Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko 4 v ikäeroa teidän mielestä tässä iässä

Lähettäjä: Paheksuttavaa? 
Päivämäärä:   7.10.25 16:51:45

Minä täytän vielä tänä vuonna 44 vuotta ja avopuolisoni alkuvuodesta 40 vuotta. Olemme olleet yhdessä kohta 3 vuotta. Vasta nyt hänen ikä tuli puheeksi äitini kuullen, kun mietimme tulevia 40 v juhlia. Äitini jumittui tuohon ikään ja alkoi heti pohtimaan syntymävuotta ja olemuksesta pystyi päättelemään, että paheksui tilannetta. Tästä viikon päästä näin äitiäni kahden kesken ja kysyi, että olenko ajatellut seurustelevani henkilön kanssa joka on huomattavasti nuorempi kuin minun pikkuveljeni ja saman ikäinen mitä minun nuorin sisarus. Ööö, joo kyllä olen tietoinen, että hän on syntynyt samana vuonna mitä pikkusiskoni. En vain ole osannut nähdä tässä asiassa ongelmaa ja elämänkokemukselta, arvoilta ja tavaltamme elää elämäntapamme kohtaavat, viihdymme yhdessä eikä mielestäni ikäero tunnu tai näy mitenkään. Ei äitinikään ole siihen kiinittänyt huomiota aikaisemmin, mutta nyt asia on ongelma kun tietää puolisoni olevan minua 4 vuotta nuorempi. Olemme kumpikin naisia eli kyse ei ole edes siitä, että mies olisi naista nuorempi.

Mitä sanoi sennuraati? Onko ikäeromme jotenkin kamalan paha asia ja minä en nyt vain ole älynnyt nähdä ongelmaa. Toki tilanne olisi eri jos toinen olisi teini ja toinen täysi-ikäinen. Mutta näin nelikymppisinä 4 vuotta ei tunnu enää ainakaan itsestäni mitenkään merkityksellisestä.

Re: Onko 4 v ikäeroa teidän mielestä tässä iässä

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   7.10.25 16:53:53

Lapikasta äidille

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.10.25 16:54:29

Eihän tuota voi oikein edes ikäeroksi kutsua

Päivämäärä:   7.10.25 16:54:58

Ei tietenkään ole. Ihanko tosissaan tätä et tajua? 20 ja 16 olisi eri asia.

Päivämäärä:   7.10.25 16:55:02

Ei ole neljän vuoden ikäero mitenkään merkittävä, paitsi teineillä.

Lähettäjä: morcego 
Päivämäärä:   7.10.25 16:59:58

Paheksun, teidän olisi pitänyt syntyä samana päivänä.

Päivämäärä:   7.10.25 17:00:59

Äitis synnytti sut väärään aikaan

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   7.10.25 17:01:48

Ei mitään merkitystä, mitätön ikäero.

Päivämäärä:   7.10.25 17:02:47

Tiedän monta pariskuntaa joissa nainen on miestä useamman vuoden vanhempi.

Lähettäjä: tässä ja nyt 
Päivämäärä:   7.10.25 17:03:27

Paheksuttavaa?, katse peiliin! Näkyykö sieltä aikuinen, vai lapsi?

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   7.10.25 17:03:36

Ja toisinpäin ei tietenkään olisi mikään ongelma...? Aina naisten pitäisi valita vanhoja ukkoja.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   7.10.25 17:06:59

No ei ole tuossa iässä enää neljällä vuodella mitään väliä, kummatkin olleet jo hyvän aikaa aikuisia ja keränneet elämänkokemusta. Ei ole mitään iän tuomaa valta-asetelmaa. Joku 14 ja 18 olisi aivan eri asia.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   7.10.25 17:09:08

Kuulostaa oudolta että äiti paheksui sillä eihän tuossa ole mitään. Meillä sama juttu ja kukaan ei ole siihen koskaan kiinnittänyt huomiota. Normaali ikäero. Paitsi tosiaan tietty teinien seurustelussa eria asia.

Päivämäärä:   7.10.25 17:10:13

Mun mies on mua 4 vuotta nuorempi, vuoden pikkuveljeänikin nuorempi, eikä se ole ongelma kellekään muulle kuin itselleni. Nolottaa, vaikka jos jollain kaverilla olis sama tilanne niin en miettis sitä hetkeäkään.

Lähettäjä: Paheksuttavaa? 
Päivämäärä:   7.10.25 17:11:22

Vaikutti, että suurin asia oli nyt tässä se, että seurustelen omaa pikkuveljeäni nuoremman kanssa. Tuota äitini jankkasi useaan kertaan.

Lähettäjä: JepJep 
Päivämäärä:   7.10.25 17:24:10

Ei tuo ikäero vielä mitään haittaa.

Työkaverini (nainen) on avoliitossa miehen kanssa. Miehen äiti on vuoden vanhempi kuin työkaverini. Työkaverilla on kaksi lasta edellisestä liitosta, toinen on miestä vanhempi ja toinen nuorempi. Tuo ikäero on jo vähän häiritsevää.

Päivämäärä:   7.10.25 17:58:40

Teidän tapauksessa todennäköisesti ikä on vain numero! :)

Itselläni on 12 vuotta vanhempi mies. Joka oli alkuun se joka sitä ikäeroa kipuili mutta hyvin tässä on tultu juttuun!
Vanhemmat ovat alusta asti olleet ihan fine asian kanssa.

Päivämäärä:   7.10.25 18:01:33

Eihän tuo ole edes ikäero. Äitisi saa aloittaa itsetutkiskelun.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   7.10.25 18:01:41

Äitisi on joko hankala luonteeltaan tai alkanut iän myötä höpsähtämään ja sekoittaa sen jos HÄN tai hänen puolisonsa seurustelisi omaa lastaan nuoremman kanssa niin joku voisi paheksua.. Toki myös homofobia voi olla piilossa taustalla, itse tiedät mikä näistä osuu parhaiten. Mutta ongelma tai asian ydin on äitisi, ei mikään täysin merkityksetön muutaman vuoden ikäero aikuisilla ihmisillä.

Lähettäjä: R 
Päivämäärä:   7.10.25 18:05:43

Aika kapeaksi menee tarjonta, jos pitää olla kuukaudelleen samanikäinen!

Sitten alkaa olla paljon ikäeroa, kun toinen on omien vanhempien tai lasten ikäinen, mutta sekin on ok, jos ollaan samassa elämänvaiheessa. Ikäero tasoittuu kohti keski-ikää, mutta vanhemmiten alkaa näkyä uudelleen, jos toinen eläkkeellä, toinen ei, tai käy kovin raihnaiseksi.

Meillä on 11v ikäeroa ja se on juuri sopiva. Lähisukulaisten iät menee "väärin päin" siinä, kun miehen siskontytön mies on minua vanhempi.

Päivämäärä:   7.10.25 18:08:08

"ja kysyi, että olenko ajatellut seurustelevani henkilön kanssa joka on huomattavasti nuorempi kuin minun pikkuveljeni ja saman ikäinen mitä minun nuorin sisarus."

Mitä väliä tuolla on? Jos nostaa vielä asian esille, tokaise että olisit tehnyt lapset isommalla ikäerolla ;D

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.