Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hoitotyö, jossa aikaa?

Lähettäjä: kypsä 
Päivämäärä:   6.10.25 21:23:54

Nyt tulee paljon fb feediin mainoksia, että valitse hoitotyö, jossa on aikaa.

Onko oikeasti tällaisia paikkoja olemassa? Hoitajamitoituksen ollessa 0,6? Miten teillä ja miten koet työsi?

Olen vanhuspuolella yksityisellä ja täytyy kyllä sanoa, että yhtään mihinkään ylimääräiseen ei ole aikaa, ei aina edes henkilökunnan taukoihin. Työ stressaa ihan älyttömästi, eikä vähiten sen takia, että ehtiikö tehdä kaiken työn, ehtiikö havainnoida asukkaiden voinnissa tapahtuneet muutokset, voiko luottaa keikkalaisiin/opiskelijoihin, muistatko kirjata kaikki, muistatko antaa kaiken tarvittavan raportilla, ehtiikö tehdä RAIt jne jne jne. Nykyään on pelkkää aikataulutusta, RAIT menee aina ylitöinä, onko opiskelijaa, milloin hänen näyttö, niihinkin perehdyt vapaa-ajalla jne jne jne...

Olen ihan kypsä tähän tahtiin, enkä ainoa, joka on työporukassani luovuttanut.

Re: Hoitotyö, jossa aikaa?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   6.10.25 21:29:54

"Olen vanhuspuolella yksityisellä ja täytyy kyllä sanoa, että yhtään mihinkään ylimääräiseen ei ole aikaa, ei aina edes henkilökunnan taukoihin."

Aina on aikaa kuule kun sen ajan vaan ottaa. Hoitotyössähän on se hyvä puoli, että seuraava vuoro tulee aina ja ne jatkaa siitä, mihin sinä jäit. Älä ole typerä.

Lähettäjä: Äshoo 
Päivämäärä:   6.10.25 21:32:43

Ihan tuolla erikoissairaanhoidossa esimerkiksi teholla ja poliklinikoilla on aikaa ihan eri lailla kuin esimerkiksi kotihoidossa. Vaihtamalla paikkaa ja kouluttautumalla lisää yleensä tilanne paranee.

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   6.10.25 21:33:16

Mene psykiatrian puolelle, niin aikaa kyllä riittää...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.10.25 21:35:33

Eikös psykalla ole juurikin sellaista "vain" olemista.

Lähettäjä: Elmo 
Päivämäärä:   6.10.25 21:38:41

Rupea kiertäväksi perhehoitajaksi. Ihana työ!

Päivämäärä:   6.10.25 21:48:03

"Hoitotyössähän on se hyvä puoli, että seuraava vuoro tulee aina ja ne jatkaa siitä, mihin sinä jäit."

Joo. Päätin että olen tämän aamun vain Riitan kanssa. Siksi jätin Eskon, Paulan, Marjutin, Veikon ja Uolevin aamutoimet iltavuorolle.

Älä ole typerä.

Päivämäärä:   6.10.25 21:49:06

"Joo. Päätin että olen tämän aamun vain Riitan kanssa. Siksi jätin Eskon, Paulan, Marjutin, Veikon ja Uolevin aamutoimet iltavuorolle.

Älä ole typerä."

Sulla meni pointti ohi ja lujaa, onnittelut.

Päivämäärä:   6.10.25 21:50:23

Oon terveydenhoitajana yksityisellä ja aikaa on liikaa. Päivät mene peukaloita pyöritellessä ja miettiessä mistä repisi firmalle rahaa. Muutosneuvotteluja odotellessa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   6.10.25 22:23:15

"Sulla meni pointti ohi ja lujaa, onnittelut."

Mikähän se pointti sitten oli? Mikä on sellaista työtä, minkä voi jättää seuraavan vuoron hoidettavaksi?

Päivämäärä:   6.10.25 22:29:52

Psykiatria, vierihoito, hoitoringit, valvonta ja lasten puolen jotkut paikat

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   6.10.25 23:04:23

"erikoissairaanhoidossa esimerkiksi teholla ja poliklinikoilla on aikaa"

Tää.

Samoin hengityshalvaushoitaja (lähärin koulutus riittää).

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   6.10.25 23:06:44

"Aina on aikaa kuule kun sen ajan vaan ottaa. Hoitotyössähän on se hyvä puoli, että seuraava vuoro tulee aina ja ne jatkaa siitä, mihin sinä jäit. Älä ole typerä."

Tää on aika höpöä. Miten ajattelet että seuraavan vuoron aika riittää mihinkään, jos edellinen vuoro jättää hommia roikkumaan? Hoivapuoli on täynnä asioita joihin menee paljon aikaa ja jotka täytyy kyllä hoitaa ajallaan.

Lähettäjä: Ollakko 
Päivämäärä:   6.10.25 23:55:10

Olin vuosia kotihoidossa, osastoilla, hoivakodeissa... Työ niissä on ihan sairasta. Sitten tulin erikoissairaanhoitoon (teho-osasto, valvonnat, ensihoito) ja voin sanoa että täällä ei ole kiire. Yleensä hoidan yhtä potilasta vuorossa. Ehdin joka päivä pitämään tauot, käymään vaikka verkkokurssia sekä myös puhumaan työkavereiden kanssa. En vaihda enää ikinä pois erikoissairaanhoidosta, ellei jotain todella hyvää tule tarjolle.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.