Lähettäjä: .
Päivämäärä: 6.10.25 09:23:42
Vkoloppuna paljastui yllättäen että mies harkinnut eroa jo jonkun aikaa mikä nyt tuli itselle yllätyksenä kun meillä on ollut ihan tasaista arkea.
Taustana meillä on n. 2v asumuseroa kun mies haluai lähteä muualle töihin enkä lopulta itse suostunut lähtemään. Itselläni kaikki täällä mutta ehkä enemmän vaakakupissa painoi se että mies alkoi heti sanomaan että sitten ei hypätä joka kuukausi sielä kotopaikassa turhan takia jne.
Kuitenkin mies palasi takaisin luoksemme. Asumuseron alkaessa ostin ok-talon ja mies oman asunnon uudelta paikkakunnalta. Rahat myös eriytyivät, laitettiin omat tilit , aikaisemmin rahat olleet niin että molemmill käyttö-oikeus toisen tileihin. Tällä hetkellä maksan talon kustannukset. Mies maksaa kuussa joko lämmitys tai sähkölaskun, muuta en ole häneltä pyytänyt. Käyn ruokakaupassa ja huolehdin että lapsilla on kaikkea mitä he tarvitsevat. Mies osallistuu harvoin lasten/minun ruokakuluihin. Mies maksaa lasten harrastuskuluja ja heidän puhelin liittymät.
Vkoloppuna kun juteltiin mies toi esiin ettei enää koe olevansa mies talossa. Meidän nykyinen systeemi on aivan nurinkurinen hänen mielestään kun on omat rahat. Ei koe tätä yhteiseksi elämäksi. Yritin ehdottaa yhteistä taloustiliä mutta se ei käy missään nimessä, ei nyt eikä koskaan. Ihmettelin hänelle että miksi tämä on niin kamala asia kun hänen ei paljon tarvitse osallistua kuluihin kun minä hoidan kaikki. Hänellä on myös se toinen asunto vuokralla toisella paikkakunnalla eli varallisuus karttuu koko ajan. Osti myös uudemman hienon auton itselleen hiljattain.
En itse enää haluaisi lähteä mukaan yhteisiin rahoihin kun mies on impulsiivinen rahankäyttäjä. Hän ostelee hienoja vaatteita, käy töissä syömässä ulkona melkein joka päivä. Sanoikin että ulkona syömiseen menee monta sataa kuussa. Tykkää päivittää autoaan tiheään.aikaisemmin ollut myös peli-ongelmaa, siihen saattoi mennä monta sataa kuussa.
Olen itse tyytyväinen omaan taloudelliseen tilanteeseeni. Olen saanut nostettua itseni asumuseron lähes nolla tilanteesta siihen että minulla on säästöjä melkein 15 000€. Käytän rahaa maltilla, mutta esim viime kuussa maksoin perheen vkoloppu kylpyläreissun joka maksoi kaikkineensa yli 600€.
Onko tämä tilanne täysin toivoton ulkopuolisen silmissä? Voiko tällaiseen tilanteeseen keksiä ratkaisua vai onko se lopullinen ero oikeasti edessä
|