Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kuukautiskierto muuttunut, voiko olla raskaana?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   9.10.25 12:39:59

No niin hevostallinetin lääkärit, auttakaa :| :D

Onko kyseessä sattuma, raskaus vai sukupuolitauti?

Menkat on normaalisti vähän epäsäännölliset, esim jos alkavat 1.8. seuraavat alkavat 5.9. ja sitten 10.10. jne. Eli väli yleensä vähän pitenee, muttei koskaan lyhene.

Harrastin seksiä (melko raisua jos merkitystä) uuden kumppanin kanssa heinäkuussa, jonka jälkeen menkat oli noin viikon myöhässä. Koko tän viikon oli tunne että alkavat, normaalisti tunne on 1-2 päivää.

Nyt edelliset ovat alkaneet 19.7., 19.8., 14.9., 8.10.

Olen tehnyt heinäkuussa kaksi raskaustestiä ja juuri tänään, kaikki negaa... Mitään muuta muutosta ei ole, kuin tuo kierron muutos... Paitsi paino on vägän noussut, mutta ei ole ihan tavatonta sekään... Voiko epäsopiva ph kumppaneiden välillä aiheuttaa hormonihäiriöitä?

Kun nämä menkat on ohi, tehtävä varmaan taas testi :D

Re: Kuukautiskierto muuttunut, voiko olla raskaana?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.10.25 12:46:05

Ei kuulosta raskaudelta. Onko muita oireita kuin painon nousu? Kierron muutokset voi johtua myös ihan stressistä.

Päivämäärä:   9.10.25 12:46:37

Tai iästä, minkä ikäinen olet?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   9.10.25 12:46:39

Minulla menkat ovat myöhästyneet joka kerta, kun olen ryhtynyt harrastamaan seksiä uuden kumppanin kanssa :D en ole ollut kertaakaan raskaana.

Tee raskaustestit ja käy lääkärillä otattamassa tautitestit niin selviää kaikki. Niitä saa tehdä aina kun haluaa :D

Lähettäjä: Mini 
Päivämäärä:   9.10.25 12:48:09

Jos menkat on epäsäännölliset niin sitten ne ovat epäsäännölliset ja ne voi heittää ihan mihinkä suuntaan vaan eli välillä voi tulla lyhyempiä kiertoja, välillä normaalin pituisia ja joskus extra pitkiä. Jos asia häiritsee ja huolettaa niin niin esim. Minipillerit on järkevä ratkaisu. Ei tarvitse pohtia ehkäisyä ja kierto tasaantuu tai kuukautiset katoaa kokonaan. Ei ole samanlaisia haittavaikutuksia kuin e-pillereissä ja riskejä joten sitäkään ei tarvitse pelätä.

Kiertoon nyt muutenkin voi vaikuttaa stressi, rasitus, sairastuminen jne. Ja sinulla selkeästi stressiä, kun pelkäät olevasi raskaana.

Muista ehkäisy ja jos kondomit ei ole tarpeeksi luotettettvia niin esim. Ne minipillerit voi olla ratkaisu.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   9.10.25 13:29:36

Minkä ikäinen oot? Mulla alkoi kierto lyhentyä kun 40 tuli mittariin.

Päivämäärä:   9.10.25 13:31:20

En mä nää noissa mitään erikoista.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.