Lähettäjä: E
Päivämäärä: 5.10.25 09:16:31
En tee vuorotyötä, vaan liukuvalla työajalla ma-pe. Minulla oli vasta tilanne, jossa olin sopinut maanantaille asiakaspalaverin asiakkaan kohteessa heti aamuksi klo. 8.30. Sunnuntai-iltana alkoikin kunnon mahatauti, jossa tavaraa tuli molemmista päistä. Meillä saikut pitäisi ilmoittaa soittamalla esihenkilölle (joka myös tekee liukuvaa työaikaa ma-pe) eikä peruutuksia asiakkaiden suuntaa saa tehdä itse (nimenomaan _ei_ saa tehdä). Harmi vain, että esihenkilöni aloittaa maanantaisin työt yleensä vasta yhdeksän aikaan, joten ei mitenkään ehtisi perua tapaamistani tai etsiä siihen sijaista.
Päädyin sitten laittamaan sunnuntaina viestin sairastumisestani asiakkaalle, vaikka tiesin ettei niin kuuluisi tehdä. Esihenkilölle soitin ohjeen mukaisesti maanantaina aamusta. Myöhemmin jouduin sitten esihenkilöni ja aluepäällikön kanssa puhutteluun, kun olin itse perunut tapaamisen... Toki mitään muuta ratkaisua heillä ei ollut siihen, että asiakas olisi saanut tiedon sairastumisestani ennen sovittua aikaa, kuin se miten toimin mutta silti väärin, koska firman ohjeistus jne... Ohjeelle ei mitään muuta selitystä annettu kuin että esihenkilön on helpompi pysyä kärryillä sijaistarpeesta.
En saanut edes virallista varoitusta tästä tai muuta seuraamuksia, mutta vähän ärsyttää vieläkin koko selkkaus. Piti tulla avautumaan, kun sopivasti tämä keskustelu osui eteen :D
|