Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  en ottanut vastaan työtä

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   8.10.25 08:37:28

Juttelin eilen työnantajan edustajan kanssa työpaikasta, johon olin hakenut. Työ olisi osa-aikatyö.

Keskustelussa kävi ilmi, että minun pitäisi perustaa yritys ja palkkani saisin laskuttamalla tätä emoyhtiötä.

Kuuntelin TA:n luritukset loppuun asti kohteliaasti, esitin muutaman tarkentavan kysymyksen koskien varsinaista työtä, ja sitten sanoin, että en halua perustaa yritystä osa-aikaisen tulolähteen takia.

Mitä sinä olisit tehnyt tässä tilanteessa?

Re: en ottanut vastaan työtä

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   8.10.25 08:41:37

Saman kuin sinä.
Haluaisin sanoa että olisin poistunut heti kun kuulisin yrityksen perustamisesta mutta todennäköisesti olisin ollut kohtelias ja kuunnellut luritukset loppuun kuten sinäkin.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   8.10.25 08:45:53

Woltin "yrittäjätkin" tuomittiin laittomaksi touhuksi, joten miten tuo siitä eroaa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.10.25 08:51:30

En olisi lähtenyt minäkään tuohon.

Lähettäjä: juu 
Päivämäärä:   8.10.25 08:56:53

Yrittävät välttää työnantajien velvollisuudet tällä järjestelyllä, maksettaisiin vain se palkka mutta itse olisi vastuussa veroista ja muista maksuista.

Kevytyrittäjyydestä voi joutua niin pahoihin ongelmiin Kelan ja työkkärin kanssa ettei missään tapauksessa kannata, ellei ole ihan tosissaan itse luomassa itselleen yrittäjän uraa.

Lähettäjä: Hiiru 
Päivämäärä:   8.10.25 09:00:33

En olisi ottanut vastaan "työtä". Nuo kevytyrittäjähommat on huijausta, eikä oikeasti mitään yrittäjyyttä, eihän siinä voi sanella edes tuntihintaa itse.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   8.10.25 09:04:13

Ennen oli niin, että 'yrittäjällä' piti olla toimeksiantoja kolmelle eri firmalle - jos teki vain yhdelle, se katsottiin kyllä työsuhteeksi. Nykyään varmaan yritetään savustaa kaikki yrittäjiksi.

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   8.10.25 09:21:08

Työntekijöissä on niin paljon ongelmapesiä, ettei kukaan uskalla työllistää.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   8.10.25 09:32:16

Kannattaa sitten vaan tehdä itse, eikä työllistää ketään.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   8.10.25 09:32:47

Et alkanut yrittäjäksi, kyllä se on eri asia kuin "en vastaanottanut työtä" ! Ja saman olisin tehnyt itsekin.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   8.10.25 10:15:39

Saman olisin tehnyt, yrittäjän työttömyysturva on ihan olematon ja omalla firmalla - vaikka tekisit osarina - sinut katsotaan päätoimiseksi yrittäjäksi.

Lähettäjä: Teddy 
Päivämäärä:   8.10.25 10:25:52

Ihan ehdottomasti olisin tehnyt saman kuin aloittaja!

Päivämäärä:   8.10.25 10:56:48

Riippuu mm. siitä, paljonko olisi ollut valmis maksamaan työstäni. Yleensähän varsinkin matalapalkka-aloilla kevytyrittäjää hakevat eivät ole valmiita maksamaan asianmukaista hintaa, joka tekee yrittäjälle työstä kannattavaa. Harmillisen moni suostuu siihen, kun ei hahmota, mitä kaikkia kuluja on otettava hinnoittelussa huomioon.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.10.25 10:58:03

Minä olen parhaillani yrittäjä, mutta haen palkkatöitä ja räjähtäisin, jos joku kehtaisi ilmoittaa TYÖSTÄ, ja sitten vaatisi että teen sen oman yritykseni kautta.

Päivämäärä:   8.10.25 11:01:02

Jos tämä oli joku työkkärin osoittama paikka, mitä pakko hakea, niin eihän työkkärikään voi velvoittaa tuota yrittäjäksi ryhtymistä!?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.