka itsekin syön paljon ja saan aian kuulla siitä miten isoja annoskia syön, niin kyllä lihavien ihmisten seurassa minäkin ihmettelen, että miten tuo voi taas syödä tai noin paljon. Minulle riittää kaksi tuhtia voileipää, lihava syö neljä. Tai sitten koko pussillisen kerralla. Minulle riittää normaalikokoinen/pieni valmisruokavuoka (esim. maksalaatikko tai lihaperunasoselaatikko), lihava syö niitä kaksi kerralla. Jne.

Eli ruokavalio on kyllä täysin monipuolinen, mutta annoskoot on se, mikä vaikuttaa.

Päivämäärä:   10.10.25 13:38:41

"Annoskoot kai on se mikä merkitsee. En ainakaan huomaa lihavien ihmisten ja minun ruokavalioilla mitään muuta eroa kuin annoskoot. Vaikka itsekin syön paljon ja saan aian kuulla siitä miten isoja annoskia syön, niin kyllä lihavien ihmisten seurassa minäkin ihmettelen, että miten tuo voi taas syödä tai noin paljon."

Jaa, minä olen hoikka, ja olet jatkuvasti kuullut minua lihavemmilta ihmisiltä kommenttia siitä, kuinka paljon ja isoja annoksia syön :D

Nämä ihmiset eivät ehkä hiffaa, että liikun paljon ja toisaalta herkkuja en syö juurikaan. Ja eihän yksi ateria vielä kerro mitään, koska nämä ihmiset eivät näe, miten syön sitten muuten. Ja toisaalta moni lihava syö esimerkiksi lounaalla vain pienen salaatin, mutta illalla mättävätkin ruokaa sitten kolmen ihmisen edestä.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   10.10.25 13:45:06

"toisaalta moni lihava syö esimerkiksi lounaalla vain pienen salaatin, mutta illalla mättävätkin ruokaa sitten kolmen ihmisen edestä."

Yhdellä työmaalla tuli seurattua kahta kaloriinaa, jotka sattui aina samaan aikaan samaan ravintolaan. Molemmat otti aina puolikkaan annoksen ja paheksuivat toisilleen ruuassa olevan rasvan määrää.
Työmaa kesti liki vuoden eikä kumpikaan laihtunut sinä aikana grammaakaan. Päinvastoin. Eli mitähän mättöä kotona vetivät.

Päivämäärä:   10.10.25 14:12:23

Syön normaalia kotiruokaa, hedelmiä, juureksia, puuroa… ruoat mahtuu iittalan 15cm kulhoon ja leipälautaselle enkä santsaa. Syön aamupalan, lounaan, päivällisen ja iltapalan.

En juo limua tai mehuja, en syö sipsiä, maissikakkuja, pekonia, makkaraa… sokerisia herkkuja syön(esim pullaa, karkkia tms) kerran pari viikossa.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   10.10.25 14:22:00

Tavallisesti, mutta aika vähän.

Itse syön paljon enemmän ja isompia annoksia, mitä hoikat kaverini.

Lähettäjä: pätkäpaasto 
Päivämäärä:   10.10.25 14:23:03

En syö aamiaista, vain kahvia mustana. Syön to-del-la reilun lounaan ja illalla jotain, jogurttia, pähkinöitä jne., joskus harvoin leipää. Eli harvoin syö, mutta silloin määrällisesti paljon. Syömiseni ajoittuvat siis melko kapeaan aikaikkunaan n. 12-20 välille. Aina syönyt näin, ikää 58 v ja kesällä otetussa laajassa verenkuvassa kaikki arvot priimat

Lähettäjä: Veeras 
Päivämäärä:   10.10.25 14:52:54

En ole enää hoikka. Tai siis yritän päästä takaisin hoikaksi :D On mulla jo useampi kilo kyllä lähtenytkin. Mutta siis syön tällä hetkellä ihan samalla tavalla muuten kuin hoikkana söin, paitsi että syön nykyään vähemmän herkkuja ja sokeria. Silti on hidasta laihtuminen. Liikun taas kuitenkin ainakin saman verran ellen enemmän kuin hoikkana. Kai tuo ikä tekee omansa. Mä lihoin kuitenkin sairauden aikana, kun olin 2,5 vuotta vuodelevossa ja oli muutenkin koko energia-aineenvaihdunta sekaisin kuin seinäkello. Kyllä siinä meni useampi kk siitä kun aloin liikkua, että edes KILON sai tiputettua alas! Aivan jäätävän hidasta oli alussa. Ei toki nytkään mitenkään vauhdilla kilot tipu, mutta sentään vähän nopeammin. Tällä vauhdilla olen ehkä 1,5 vuoden päästä tavoitteessa.

En mä esim jaksa mitenkään syödä Kotipizzasta kuin puolet kerralla, usein syön yhdestä pizzasta 2-3 ateriaa. Sama kun teen ite pizzaa, syön sen 2-3 ateriaa siitäkin aina.

Kun meen ravintolaan syömään, en voi ottaa alkupalaa koska en jaksa kuin hädintuskin sen pääruuan kerralla. Sama jos syön jossain Juustoportissa, en voi mitään salaattia tai jälkiruokaa syödä, kun tuun aivan täyteen siitä annoksesta, JOS edes jaksan kaiken. Eli en oikeasti pysty syömään mitään suuria määriä kerralla. No, onneks nyt pikkuhiljaa lähtenyt parempaan suuntaan, niin ehkä sinne tavoitteeseen joskus vielä pääsen.

Päivämäärä:   10.10.25 14:58:57

"Yhdellä työmaalla tuli seurattua kahta kaloriinaa, jotka sattui aina samaan aikaan samaan ravintolaan. Molemmat otti aina puolikkaan annoksen ja paheksuivat toisilleen ruuassa olevan rasvan määrää.
Työmaa kesti liki vuoden eikä kumpikaan laihtunut sinä aikana grammaakaan. Päinvastoin. Eli mitähän mättöä kotona vetivät."

Tämähän se. Ja monella onkin syy lihavuuteen juuri siinä, että aamulla/päivällä syödään aivan liian vähän, ja illalla sitten kiljuvaan nälkään vedetään aivan liikaa ruokaa ja todennäköisesti myös herkkuja. Järkevä ruokarytmi puuttuu monelta (toki siis monesti hoikiltakin). Eri asia jos tarkoituksella pätkäpaastoaa tms. ja se toimii hyvin. Mutta paastonkaan idea ei ole se, että vedetään sitten tietyssä aikaikkunassa kolme kertaa liikaa kaloreita (jos siis haluaa painoa pudottaa).

Minulla on yksi kaveri, joka valittaa jatkuvasti, kun on lihonut. Hän saattaa paastota johonkin kello kahteen asti, jonka jälkeen vetää esim. useamman munkin ja kasan karkkia. Jokainen tekee tietysti niin kuin tykkää, mutta tuolla ruokavaliolla ja ruokarytmillä ei ole mikään ihme, jos olo on huono, kroppa turpoaa ja hormonit heittelee.

Lähettäjä: iuhi 
Päivämäärä:   10.10.25 15:20:09

"Jaa, minä olen hoikka, ja olet jatkuvasti kuullut minua lihavemmilta ihmisiltä kommenttia siitä, kuinka paljon ja isoja annoksia syön :D "

No itseäni lihavimmilta minäkin saan noita kommentteja kuulla. Ei niitä hoikat minulle lauo. Mutta silti minua lihavammat syövät enemmän kuin minä. Tämän huomaa kun on heidän kanssaan koko ajan vuorokauden ympäri, eikä vain yhden syömishetken verran.

Päivämäärä:   10.10.25 15:31:46

Kasviksia ja vähärasvaisia proteiininlähteitä. Olen läskigeeninen, joten hoikkana pysyminen vaatii tiukkaa kalorikuria ja päivittäistä rankkaa liikuntaa. Ennen treeniä nappaan vähän hiilareita, esim. banaanin tai palan ruisleipää.

Päivämäärä:   10.10.25 15:33:48

"No itseäni lihavimmilta minäkin saan noita kommentteja kuulla. Ei niitä hoikat minulle lauo. Mutta silti minua lihavammat syövät enemmän kuin minä. Tämän huomaa kun on heidän kanssaan koko ajan vuorokauden ympäri, eikä vain yhden syömishetken verran."

Niinhän juuri kirjoitin, että yksi ateria ei kerro kaikkea. Kukaan ei näe, miten joku syö illalla kotona, paitsi ehkä tyypin oma puoliso tai lapset. On selvää, että merkittävän ylipainon saavuttamiseksi täytyy olla plussakaloreilla.

Lähettäjä: Brianna 
Päivämäärä:   10.10.25 18:07:04

Mun ruokavalion kulmakivet on vihannekset ja juurekset satokauden ja mielitekojen mukaan vaihtelevasti (tän hetken suosikit myskikurpitsa jaruusukaali), ne uuniin, airfryeriin tai wokkipannuun ja sekaan mausteet ja tofua tai kikherneitä ja salaattia, kurkkua tms ja joskus avokadoakin, annoskoko iso. Lisäksi syön hedelmiä ja marjoja + jugurttia / proteiinivanukasta ja sekaan chian siemeniä ja kaurapuuroa. Napostelen myös linssi- ja riisikakkuja, taateleita ja pähkinöitä aina nälän tai mieliteon mukaan, noita on minulla aina jemmassa. Ja kahvia menee myös, paheena lisäksi Nocot. Siinäpä se oikeastaan tiivistettynä mitä syön. Asun yksin eikä ruoanlaitto kuulu suosikkiharrastuksiin, joten tykkään noudattaa samaa helppoa kaavaa, ei tarvitse miettiä ja maistuu aina. Vaihtelua saan omaan makuuni ihan riittävästi mausteita ja vihanneksia vaihtelemalla. Kylässä, juhlissa tms toki otan tarjottavia, en ole nirso. Vain ihon hyvinvoinnin takia maitotuotteet jätän väliin ja lihas en ole syönyt ala-asteen jälkeen periaatteen vuoksi. Muuten en lainkaan rajoita syömisteni laatua tai määrää enkä todellakaan esim laske mitään kaloreita tai muitakaan ravintosisältöjä, ei ole ollut koskaan tarvetta. Syön sitä mikä on mun mielestä hyvää ja mistä tulee hyvä mieli.

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   10.10.25 18:17:31

Sit mitä sattuu kaupungilta löytymään. Perseestä noi lukitut roskakatokset.Varsinkin kauppojen.

Lähettäjä: omppu 
Päivämäärä:   10.10.25 18:42:40

Monta kertaa viikossa en syö kuin puuron aamulla ja 25% rasvattoman maitorahkan. Välillä sitten paljon enemmän.

Lähettäjä: omppu 
Päivämäärä:   10.10.25 18:54:09

Siis proteiinia 25% ja pitää nälän hyvin pois, en ole myöskään mikään himoliikkuja.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.