Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Eläimen silmän poistosta kokemuksia kellään?

Lähettäjä: Tessu 
Päivämäärä:   7.10.25 06:23:18

Koiran tai miksei kissan. Meidän koiralta joudutaan huomenna poistamaan silmä ja minua jännittää kovasti jälkihoito oman hermoheikkouteni vuoksi! Olin kerran itse hammasleikkauksessa josta seurasi holtiton verenvuoto ja siitä jäi kammo. Koira oli vuosi sitten toisessa vatsanalueen leikkauksessa eikä se haava vuotanut enkä sitä edes pelännyt mutta minä onneton menin lukemaan netistä tuosta silmäleikkauksesta että pieni verenvuoto silmästä/nenästä toimenpiteen jälkeen on normaalia ja nyt olen ihan paniikissa mikä on sitten normaalia ja mikä liikaa ja miten sen saa tyrehtymään jos alkaa vuotaa. En edes tiedä jääkö se haava paljaaltaan vai tuleeko siihen jotain sidettä päälle.
Jos kellään on mielellään positiivia paranemistarinoita niin saa jakaa, tartten nyt tsemppiä ettei jännitys tartu herkkään koiraani <3

Re: Eläimen silmän poistosta kokemuksia kellään?

Lähettäjä: Deb 
Päivämäärä:   7.10.25 08:47:48

Meillä jouduttiin hevoselta poistamaan vasen silmä.
Parani hyvin ja juoksi sen jälkeen vielä hyvin rahaa.
Ainoa vaikutus oli, että oli radalla vähän vino.

Lähettäjä: Kk 
Päivämäärä:   7.10.25 08:51:52

Hyvin se menee, helppo rutiinileikkaus

Lähettäjä: Katsastus 
Päivämäärä:   7.10.25 08:58:58

"Hyvin se menee, helppo rutiinileikkaus"

Auts. Monessako eläimen silmänpoistoleikkauksessa olet ollut mukana? Niinpä.

Itse olen ollut muutamassa. Hoitajan roolissa nimittäin. Älä hei kiitos jauha sontaa, kun et tiedä mistään mitään. Riippuu ihan tapauksesta, onko helppo rutiinileikkaus vai ei. Olen ollut sekä helpoissa rutiinisilmänpoistoissa että vaikeissa, joissa lekuri on soitellut silmäerikoistuneille kollegoille hätä kädessään.

Usein on parempi pitää suu kiinni, jos aiheesta ei ole omaa kokemusta.

Lähettäjä: Katsastus 
Päivämäärä:   7.10.25 09:03:02

Niin ja kissojen ja koirien silmänpoistoja olen nähnyt, en tuotantoeläinten tai kaakkien.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.