Lähettäjä: vuokraaja
Päivämäärä: 7.10.25 17:02:55
Riitatilanne vuokraajien ja hevosenomistajan kesken. Minä ja pari muuta vuokraamme hevosta kuukausimaksulla.
Vuokraukseen kuuluu hevosen liikutuksen lisäksi tallitöitä (hevosen ruokien laitto, tarhan / karsinan siivous, heinien pussittaminen jne.). Vuokraushintaan tallitöiden tekeminen ei vaikuta, vaan kuuluu asiaan (minusta ok), mutta hinta on sama verrattuna sellaiseen diiliin, johon tallityöt ei kuulu (verrattuna siis alueen muiden vuokraheppojen hintatasoon).
Nyt hevonen sitten loukkasi jalkansa. Me maksamme omistajalle edelleen kuukausivuokraa siitä, että käymme hoitamassa hevosen jalan päivittäin, siihen lisäksi tallityöt ym. ratsastaa ei ole voinut moneen viikkoon. Klinikalla käyty ja ell:n ohjeiden mukaan siis hoidetaan. Aluksi asia oli ok, en jaksa valittaa turhasta, mutta nyt alkanut olemaan hieman hyväksikäytetty olo, kun homma jatkunut jo useita viikkoja.
Itsestä tämä on alkanut tuntua väärältä, koska ilman meitä hän joutuisi maksamaan tallille ylimääräistä siitä, että hoitavat hevosen jalan, siihen kuitenkin menee sen verran paljon aikaa, että ottavat siitä lisäliksaa. Nyt me vuokraajat maksamme omistajalle siitä, että hoidamme hänen hevosensa jalkaa.
Otimme asian puheeksi ja kuulemma asia on voivoi, kuuluu elämään, että välillä näin, vuokraamisen voi kuulemma lopettaa jos ei kelpaa. Jäi sellainen olo, että olen ihan turha valittaja.
Aiemminkin on tullut omistajalta aika tylyä kommenttia, esim. jos olet kuumeessa, yrittää hän syyllistää vuokraajan tallille. Itse hän ei käy tallilla ollenkaan jos esim. sataa tai on liikaa pakkasta, jolloin hevonen jää hoitamatta ja liikuttamatta, mutta jos sama keli on vuokralaisen päivänä, on vuokralaisen pakko käydä ukkosessa ja kaatosateessa hevonen liikuttamassa.
|