Lähettäjä: Paheksuttavaa?
Päivämäärä: 7.10.25 16:51:45
Minä täytän vielä tänä vuonna 44 vuotta ja avopuolisoni alkuvuodesta 40 vuotta. Olemme olleet yhdessä kohta 3 vuotta. Vasta nyt hänen ikä tuli puheeksi äitini kuullen, kun mietimme tulevia 40 v juhlia. Äitini jumittui tuohon ikään ja alkoi heti pohtimaan syntymävuotta ja olemuksesta pystyi päättelemään, että paheksui tilannetta. Tästä viikon päästä näin äitiäni kahden kesken ja kysyi, että olenko ajatellut seurustelevani henkilön kanssa joka on huomattavasti nuorempi kuin minun pikkuveljeni ja saman ikäinen mitä minun nuorin sisarus. Ööö, joo kyllä olen tietoinen, että hän on syntynyt samana vuonna mitä pikkusiskoni. En vain ole osannut nähdä tässä asiassa ongelmaa ja elämänkokemukselta, arvoilta ja tavaltamme elää elämäntapamme kohtaavat, viihdymme yhdessä eikä mielestäni ikäero tunnu tai näy mitenkään. Ei äitinikään ole siihen kiinittänyt huomiota aikaisemmin, mutta nyt asia on ongelma kun tietää puolisoni olevan minua 4 vuotta nuorempi. Olemme kumpikin naisia eli kyse ei ole edes siitä, että mies olisi naista nuorempi.
Mitä sanoi sennuraati? Onko ikäeromme jotenkin kamalan paha asia ja minä en nyt vain ole älynnyt nähdä ongelmaa. Toki tilanne olisi eri jos toinen olisi teini ja toinen täysi-ikäinen. Mutta näin nelikymppisinä 4 vuotta ei tunnu enää ainakaan itsestäni mitenkään merkityksellisestä.
|