Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Älkää postatko kuvia sairaalasängyltä, SOTU:n

Lähettäjä: Kera 
Päivämäärä:   10.10.25 09:30:50

Ihmiset hoi,

Jos te postaatte noita sairaalasänkykuvia... tai muuta

Älkää näyttäkö siinä omia tai muiden henkilötietoja (esim rannekkeesta). Niillä saa paljon pahaa aikaan, jolla ei ole vilpittömät aikeet.

Mm hommattua toisen pikavippi velkakierteeseen ja pääsee sekä omiin että lasten tietoihin. Erittäin arkaluonteisiin ja kiristettyä niillä.

Todella pelottavaa välinpitämättömyyttä. Maailma ei ole enää heinäpellon laita maalaispitäjässä ja Esso sen keskus.

Re: Älkää postatko kuvia sairaalasängyltä, SOTU:n

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   10.10.25 09:33:44

Paljon pahaa saa aikaan myös ohjeeksi verhoillulla vittuilulla. Miksi pitää vetää joku esso tämmöiseen, sinänsä ihan aiheelliseen varoitukseen?

Lähettäjä: RS 
Päivämäärä:   10.10.25 09:39:39

Tuntuu ihmisiltä unohtuneen tietoturva, vaikka nimenomaan luulisi, että asia olisi nykypäivänä päinvastoin. Jo meille 90-luvun lapsille opetettiin mm., ettei kotiosoitetta anneta tuntemattomille, eikä muille huudella, jos talo jää tyhjäksi lomareissun ajaksi.

Joskus aihe tuli puheeksi mieheni kanssa ja piruuttamme selvitimme Rita Niemi-Mannisen kotiosoitteen pelkästään hänen instagraminsa ja google mapsin avulla. Ei ollut viittä minuuttia pidempi homma, kun häntä olen instassa enemmän ja vähemmän seurannut. Samaten hänen entisen Porin kodin osoite oli helposti selvitettävissä. Lempäälänkin osoite varmasti, jos Lempäälää yhtään tuntee. Tämä pätee varmasti moneen muuhunkin somettajaan.

Lähettäjä: Ninni 
Päivämäärä:   10.10.25 10:24:24

Niin, missähän näit vittuilua?

Lähettäjä: Nimetön 
Päivämäärä:   10.10.25 10:28:57

Hyvä varoitus!

Olen myös huomannut, että todella helposti saa selville, missä kukin asuu! Eikä mene kauaa aikaa. Ja kyllä, olen tiedonhaluisena selvitellyt.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.