Lähettäjä: ot6p6
Päivämäärä: 9.10.25 19:12:58
"Se että joku sekopää ajautuu vastaantulevien kaistalle ja ajaa keulaan. Toki kyse voi olla sairauskohtauksestakin, mutta kuitenkin."
Tiedän yhden tällaisen tapauksen. Sairauskohtaus auton ratissa, ajautui vastantulijoiden kaistalle, kolaroi vastaantulijan kanssa. Sairauskohtauksen saaneen auto litistyi keulasta ja kierähti ympäri tiellä, kuski menehtyi (siihen sairauskohtaukseensa). Vastaantulija meni ojaan ja katon kautta ympäri.
Vastaantulijalla niska vähän arka, muuten selvisi kai vähällä. Poliisit ei kertoneet hänelle muuta kuin sen, että vastaan ajautunut menehtyi. Hän märehti monta päivää tappaneensa vastaantulijan, vaikka todellisuudessa se ei ollut mitenkään hänen vikansa ja se sairauskohtauksen saanut oli vähintään tajuton kolaroidessa. Ja olisi siihen sydäninfarktiinsa menehtynyt joka tapauksessa, vaikkei olisi kenenkään kanssa kolaroinut, tai vaikka olisi kotiinsa jäänyt.
Ihmetyttää kuitenkin se, ettei poliisi tiedottanut tuota vastaantulijaa mitenkään. Meni muutama päivä, että menehtyneen lähiomainen sai poliisilta tai joltain ruinattua tämän yhteystiedot, koska hänen oli pakko saada tietää, miten vastaantulijalle kävi. Kyseinen henkilö oli ihan muusina ja pelkäsi saavansa syytteen. Lähiomainen kuitenkin sanoi, ettei se ollut mitenkään hänen vikansa ja pääasia, ettei hänelle käynyt kuinkaan ja tulleet kolhut kyllä korvataan.
Kummallista, että poliisi jätti sen vastaantulijan oman onnensa nojaan. Olisi ollut ihan asiallista ilmoittaa, että tämä ei ollut sinun syytäsi ja onhan sinulla kaikki hyvin. Nyt tuo vastantulija luuli monta päivää tappaneensa ihmisen.
Olen tuon sairauskohtauksen saaneen sukulainen, vastaantulijaa en tunne.
Oma pelkoni ei siis ole se, että itse mokaan jotain pahasti vaan se, että joku muu mokaa, kuten nukahtaa rattiin, lähtee kännissä rattiin, ja ajaa päälleni, kolaroi kanssani, tms. Eräs aamuvirkku kaverini meinaa aina iltasella nukahtaa rattiin ja monet kerrat olen hänelle sanonut, että voin kyllä ajaa, jos häntä väsyttää. Väittää, ettei väsytä, mutta hetken päästä meinaa ajaa ojaan satasen vauhdissa. Ai s44keli minä huudan kuin palosireeni niin kauan, että hän saa auton parkkiin ja vaihdamme kuskia... Olen siis itse autoton, joten kuljemme tuon kaverin kyydillä eikä ole vaihtoehtona kulkea minun autollani, kun minulla ei sellaista ole. Paljon olen kuitenkin muiden autoilla ajanut ja omassa työssänikin ajokortti on yksi työhönpääsyn vaatimus. Tuo kaverini on myös teininä ollut hirvikolarissa ja jonkin verran pelkää autolla ajamista, joten siksikin ihmetyttää, miksi h3lvetissä lähtee väsyneenä rattiin... Itse koetan välttää hänen kyydissään oloa iltasella jos se vain on mahdollista, mutta joskus ei ole vaihtoehtoja...
|