Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Yhdistystoiminta, ou jee!

Lähettäjä: Tasan kyllästynyt 
Päivämäärä:   7.10.25 20:45:36

Irroittauduin aikanaan ratsastusseuran hallituksesta, kun ei enää jaksanut sen pienen porukan kanssa järjestää juttuja saati kisoja, kun kaikki kaatuu kumminkin vain hallituksen jäsenten niskaan. Hallituksessa ei sinänsä mitään vikaa, ja tekevät edelleen ahkerasti töitä järjestämällä seuratoimintaa kivoin jutuin.

Tulin sitten houkutelluksi ammattiini liittyvän yhdistyksen hallitukseen. Ajattelin, että aikuiset ihmiset sitoutuisivat yhdessä sovittuihin tehtäviin. Dream on...

Mun piti yhdistyksessä vetää erästä tiimiä, jonka panos ei ois vaatinut kuin lähinnä pikku tehtävänsä hoitamista kalenteroidun aikataulun mukaan, ehkä kerran kuukaudessa.
Vaan ei toimi. Joten tiiminvetäjänä hoidan sitten itse. Koska oon tunnollinen ja vastuuhommani hoitava.
Ei jaksa. Tämä kausi oli viimeinen tässä hallituksessa enkä ikinä enää halua mihinkään vastaavaan toimintaan mukaan.

Että miksi, miksi yhdistysten hallituksissa istuu tyyppejä, jotka haluaa vaan istua?

Re: Yhdistystoiminta, ou jee!

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   7.10.25 20:59:34

Meillä taloyhtiön hallituksessa, puheenjohtaja ilmoittaa suoraan ettei hänellä ole aikaa, mutta silti aina haluamalla haluaa puheenjohtajaksi, sama muilla, ei ole aikaa, ja todellisuudessa ei edes ymmärrystä. Uusin jäsen ei jaksa edes lukea kerran kolmessa kk tullutta sähköpostia. Silti hoetaan että meillä on hyvä ja aikaansaava hallitus, huutonaurua ja itkua yhtaikaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.10.25 21:01:24

Niissä istuu myös tyyppejä, jotka keksii päästään asioita ja pitävät jotain ihme hovia.

Lähdin viime vuonna lätkimään yhdistyksestä, jossa olin jäsenenä, sihteerinä, hallituksen jäsenenä ja jokapaikanhöylänä vuodesta 1995. Pj:n paikalle pääsi henkilö, joka oli halunnut sitä varmaan viimeiset 25 vuotta. Tämän seurauksena yhdistyksestä erotettiin jäseniä, lakkautettiin kunniajäsenyyksiä ja muutenkin pyrittiin estämään kaikenlainen jäsentoiminta. Edes keskustella ei kokouksessa saanut. Samalla alettiin nostaa päivärahoja ja kilometrikuluja ihan vaan hallituksen kokouksiin osallistumisesta, ensimmäistä kertaa yhdistyksen historiassa. Samalla syyteltiin vanhaa hallitusta varojen tuhlaamisesta, vaikka varoja nimenomaan oli hankittu joka vuosi talkootöillä. Vanhaa hallitusta myös syyteltiin yhdistyksen omaisuuden hukkaamisesta ja piilottamisesta, vaikka muutama aktiivi oli veloituksetta säilyttänyt näitä tavaroita omissa tiloissaan veloituksetta, vuosikaudet. Ihan kysymällä olisi selvinnyt kenellä mitäkin on säilytettävänä.

En koskaan enää osallistu mihinkään yhdistystoimintaan. Ihmiset ovat aivan hulluja.

Lähettäjä: Tasan kyllästynyt 
Päivämäärä:   7.10.25 21:07:18

Näiden kokemusten perusteella oonkin yhdistynyt ihan lintukodossa :DD ...

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.