Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mikä silmässä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.10.25 20:11:36

Keväisin tulee siitepölystä silmäluomentulehdus. Tulee aina vain vasempaan silmään. Alkukesällä kun oli kosteaa, tuli kahdesti. Helteiden ajan ei mitään. En tiedä liittyykö näihin mitenkään mutta nyt vasen silmä on vuotanut pari viikkoa ja tuntuu jotenkin ikävältä, ei ole kipeä eikä luomessa ole nyt mitään. Työterveys antoi antibiootit mutta ei auta. Sanoivat että voisin mennä yksityiselle silmälääkärille jos on rahaa, ja menenkin mutta odotellessa panikoin mikä silmässä voi olla. Näen sillä normaalisti mutta jotenkin rasittuu lukemisesta ja erityisesti tietokoneen näytöstä ja valuttaa vettä. Antibiootti loppuu huomenna ja ei ole tosiaan ollut mitään apua.

Re: Mikä silmässä?

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   4.10.25 21:47:06

Voi olla ihan vaan kuivasilmäisyyttä, johon auttaa kostutustipat.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   4.10.25 21:52:26

Iriitti.

Päivämäärä:   4.10.25 22:05:13

Googletin iriitin ja ei ole mitään sen oireista. Voisiko olla kuiva tai allergiaa? Panikoin jo että on joku syöpä tai jotain :/ Silmä ei tosiaan ole yhtään kipeä ja näkö on siinä ihan normaali. Ikää on 33 jos se mihinkään vaikuttaa.

Päivämäärä:   4.10.25 22:08:15

Mulla iriitissä silmässä tuntui vain sitkeä roska ja vuosi vettä herkästi. Yksi suoni hieman punoitti.

Päivämäärä:   4.10.25 22:10:50

Silmä myös rähmii. Mutta täytyy varmuudeksi käydä silmälääkärillä.

Päivämäärä:   4.10.25 22:28:38

Katsoin että täällä on silmälääkäreille vähintään kuukauden jonot, uskaltaako niin kauan odottaa?

Päivämäärä:   4.10.25 22:36:31

Iriittiepäilyt lähtevät terveyskeskuksesta kiireellisinä sairaalaan, joten sitäkin kautta voi yrittää.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   4.10.25 23:21:03

Minä sain tk:sta kiireellisen lähetteen silmäpolille ja 3-4 viikon päähän se aika kuitenkin meni

Päivämäärä:   4.10.25 23:39:07

Jotenkin luulisi että olisi pahentunut jos olisi iriitti, tai vaikea tietty sanoa. Oli mielestäni viikolla parempi kun otin antihistamiinia. Nyt en ole muistanut ottaa ha on taas huonompi. Täällä julkinen on ihan toivoton. Naapurikaupunkiin saa näköjään ajan parin viikon päähän Silmäasema lääkärille, varaan sen.

Päivämäärä:   5.10.25 00:18:27

X, mä sain ajan silmäpolille heti. Lääkäri käski ajaa suoraan sairaalalle (60km), hän soittaisi ja käskisi silmälääkärin odottamaan mua.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.