Lähettäjä: Ällö
Päivämäärä: 6.10.25 21:51:29
Toinen asia, mikä minua huvittaa, on ihmisten tekopyhyys asian kanssa. Eräällä sivulla kannustetaan jatkuvasti suosimaan kotimaisia pienyrittäjiä ja tilaamaan heiltä. Kaunis ajatus tietysti, mutta jos saan saman tuotteen selkeästi halvempana, kun tilaan suoraan alkuperäiseltä myyjältä enkä kotimaiselta brändiä maahantuovalta, niin miksi maksaisin tästä extraa? Ja samaan syssyyn porukka ihastelee kilpaa näiden pienyrittäjien tuotteita, joista moni on, kappas vaan, Aasiasta hankittu. En ymmärrä, miksi tämä välikäsi olisi autuaaksi tekevä asia.
Olen suosinut esim Etsyn käsityöläisiä sen sijaan, että tilaisin vastaavaa Suomessa tehtynä. Valitettavasti hinnat kasvaa tosi korkeiksi ja harvoin raaskin teettää mitään vaikkapa puusepällä yai ompelijalla Suomessa. Muutama teetetty takki minulla on toki. Lisäksi vaikkapa kangasvalikoimat ovat Suomessa aika huonot - vähänkään erikoisempaa jos haet, on tilattava netin kautta. Eli vaikka haluaisikin suosia suomalaista, niin valikoimaa ei yksinkertaisesti ole.
|