Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Yksin asuva nainen, onko sinulla koiria?

Lähettäjä: NåsNås 
Päivämäärä:   8.10.25 12:45:27

Haaveilen maalle muutosta. Olen maaseudun tyttö syntyjään mutta elämä vienyt joskus kaupungin valoihin. Nyt kuitenkin olisi mahdollisuus muuttaa maalle kohtalaisen syrjään itsekseen mutta toki tässä nyt miettii että riittääkö nuo 4 vuotiaat kissapojat kaveriksi.
Tuoko koira/koirat turvallisuuden tunnetta sinulle jos asut itseksesi syrjässä?
Olen miettinyt labbista kaveriksi mutta suunnitelmat vielä aivan auki.
Lapauudenkodissa oli muutakaan sekarotuinen ja ex miehen mukana tuli jo edesmennyt saksanpaimenkoira jonka kanssa sain kunnian elää reilut 8 vuotta.

Re: Yksin asuva nainen, onko sinulla koiria?

Lähettäjä: YN 
Päivämäärä:   8.10.25 12:46:58

Ei ole, ei pelota, enkä ole koiraihminen.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.10.25 12:48:23

Kaverina kolme snautseria ja onhan niistä seuraa ja minulle luo turvallisuudentunnetta vaikka eihän täällä mitään pelättävää ole.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.10.25 12:49:36

#lapsetonhullukoiranainen

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   8.10.25 12:53:34

Mitä se labbis hyödyttää, jos tulee aseistettu rovo. Toisaalta maalla elää paljon ihmisiä, eikä siellä juuri liiku aseistettu rosvoja (kaupungeissa on niitä jopa enemmän, ja esim. täällä Espoossa pitää tietää, missä ei kannata liikkua pimeällä).

Koiran ottamiseen riittää taas syyksi se, että pitää koirista.

Lähettäjä: 1977% 
Päivämäärä:   8.10.25 12:53:58

Löytyy malinois x3 ja dalmatialainen x1, isovillis x1.
Harrastus ja kisakavereita pääsääntöisesti.
Tosta porukasta kolme toimisi tosipaikan tullen, kaksi käyttäisi vaan ääntään ja yksi on onnesta soikeana kun joku astuu portista sisään.

Lähettäjä: nojoo 
Päivämäärä:   8.10.25 12:59:20

On täällä kaksi 60kg koiraa. Ei pelota asua syrjässä.

Aiemmin pelotti, kun täällä oli myös päihdeongelmainen mies. Mutta ukon häivyttyä ei ole enää pelottanut sekuntiakaan mikään maalaiselämään liittyvä.

Kannattaa muistaa sekin, että jos ja kun maalla pihaan tulee joku pahoilla aikeilla, niin se joku todennäköisesti osaa käsitellä koiria. Siinä missä kaupunkilainen saattaisi säikähtää isoja haukkuvia koiria niin täällä tokaistaan vaan ohimennen että mitäs hauva ja lampsitaan ovesta sisään.

Paras turva on hyvät välit naapureihin. Sitä ei korvaa mikään.

Päivämäärä:   8.10.25 12:59:40

^^
Mikä noista olisi onnesta soikeana?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.10.25 13:08:37

Asun yksi maalla siksi että minulla on paljon koiria, minulla ei ole paljon koiria siksi että asun yksin maalla.

Lähettäjä: Lulla 
Päivämäärä:   8.10.25 13:15:32

Asuin 20-vuotiaaksi asti maalla ja meillä oli aina koira. Seutu oli rauhallista, mutta olin kyllä iloinen koiran mukanaolosta, kun lenkillä tuli vastaan kylän itsensäpaljastelija tai varastettuja kilpiä toiseen autoon ruuvaava sälliporukka. Se koira jonka kanssa näitä tyyppejä kohtasin, olisi myös taatusti purrut niitä, jos olisivat tulleet liian lähelle.

Lähettäjä: 1977% 
Päivämäärä:   8.10.25 13:37:41

Dallu :)

Lähettäjä: Kökör 
Päivämäärä:   8.10.25 13:46:59

Asun maalla ja minulla on koiria. Koirat ei kyllä ole turvaksi vaan iloksi. Jos asuisin yksin, en ottaisi edes koiraa. Koira rajoittaa eläimistä eniten ja koira minulla olisi, jos olisi lähellä täysin varma hoitopaikka tai useampi.

Lähettäjä: Kyllä 
Päivämäärä:   8.10.25 13:48:54

Mä olen asunut 30 vuotta yksin keskellä metsää. Lähin naapuri noin kilometrin päässä. Kasvatan koiria. Alkuvuosina pihassa kävi ilmeisesti mökkivarkaita, kun lähtivät äkkiä pois pihasta, kun näkivät koirat. Laitoin tien alkuun varoituskyltin koirista ja nykyisin siellä on varoituskyltti myös kameravalvonnasta. Omaa tietä on siis reilut 200 m.
En ole koskaan pelännyt kotona. Turvallisempaa siellä on kuin kaupungissa. Koirat myös kertovat aikaisin, jos joku on tulossa. Auto on pihassa aina lukossa. Ei ne koirat aidan takaa mitään voi tehdä, jos joku vie auton. Kameravalvonta on ollut nyt pari vuotta. Toistaiseksi pihassa on poisollessani käynyt vain kettuja ja jäniksiä.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   8.10.25 13:52:58

Kyllä koira toi henkistä turvaa silloin, kun asuin yksin maalla. En silti ottaisi koiraa, jos en kovasti haluaisi koiraa joka tapauksessa :).

Päivämäärä:   8.10.25 13:53:21

"olin kyllä iloinen koiran mukanaolosta, kun lenkillä tuli vastaan kylän itsensäpaljastelija"

Itse olen kohdannut itsensäpaljastelijan kaupungissa (Tampere). Ymmärtäisikö koira muuten edes, että paljastelija käyttäytyy epäsopivasti?

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   8.10.25 15:30:26

Nomadi: luulisi varmaan, että tarjoaa juustonakkia :)

Kyllä se tajuaa, jos joku on omituinen, ihkaava tai jos omistajaa ahdistaa.

Lähettäjä: keskari 
Päivämäärä:   8.10.25 15:46:27

"Kannattaa muistaa sekin, että jos ja kun maalla pihaan tulee joku pahoilla aikeilla, niin se joku todennäköisesti osaa käsitellä koiria."

Höpö höpö! =D
On paljon vahtikoiria(-rotuja) joita ei vieras todellakaan "käsittele", oli kuinka osaava tahansa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.10.25 16:12:28

Mun koirat aiheuttaa pelkoa enemmän kuin auttaa siihen :D Susialueellakin koirien kanssa pitää mennä ulos myös pimeällä. Pelkään että sudet syö koirat, en pelkäisi susia jos koiria ei olisi tai jos ne eivät ole mukana. Ja toisaalta ulkona ei tarvitsisi viettää aikaa pimeällä jos ei olisi niitä koiria. Kyitä täällä on myös paljon, kesällä ulkoillessa sitten pelkää että koira löytää kyyn, niitäkään en pelkäisi jos koiria ei olisi. Ja sitten vielä välillä näkevät/kuulevat/haistavat jotain mörköjä nin ulkona kuin sisälläkin ja jännittyvät ihmettelemään niin siinä jännittyy itsekin :D

Paljon iloa ja seuraa noista on, mutta että turvaa? Ei ole tässä elämän aikana vielä tullut vastaan tilannetta jossa olisin oikeasti tarvinnut turvaa koirasta.

Lähettäjä: gw 
Päivämäärä:   8.10.25 16:19:49

Asun yksin mutten syrjässä eikä minulla ole koiraa. Varmaan ottaisin kyllä jos muuttaisin sivummalle omakotitaloon, sillä joskus vielä haluaisin koiran hankkia. Tuskin uskaltaisin asuakaan syrjemmässä ilman koiraa, sen verran vilkas on mielikuvitus.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.