Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Turkulaiset + naapurikuntalaiset, apua!

Lähettäjä: Suomen Turku 
Päivämäärä:   6.10.25 20:06:05

Mistä voi ostaa maustamatonta luomua (=ei suolaa, siis mitään) kanasuikaletta, nimittäin ihmisille tarkoitettua? En osta eläinten raakaruokia kotimaisinakaan.

Tulee kissalle.

En pysty enää ostamaan tehotuotettua broileria/lihaa. Siksi kissa on ollut ilman raakaa pitkään.

Kissoja on vain 1 kpl, eli pystyn ostamaan kerralla melko vähän, koska syöjiä on vain yksi ja sekin syö raakaa vain muutaman x viikossa.

Ostan vain sellaista kanaa, joka on saanut tepastella runsaassa tilassa. Myös ulkona.

Toi yks firma myy kokonaisia brolereita sekä br.jalkoja, niillä en tee mitään enkä suolatulla.

Re: Turkulaiset + naapurikuntalaiset, apua!

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   6.10.25 20:11:24

Luomu Nokalta löytyy, voit tilata omaan lähikauppaan, jos ei kuulu valikoimiin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.10.25 20:11:57

Reko lähiruokarengas?

Päivämäärä:   6.10.25 20:13:24

"Luomu Nokalta löytyy,"

Eikä löydy. Sanoin, että etsin maustamatonta. Heidän suikaleissaan on suolaa.

Päivämäärä:   6.10.25 20:14:43

Ja joudut siis toki luomunokkaa ostamalla itse suikaloimaan ne. Valmissuikaleita ei taida oikein olla, kun ei ole kysyntääkään.

Päivämäärä:   6.10.25 20:15:39

Suomen Turku, ei ole. Lihassa on aina luontaisesti natriumia, lisättyä suolaa eivät käytä. Tsekkaa vaikka kotisivut. Täysin suolatonta lihaa ei ole olemassakaan.

Päivämäärä:   6.10.25 20:17:22

"Ja joudut siis toki luomunokkaa ostamalla itse suikaloimaan ne. Valmissuikaleita ei taida oikein olla, kun ei ole kysyntääkään."

Okei, itse en raakaa kanaa suikaloi.

Kissan täytyy sitten tyytyä pakastekuivattuihin ja muutoin kypsien asioiden syömiseen.

Päivämäärä:   6.10.25 20:20:34

Tämä kusinen foorumi ei ota linkkiäni vastaan, mutta s-kaupat.fi :ssä L'Uomu Nokka Juhlasuikale luomubroilerin Fileesuikale 250g, luomukana

Niin onko tuo se mitä etsin???

Päivämäärä:   6.10.25 20:23:44

Eivät tee enää suikaleita. Tuossa alla näkyy nykyiset tuotteet. Hankalaksi menee, jos et itse halua suikaloida, niin uskoisin, ettei vastaavaa tuotetta ole, ellet sitten käy kauppahallista kyselemässä, missä voivat pyynnöstä suikaloida valmiiksi. Suosittelen kyllä sinnekin soittamaan ja kysymään, onnistuuko luomubroilerin tilaaminen, pakasteenahan nuo yleensä ovat.

https://www.luomunokka.fi/tuotteet

Lähettäjä: Pii 
Päivämäärä:   6.10.25 20:49:00

Suikaloit sen lihan sitten itse, tai olet valmis maksamaan paljon extraa niistä suikaleista.

Meidän katti vetää lähes 200 g broileria päivässä. Joskus kelpaa jokin muukin liha. Ostan ihan normikaupasta maustamattomia broilerinsuikaleita, eläintarvikeliikkeestä broilerin sydämiä, kivipiiraa jne. Kissa meillä on ollut jo 13 vuotta, joista 7 vuotta olen itse ollut ruokavalioltani vege. Hän on ehkä viimeinen lihansyöjä tässä taloudessa, mutta hänellä on oikeus lajinomaiseen ruokaan. Meidän vaihtoehdot oli ruokkia kissaa lihalla tai luopua kissasta. Meidän valita on ollut, että kun kissa on otettu, se myös pidetään ja hoidetaan.

Meidän nirsolle kelpaa hyvin myös erittäin tuoreena pakastettu liha, joten voit luultavasti ostaa kerralla isomman satsin.

Päivämäärä:   6.10.25 20:57:54

"Meidän katti vetää lähes 200 g broileria päivässä. Joskus kelpaa jokin muukin liha. Ostan ihan normikaupasta maustamattomia broilerinsuikaleita, eläintarvikeliikkeestä broilerin sydämiä, kivipiiraa jne. Kissa meillä on ollut jo 13 vuotta, joista 7 vuotta olen itse ollut ruokavalioltani vege. Hän on ehkä viimeinen lihansyöjä tässä taloudessa, mutta hänellä on oikeus lajinomaiseen ruokaan. Meidän vaihtoehdot oli ruokkia kissaa lihalla tai luopua kissasta. Meidän valita on ollut, että kun kissa on otettu, se myös pidetään ja hoidetaan."

Kannattaisi sinunkin vegaanina miettiä sitä alle A4-paperiarkin kokoisella pläntillä elänyttä eläintä, jota työnnät mirrisi naaman eteen päivittäin :)

Itselleni lihansyöjälemmikissä ei ole se lihan syöminen, vaan se, kuinka se tuotantoeläin on elänyt. Siksi kissani on vuosia syönyt luomua märkäruokaa, joka siis on tietty kypsennettyä raaka-ainetta.

En ihan saanut kiinni, mitä vaahtoat kahdessa vikassa lauseessasi. Mikäli pointtisi oli se, että kissaa on moraalitonta pitää jos se syö märkää eikä raakaa - niin ole hyvä, tässä pään silitys.

Toivottavasti olet perehtynyt syvällisesti raakaruokintaa painottavan ruokavalion edellyttämään lisäravinteiden koostamiseen, sillä ilman lisäravinteita raakaruokinta mainituilla eväillä ei toimi kissan eduksi. Vaan kissa kärsii takuulla vitamiini- ja hidenaineiden puutoksista. Jos siltä joskus otettaisiin nää veriarvot.

Luonnollisuuden nimissä moni raakaruokkija tekee paljon hallaa, toivottavasti sinä vaan jätit mainitsematta koostamasi lisäravinteet.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   6.10.25 21:11:06

Luomu ei ole eläinsuojeluteko....

Päivämäärä:   6.10.25 21:22:26

Suomen Turku, ei Pii ole missään sanonut olevansa vegaani.

... on myös omalta osaltaan oikeassa, luomutuotannossa on myös omat ongelmansa.

Päivämäärä:   6.10.25 21:24:24

Ja onko lihan välttämättä oltava broileria, kun sen saatavuus on heikkoa luomuna? Olisiko esim luomulammas tai riista (joka tosin ei luomua ole) vaihtoehtona? Näiden saatavuus olisi mahdollisesti parempi.

Päivämäärä:   6.10.25 21:46:22

"Ja onko lihan välttämättä oltava broileria, kun sen saatavuus on heikkoa luomuna? Olisiko esim luomulammas tai riista (joka tosin ei luomua ole) vaihtoehtona? Näiden saatavuus olisi mahdollisesti parempi."

No lammas on maksaruokien lisäksi ainoa joka tälle ei maistu. Naudalle ja possulle on allerginen. Riistaa en ajatellut. Se toki kävisi. Ideana on kuitenkin hampaille töitä, eli mitään peuranjauhelihaa en osta.

Riistassa myös loisriski kiinostaisi etukäteen selvittää

Päivämäärä:   6.10.25 21:56:39

Toivottavasti löydät sopivan ratkaisun. Kääntyisin tosiaan Turun kauppahallin puoleen tässä nyt ihan alkuun, palveleva lihakauppa pystynee hankkimaan haluamaasi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.