Lähettäjä: rikra
Päivämäärä: 6.10.25 14:51:25
Meillä oli joskus kesätöissä 17 v tyttö joka ei puhunut. Tuijotti silmät lautasina tai kyllästyneen näköisenä tai sitten nyhvötti puhelin kourassa jossain, vaikka hänelle(kin) puhuttiin. Pudisti päätään, nyökkäsi tai kohautti olkiaan. Aika jännä alkuun, kun olin tottunut siihen, että minulle vastataan kyllä/ei. En siis tiennyt, ettei tuo tyttö puhu ja kun hän oli minun työparina ja kysyin häneltä, että onko hänellä varusteita X tai onko ennen tehnyt hommaa X, ei vastannut mitään. Luulin, ettei kuule, ja toistin kysymyksen häntä katsoen ja vastaus oli silmät lautasina minua tuijottava tyttö, joka kohautti olkiaan.
Olisi ollut ihan kiva tietää, ettei puhu mitään. Tunsin itseni ihan tyhmäksi, kun toistin kysymyksiä, vaikka olihan hän varmasti vastannut päätään pudistamalla/nyökkäämällä, mutta minä en vain nähnyt kun olin selin tai katsoin muualle!
Kannattaa kuitenkin jutella hänelle. Ei välttämättä kysellä asioita, joihin pitää vastata muutakin kuin joo tai ei. Mutta puhua ja kertoa asioita, ainakin niihin töihin liittyvää. Ihan vain siksi, että saa kokea olevansa teille olemassa, eikä vain näkymätön tai koko ajan tiellä. Toki meillä tuo kesätyöläinen vaikutti siltä, että häntä ei kiinnosta työnteko, joten kaikki työtehtäviin liittyvä puhuminen oli hänen mielestään turhanpäiväistä. Silloin kyllä tuntui siltä, että puhun turhaan.
Ei hän tarkoituksella mykkä ole.
|