Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Viiltelyarpien poisto

Lähettäjä: ' 
Päivämäärä:   7.10.25 08:31:42

Arka aihe joten toivoisin asiallisia vastauksia. Minulla on käsivarressa sisä- ja ulkopuolella nuoruuden vakavista masennusajoista muistona viiltelyarpia. Häpeän niitä suuresti ja elämässäni kokoajan minne menenkin yritän vain peittää ne ja piilotella niitä. Arvet ovat ohuita ja suht haaleita, mutta silti näkyviä.

Saako niitä jotenkin pois tai haalenemaan? Onko jollain hyviä kokemuksia jostain laserhoidosta arpien poistossa? Mitä sellainen kustantaa suunnilleen?

Häpeän noita niin paljon että välillä harkinnut joa että teksin päälle jonkun jäätävän haavan jotta isompi traumaperäisen näköinen arpi peittäisi nuo viiltojäljet. En tee niin mutta se kuvastaa ehkä kuinka paljon niitä häpeän.

Peittotatuointi joo yksi vaihtoehto mutta koko käsivarren tatuointi kuulostaa vähän hurjalta kun ei mulla ole tatuointeja

Re: Viiltelyarpien poisto

Lähettäjä: Liitulaku 
Päivämäärä:   7.10.25 09:27:28

Laser, tatuointi taitaa olla ainoat vaihtoehdot. Häpeä on tunne joka sinun täytyy käsitellä vaikka terapiassa. Häpeän käsittely olisi varmasti paras ratkaisu.

Lähettäjä: Pistaasi 
Päivämäärä:   7.10.25 09:58:44

Minulla on tatuointi peittämässä, todella kaunis tuli hyvän tatuoijan kanssa yhdessä suunnittelemalla ja reilut tummaksi jääneet arvet peittyi alle täydellisesti. Mutta toki jos tatuointi ajatuksena vierastuttaa, niin ei ehkä sitten se ole vaihtoehto just sulle.
Laserilla tiedän joidenkin saaneen haaleisiin arpiin hyviä tuloksia, mutta ei omaa kokemusta.
Mutta älä jooko vaan sorru tuohon yhteen suunnittelemaasi vaihtoehtoon, älä satuta enää itseäsi <3

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.10.25 10:06:52

Laserilla haalistuvat, mutta vaatii monta hoitokertaa.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   7.10.25 10:23:46

Minä teininä veistelin tekstiä kyynärpään ja ranteen välille, sekä tumppasin muutaman tupakan. Kirjaimet haalistui kai 20vuoden jälkeen, polttomerkit ei varmaan ikinä.
En ole jaksanut jälkiä hävetä, mutta älä tosiaan ainakaan isompia arpia tee, ne näkyy vielä kauemmin.
Vaikka et voisi tehdä mitään parantaaksesi asioita, voit aina sentään olla pahentamatta niitä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.10.25 10:27:19

Mullakin on monessa kohtaa kropassa viiltelyjälkiä. Muutama paksu käsivarressa, jotka aina näkyvät, kun iho pullottaa niiden kohdalta. Ei ole kukaan niitä katsellut tai kysellyt mitään. Tuomitkoon kaikessa rauhassa mielessään. Eivät tiedä, mitä olen käynyt läpi.

Lähettäjä: ' 
Päivämäärä:   7.10.25 10:50:17

Häpeä varmaan pitäisi tosiaan jotenkin käsitellä mutta en tiedä miten. Olen ihan terve ja hyvinvoiva nykyään ja jotenkin nuo arvet vaan nostaa pintaan kaikki ne muistot nuoruuden tuskan aikakausilta ja varjostaa nykyajan hyvinvointiani.

Arvet ovat nyt noin 15v vanhat ja tuntuu ettei ne ole kyllä vuosiin haalentuneet, mahtaako siis haaleta enää. Ei ne onneksi hirveän silmäänpisätviä ole, ei näy kaukaa ollenkaan. Mutta esim työelämässä vaivaa joka päivä kun istun palavereissa neukkarissa niin kokoajan mietittävä missä asennossa kädet on ettei vieruskaveri kattele arpia jos käsivarret pöydällä vaikka...

Täytyisi tota laaserihommaa selvitellä, voisin jopa ihan rahaa laittaakkin, jos vaan tulosta saa mutta pelkään että maksan itseni kipeäksi eikä lopputulos silti miellytä... Täytyy varmaan selvitellä Tampereen alueen laaserhoitajia ja ottaa konsultointi

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.