Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten teidän työpaikalla ilmoitetaan saikuista?

Lähettäjä: kyllästynyt. 
Päivämäärä:   5.10.25 08:19:32

Nyt kiinnostaa lähinnä ne jotka jossain vuorotöissä, ei ma-pe 8-16 tekevät.

Kenelle ilmoitatte, onko se aina sama ihminen, vai vuorotellaanko teillä jotenkin kuka ottaa ilmoitukset vastaan?

Eritoten kiinnostaa sellaiset, että miten se toimii sillon kun työpaikka on kiinni, ja pitäisi ilmoittaa ettei ole saapumassa seuraavaan vuoroon.

Re: Miten teidän työpaikalla ilmoitetaan saikuista?

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   5.10.25 08:27:06

Työvuorot ryhmään whatsupissa. Tavoittaa kaikki. Jos joku ei halua kertoa että on kuumeessa tai jalka katki niin sanoo että on poissa ja toimittaa sairaslapun mutta koskaan näin ei ole ollut kyllä.

Lähettäjä: Ginna 
Päivämäärä:   5.10.25 08:27:30

Meillä on yksi wa-numero, johon sairauspoissaolot ilmoitetaan aina heti kun tulee kipeäksi. Sen ilmoituksen sitten vastaanottaa ja kuittaa aina kuka nyt sattuu milloinkin olemaan töissä vuorossa vastaavana. Sen viestin voi laittaa vaikka ihan keskellä yötä, jos sattuu yöllä huomaamaan ettei pysty tulemaan aamulla töihin ja sen lukee sitten aamuvuoron vuorovastaava töihin tullessaan. Pääasia, että ilmoittaa mahdollisimman ajoissa, eikä esim minuutti ennen vuoron alkua. Kolme päivää saa olla pois meillä ihan tuolla tavalla itse ilmoittamalla. Tämä toiminut tosi hyvin.

Lähettäjä: Minni 
Päivämäärä:   5.10.25 08:34:46

Soitan pomolle ja laitan whatsappia sille, joka tietää sijaistilanteen ja järjestelee sijaisia.

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   5.10.25 09:16:31

En tee vuorotyötä, vaan liukuvalla työajalla ma-pe. Minulla oli vasta tilanne, jossa olin sopinut maanantaille asiakaspalaverin asiakkaan kohteessa heti aamuksi klo. 8.30. Sunnuntai-iltana alkoikin kunnon mahatauti, jossa tavaraa tuli molemmista päistä. Meillä saikut pitäisi ilmoittaa soittamalla esihenkilölle (joka myös tekee liukuvaa työaikaa ma-pe) eikä peruutuksia asiakkaiden suuntaa saa tehdä itse (nimenomaan _ei_ saa tehdä). Harmi vain, että esihenkilöni aloittaa maanantaisin työt yleensä vasta yhdeksän aikaan, joten ei mitenkään ehtisi perua tapaamistani tai etsiä siihen sijaista.

Päädyin sitten laittamaan sunnuntaina viestin sairastumisestani asiakkaalle, vaikka tiesin ettei niin kuuluisi tehdä. Esihenkilölle soitin ohjeen mukaisesti maanantaina aamusta. Myöhemmin jouduin sitten esihenkilöni ja aluepäällikön kanssa puhutteluun, kun olin itse perunut tapaamisen... Toki mitään muuta ratkaisua heillä ei ollut siihen, että asiakas olisi saanut tiedon sairastumisestani ennen sovittua aikaa, kuin se miten toimin mutta silti väärin, koska firman ohjeistus jne... Ohjeelle ei mitään muuta selitystä annettu kuin että esihenkilön on helpompi pysyä kärryillä sijaistarpeesta.

En saanut edes virallista varoitusta tästä tai muuta seuraamuksia, mutta vähän ärsyttää vieläkin koko selkkaus. Piti tulla avautumaan, kun sopivasti tämä keskustelu osui eteen :D

Lähettäjä: Pippa 
Päivämäärä:   5.10.25 09:51:21

Kaksivuorotyö meillä. Jos olet menossa arkena aamuvuoroon joka alkaa 7.00, soitetaan 6.15 työnjakajalle joka on siis yksi ja sama henkilö aina. Esimiehelle soitetaan sitten 8 maissa.
Iltavuorosta.jos jätä pois niin voit soittaa työnjakoon mutta pääasiassa esimiehelle heti kun tiedät ettet pääse.
Viikonloppuna aamulla olit tulossa aamuun tai iltaan niin soitat klo 7 päivystys puhelimeen, siihen vastaa sitten kaikki vuorollaan.

Ja ei, meillä ei soiteta esim sunnuntaina päivystys puhelimeen etten tule maanantai töihin vaan soitat sen itse maanantaina 6.15 työnjakoon. Meillä ei ole esimiehiä tai ketään muutakaan töistä vastaavaa viikonloppuna töissä joten en ota vastuuta kenenkään maanantain poissaolosta että se tulee tarvittavien ihmisten tietoon..

Lähettäjä: C.A. 
Päivämäärä:   5.10.25 09:52:30

Omalle esihenkilölle. Viestillä tai soittaen. Jos ei saa omaa esihenkilöä kiinni, niin kriittisissä tilanteissa kelle tahansa johdossa tai mulle (tuotantojärjestäjä).
Meillä siis viikonloppujen/iltojen sairastumiset on kriittisiä, kun suurin osa esitystoiminnasta tapahtuu silloin.

Lähettäjä: G 
Päivämäärä:   5.10.25 09:53:54

Meillä 24h yksi puhelin johon joku aina vastaa, eli siihen soitetaan ja seuraavana arkiaamuna vielä erikseen pomolle.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.10.25 09:56:24

Soitetaan osastolle, aina joku vastaa osaston kännykkään. Virka-aikana sit esimiehelle tieto, mutta sijaisen on jo kollegat hankkineet rekrystä.

Lähettäjä: HH 
Päivämäärä:   5.10.25 10:38:37

Aiemmassa työssä, joka oli vuorotyötä, oli yksi työpaikan kännykkä, joka oli aina paikan ollessa auki jollakin esihenkilöllä ja siihen soitettiin. Normaalisti tuolla ei tehty yötöitä, joten jos sairastui vaikkapa pe iltana 23.00 (paikka mennyt kiinni klo 22.30) ja tiesi, ettei pääse lauantain aamuvuoroon klo 9.00, niin piti soittaa sitten lauantaina klo 9. Työ oli sellaista, että sijaisia ei hankittu lyhyisiin poissaoloihin, joten tämä toimi ihan hyvin, vaikka toki joskus jota kuta ärsytti esimerkin tilanteessa herätä aamulla soittamaan se puhelu, kun olisi halunnut kipeänä nukkua.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.