Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi et paina "tykkää"?

Lähettäjä: Hämmentynyt 
Päivämäärä:   4.10.25 11:00:55

Arvon hötöraati, mieltäni on jo pitkään askarruttanut eräs asia, johon haluaisin saada teiltä näkemyksiä, kun en kehtaa asianomaisilta kysyä. Olen pienyrittäjä, jolle olisi yritystoiminnan kannalta tärkeää näkyvyys somessa. Minulla on seuraajia tutuissakin, mutta mitkä mahtaisivat olla syitä siihen, etteivät tutut koskaan tykkää julkaisuistani ja/tai kommentoi mitään? Ajattelin aiemmin, että ymmärtäisivät ja kannustaisivat pienyrittäjää painamalla edes "tykkää"-nappia, mutta tykkäävät näköjään enemmän julkaisuista, joista tykkää tuhat muutakin. Esimerkiksi Instassa katsojia julkaisuillani on, mutta tykkääjinä muutama kymmenen tuntematonta katsojaa/seuraajaa. Uskoisin että julkaisuni kuitenkin näkyvät useimmille tutuille ja itse kyllä tykkään heidän julkaisuistaan aktiivisesti. Edes parhaimmat ystäväni eivät julkaisuihini reagoi, vaikka uskoisin heidän vilpittömästi haluavan että yritykseni saa näkyvyyttä. Pieni juttu mutta alan jo pohtia, onko minussa tai päivityksissäni jotain perustavanlaatuista vikaa. Olen pitkän linjan valokuvaaja ja päivitykseni asiakastöitä pienillä tekstiosuuksilla.

Re: Miksi et paina "tykkää"?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   4.10.25 11:11:57

Itse en jaksa tykkäillä turhaan tai juuri ihan vain tykkäämisen ilosta. Reagoin, kun julkaisu iskee kunnolla minuun. Oli se sitten kaverin, kummin kaiman, yrityksen tai täysin tuntemattoman.
Vielä vähemmän jaksan tykkäillä, jos julkaisee kovin tiuhaan. Ärsyttää ne jatkuvat mainostamiset yms.
Ei yrityksen toiminta voi perustua siihen, että kaverit tykkäilee julkaisuista.

Lähettäjä: iuhiu 
Päivämäärä:   4.10.25 11:13:31

"Olen pitkän linjan valokuvaaja ja päivitykseni asiakastöitä pienillä tekstiosuuksilla."

Kannustaako postauksesi tykkäämään ja kommentoimaan, vai onko se jotain liibalaabaa? Tyhjänpäiväistä hölynpölyä "osta osta :)" tai "kävin kuvaamassa", vai ihan vain jotain nättejä kuvia, joita tulee somessa vastaan 2554 kpl päivässä? Vai millaista?

Minä en jaksa tykkäillä edes kavereiden postauksista, edes yrittäjien postauksista, jos niissä ei ole mitään tykättävää.

Jos esim. hankit asiakkaita, niin kirjoita niistä postauksia, eli esim. jotain heppasomettajaa kuvatessa kirjoita jotain siitä somettajasta ja siitä, miten saitte hevosen poseeraamaan niin hienosti tai miten hankalaa oli saada hevonen poseeraamaan, kun sitä kiinnosti kaikki muu. (Ja silti saitte noin onnistuneita kuvia.)

Ethän vain käsittele kuvia liikaa niin, että ne näyttää tekoälyllä tehdyiltä? Minä skippaan tuollaiset automaattisesti, on niin karseita tuotoksia. En siis myöskään koskaan tykkää tuollaisista postauksista enkä mainosta kyseisiä kuvaajia kenellekään, vaikka kuvaaja olisi hyvä ystäväni.

Lyhyt vastaus: En tykkää postauksista, jos niissä ei ole mitään tykättävää. Tykkään vain sellaisista postauksista, joiden haluan tallentuvan itselleni ja näkyvän muillekin.

Lähettäjä: ----- 
Päivämäärä:   4.10.25 11:27:25

Minä tykkään vain sellaisista jutuista, joissa on oikeasti jotain tykättävää. Olen hyvin tarkka omasta someprofiilistani, koska ammattini on ns. julkinen (peruskoulun opettaja).

Lähettäjä: Up 
Päivämäärä:   4.10.25 11:27:29

Mä tykkäilen aina kavereiden julkaisuista, vaikka ne eivät olisikaan mitenkään sykähdyttäviä. Koska ajattelen, että se ilahduttaa sitä kuvan laittajaa. Se kuva/teksti on ollut julkaisijalleen tärkeä ja olennainen ja hän on halunnut näyttää sen muillekin. Sehän somen idea on!!

Eli ymmärrän aloittajaa täysin, vaikken ole itse yrittäjä ja julkaisen ehkä 3-4 kertaa kuukaudessa jotain. Se tykkäys on pieni ele, mutta merkitsee minulle ainakin tukea, ystävällisyyttä, yhteisöllisyyttä jne.

Ja ennen kuin kukaan takertuu tähän, niin koko elämäni ei ole somessa ja näen ihmisiä myös somen ulkopuolella. :D

Lähettäjä: Nakki 
Päivämäärä:   4.10.25 11:36:29

Noi algoritmit myös oikeesti näyttää ihan uskomatonta soopaa eikä ollenkaan kavereiden postauksia eli se on mahdollista ettei niitä edes näe...

Lähettäjä: Pop 
Päivämäärä:   4.10.25 11:36:34

Ystävät ei ehkä tajua mikä vaikutus tykkäämisellä ja jakamisella on yrittäjälle.

Lähettäjä: niinpä 
Päivämäärä:   4.10.25 11:42:08

Ihmiset eivät ymmärrä kuinka some toimii.

Just pienyrittäjät tai tiedotusalan ihmiset ovat ihan ymmärrettävästi tuskastuneita tästä syystä.

Julkaisun tykkäys nostaa näkyvyyttä, vielä enemmän sitä nostaa kommentointi tai toisten kommenttien tykkääminen tai niihin vastaaminen.

Oma linja on se, että kun kerran somessa seuraan monia järjestöjä ja esimerkiksi maatalouden asioista tiedottavia tahoja niin aina vähintään tykkäys. Eli se tykkäys ei tarkoita että "olen tästä 100% samaa mieltä" tai "tää on parasta ikinä" vaan että "haluan että mahdollisimman moni näkee tämän saman julkaisun".

Jos kaverilla yksityinen tili, niin silloin en välttämättä tykkäile niin aktiivisesti, koska siitä ei ole kaverin kannalta varsinaista hyötyä.

Mutta jos kaverilla on vaikkapa just joku firma tai yrittää kertoa harrastuksistaan laajemmin tai muuten saada näkyvyyttä niin kyllä se silloin on ihan olennainen osa nykymaailman ystävyyttä että tsempataan kaveria. Ihan sama mitä puukenkiä tai korvakoruja se kaveri valmistaa, jokaiseen julkaisuun tykkäys ja joku "onpa hienot" kommentti, ihan vaan siksi että se kaveri ansaitsee saada lisää näkyvyyttä.

Päivämäärä:   4.10.25 11:45:39

Iuhiu, käsittelen yleensä kuviani maltillisesti ja yritän valita julkaisuihini "ei niin tyypillisiä otoksia", niitä mistä itse pidän. Vaikka tekstiosuudet, jotka kertovat yleensä miten kuvaus meni jne., olisivat tylsiä ja tavanomaisia, haen juuri tuota mitä Up kirjoitti; yhteisöllisyyttä ja kannustusta ystävän ja tutun ominaisuudessa, johon itsekin pyrin tykkäilyilläni. Mielenkiintoista, ettei some-päivityksistä ja julkaisuista tykätä noin yleisesti vain tykkäilyn vuoksi ja sen vuoksi että ollaan kavereita tai halutaan tukea - tuli yllätyksenä.

Päivämäärä:   4.10.25 11:58:59

niinpä, juuri näin.
Kaikista surullisinta kohdallani lienee, että tuttuni ja ystäväni suurin piirtein ymmärtänevät miten some toimii ja mihin näkyvyys perustuu. Siitä syystä menee jopa vähän ihon alle ja tunteisiin tämä asia.

Päivämäärä:   4.10.25 11:59:03

Ihmiset tuntuu olevan nykyään niin itsekeskeisiä, eivätkä tajua ajatella asioita muiden näkökulmasta. Empatia, mitä se nykyään on? Kadonnutta...

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   4.10.25 12:01:28

No tässähän on monta mahdollista syytä ja niiden yhdistelmää:

-Algoritmien takia julkaisusi eivät edes näy tutuillesi. Ja tietysti mitä vähemmän julkaisusi saavat ihmisiltä kommentteja ja tykkäyksiä, niin sitä vähemmän ne edelleen näkyvät massalle. Yritysprofiilille on myös tärkeää optimoida kuvien saatetekstit.

-Moni seuraa satoja ellei tuhansia tilejä instassa. Tietenkään he eivät voi nähdä kaikkien profiilien kaikkia julkaisuja. Instan feedihän koostuu seurattavien julkaisujen lisäksi isosta määrästä ehdotettuja julkaisuja ja mainoksia. Läheskään kaikki ihmiset eivät myöskään elä somessa, vaan tekevät paljon muutakin.

-Julkaisusi eivät yksinkertaisesti kiinnosta niin paljoa suurinta osaa ihmisistä.

-Ihmiset tykkäilevät asioista valikoivasti ja ovat tarkkoja somekäyttäytymisestään. Itse en ainakaan ajattele, että random kuvasta on "pakko" tykätä, jos kuvan laittaja on joku tuttu. Tykkäilen vain niistä kuvista, joita pidän erityisen hienoina, osuvina tai hauskoina.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   4.10.25 12:02:36

En tykkäile yhtään mistään, yhtään missään somessa. Yrittäjä tutun julkaisut eivät ole poikkeus.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.10.25 12:03:55

Algoritmin takia ei kannata tykätä mistään mitä ei halua omaan somevirtaansa jatkuvasti. Jos tykkään vaikka jostain tietyn aihealueen julkaiusta, kohta niitä on sata feedissä eikä niistä pääse eroon.

Päivämäärä:   4.10.25 12:05:48

Jos ei ole tykättävä julkaisu, en tykkää. Oli kyseessä äidin, siskon tai kaverin oma tili tai yritystili.

Päivämäärä:   4.10.25 12:06:33

Ja annan vielä esimerkin: jos joku kaverini tai tuttuni päättäisi nyt vaikka muuttaa tilinsä matonkudontatiliksi ja kaikki julkaisut liittyisivät matonkudontaan (aihe, mikä ei itseäni kiinnosta lainkaan), niin en todellakaan tykkäisi kaikista hänen matonkudontakuvistaan. Ehkä jopa lopettaisin seuraamisen, jos kyseessä ei olisi mikään hyvä ystävä. Ihan siksi, että aihepiiri ei kiinnosta, ja jokainen saa itse muodostaa feedinsä sen perusteella, mitkä aihepiirit sytyttävät.

Instan asetuksistahan näkee kaikki kuvat, mistä on tykännyt. Itse tykkäilen asioista harkiten, ja välillä palaan näihin julkaisuihin, joista olen joskus tykännyt. Jos siellä olisi sata matonkudontakuvaa peräkkäin, niin tästäkään featuresta ei olisi kauheasti enää iloa.

Päivämäärä:   4.10.25 12:07:48

"-Moni seuraa satoja ellei tuhansia tilejä instassa."

Tätä mä en ymmärrä. Siis miksi niitä seurattavia tilejä pitää haalia niin paljon, jos ei edes ehdi tai HALUA nähdä niitä kaikkia?

Itse seuraan vain sellaisia tilejä joista oikeasti TYKKÄÄN ja joiden julkaisuja haluan nähdä.

Päivämäärä:   4.10.25 12:08:51

"Algoritmin takia ei kannata tykätä mistään mitä ei halua omaan somevirtaansa jatkuvasti. Jos tykkään vaikka jostain tietyn aihealueen julkaiusta, kohta niitä on sata feedissä eikä niistä pääse eroon."

Tämäkin on hyvä pointti. Jos tykkää yhdestä tutusta valokuvaajasta, niin kohta feedini on täynnä pelkkiä eri valokuvaajien postauksia, eikä juuri mitään muuta.

Päivämäärä:   4.10.25 12:11:38

"Jos ei ole tykättävä julkaisu, en tykkää. Oli kyseessä äidin, siskon tai kaverin oma tili tai yritystili."

Tää on jotenkin niin kylmä ajattelutapa mun mielestä!

Päivämäärä:   4.10.25 12:12:35

"Algoritmin takia ei kannata tykätä mistään mitä ei halua omaan somevirtaansa jatkuvasti. Jos tykkään vaikka jostain tietyn aihealueen julkaiusta, kohta niitä on sata feedissä eikä niistä pääse eroon."

Tämäkin on hyvä pointti. Ja ottaa aikansa muuttaa feedi taas sellaiseksi, kuin se oli ennen. Itse olen ollut mm. ankkakuplassa (explore-sivun postauksista varmaan 90 % oli kuvia ankoista) ja nyt näen käytännössä pelkkiä hevosen selästä putoamisia :D

Päivämäärä:   4.10.25 12:18:46

Ymmärrän kyllä sinänsä tuon ajatuksen algoritmin säätämisestä, itsekin teen sitä koko ajan. Varsinkin Instagram on tässä hyvä, sisältöä pystyy ohjailemaan helposti jo parissa päivässä.

Mutta silti, jos on tuttava, sukulainen tai ystävä, joka selvästi tarvitsee apua niin kyllä mä silti tykkäilen sillä uhallakin että feediin tulee sitten pari kynsilakkakuvaa tai moottoripyörää lisää. Ne voi ohittaa murto-osa sekunnissa mutta kaveri voi saada merkittävää apua itselleen siitä että on saanut näkyvyyttä.

Lähettäjä: dkidek 
Päivämäärä:   4.10.25 12:22:51

"Noi algoritmit myös oikeesti näyttää ihan uskomatonta soopaa eikä ollenkaan kavereiden postauksia eli se on mahdollista ettei niitä edes näe..."

instagramissa voi valita, näyttääkö feed pelkästään niiden postauksia joita seuraat, vai kaikkea soopaa sekaisin, josta saa ihan etsiä seurattaviensa postauksia.

Klikkaat vain näytettäväksi "seurataan" niin silloin jää kaikkien muiden postaukset näkymättä.

Voit myös lisätä käyttäjiä suosikit-listalle, jossa näkyy vain ne tärkeimmät, jolloin voit valkata näkymään vain heidän postaukset, eikä tuolloin näy edes kaikkien seuraamiesi postaukset.

Päivämäärä:   4.10.25 12:23:20

Ja mulle tulee tällä hetkellä melkein pelkkiä koirajulkaisuja laidasta laitaan, kun olen alkanut seuraamaan kahta koiriin liittyvää ryhmää. En todellakaan halua seurata jonkun random koiranomistajan omaa julkista facebooktiliä, enkä nähdä sellaisia julkaisuja, mutta niitä minulle tarjotaan ihan koko ajan. Lisäksi tulee ärsyttäviä nyyhkytarinoita kotia etsivistä rescuetapauksista ja kerjäyksiä osallistua jonkun koiran eläinlääkärikuluihin, ihan vain siksi, että seuraan paria koiriin liittyvää ryhmää ja olen tykännyt joistakin koiriin liittyvistä julkaisuista.

Päivämäärä:   4.10.25 12:27:28

No Facebook nyt onkin ihan kamala paikka nykyään, siellä niitä mainoksia ja kaikkea turhaa on! Instagram on sentään vähän parempi vielä, ja tosiaan helppo laittaa vain tuo "seurattavat"-lista näkymään.

Päivämäärä:   4.10.25 12:32:08

Tuskin sinä hirveästi näkyvyyttä saat pelkästään sillä, että kaverit tykkäilee julkaisuistasi. Eiköhän sinulla ole kuitenkin tarkoitus saada asiakkaita muista(kin) kuin vain kavereistasi? Eli pitäisi saada jotain sellaista, josta kiinnostuu ne, jotka eivät sinua henk koht tunne.

Videot (Reelsit) saa paremmin näkyvyyttä kuin pelkät kuvat. Vaikka se tyhmältä tuntuukin, niin kannattaa julkaista videoita (reelsejä), ei kuvia. Ne videot tunkee muiden silmille ihan summan mutikassa, kuvia ei tunnu saavan tuntemattomien näkyville millään.

Eli tee vaikka koostevideo "syksyn aikana otettuja kuvia" tai vuoden lopussa "tämän vuoden otoksia". Videoiden ei tarvitse olla edes pitkiä. Ja pelkän kuvankin saa reel-muotoon. Näitä näkee paljon, koska ne reelsit saavat näkyvyyttä paremmin kuin pelkät kuvat...

Minusta tuo on aika tyhmää, että insta tunkee näkyville pelkkiä videoita, kun kuvia vartenhan se on alun perin tehty. Ja saadakseen kuvansa näkyville, ne pitää laittaa videomuotoon...

Mutta kokeile edes tuota, että laitat kuvan reel-muodossa. Saako se enemmän näkyvyyttä ei-seuraajien keskuudessa kuin feedissäsi olevat pelkät kuvat? Mikäli kyllä, niin sitten sinunkin pitää alkaa postailla reelsejä, ei kuvia...

Voit siis edelleen postata MYÖS kuvia, mutta kannattaa väliin laittaa niitä reel-muodossa, tai sitten vaikka yhden kuukauden kuvista joku kooste reel-muodossa, että saat niitä videoita, jotka saavat jostain syystä instan algoritmeissä enemmän tilaa.

Päivämäärä:   4.10.25 12:38:54

Voi myös olla, että jos kertoisit työstäsi tai antaisit vinkkejä kuvaamiseen tai kalustoon liittyen, niin silläkin tavalla saisit tykkäyksiä ja tallennuksia, kun niistä kiinnostuvat ne, jotka itse haluavat alkaa kuvata tai saada parempia kuvia. Ainakin minä tallennan (tehokkaampaa kuin tykkäykset) sellaisia julkaisuja, joissa on jotain tietoa tai vinkkejä, joista on hyötyä itselleni. En siis ole itse kiinnostunut juurikaan valokuvaamisesta mitenkään erityisesti, mutta ihan esim. "näin säädät puhelimen kameran asetuksia niin saat parempia kuvia" -tyyppisiä tulee katsottua ja tallennettua.

Päivämäärä:   4.10.25 12:39:03

dkidek: kyllä, näkyvyyttä pitäisi saada nimenomaan uusille ihmisille. Mutta ei se näkyvyys nouse, ellei niitä tykkäyksiä ja kommentteja tule jostakin alkuun.

On totta, että Reelsit näennäisesti näkyvät paremmin uusille ihmisille, mutta yleensä se näkyvyys tarkoittaa käytännössä vain sitä, että joku on ohi mennen katsonut vahingossa max 2 sekuntia ja sitten ohittanut koko jutun. Eli välttämättä ei tule mitään käyttökelpoista kontaktia vaikka näkyvyys olisi iso.

Sama tietty koskee niitä Reelsejä, että myös niihin pitäisi saada tykkäykset ja kommentit niin että ne oikeasti lähtevät toimimaan.

Eli jeesaa sitä kaveria kun siihen tykkäykseen ei mene kuin silmänräpäys että sen sinne tökkää.

Päivämäärä:   4.10.25 12:47:18

LähettäjäUp

Päivämäärä4.10.25 12:11:38

"Jos ei ole tykättävä julkaisu, en tykkää. Oli kyseessä äidin, siskon tai kaverin oma tili tai yritystili."

Tää on jotenkin niin kylmä ajattelutapa mun mielestä

Miksi tykätä julkaisusta, josta ei tykkää? Jos tykkäät vain tykkäämisen ilosta, silloinhan sinun pitäisi tykätä joka ikisestä vastaantulevasta julkaisusta.

Päivämäärä:   4.10.25 12:52:26

No painan kyllä sen ''tykkää''-painikkeen jos julkaisun tekijä on oma äiti, sisko, hyvä kaveri jne!

Lähettäjä: dro 
Päivämäärä:   4.10.25 13:07:39

Jos sisältösi ei ole sellaista, että kaverisi haluavat niitä tallentaa, niin eivät he halua omaa algoritmiaan sotkea sellaisella. Eli tee sisältöä, josta kiinnostuu kaverit ja muut. Sillä saat sitä näkyvyyttä ja tykkäyksiä. Tuossahan oli jo hyvä neuvo että anna vinkkejä kuvaamiseen niin siitä kiinnostuu kaikki ne, jotka haluavat oppia ottamaan parempia kuvia.

Käy eri tapahtumissa kuvaamassa ja laita sitten tietoa ympäriinsä, että olit kuvaamassa. Tai vielä parempi: Mainosta etukäteen, että olet tulossa kuvaamaan, ja sinulta saa ostaa kuvia.

Aika usein ihmiset kyselevät, että kuka on/oli kuvaamassa ja keneltä saa ostaa kuvia esim. hevos- tai koiratapahtumissa. Ainakin täällä ratsastus-puolella kysellään välillä "Kuka tulossa kuvaamaan xxx kisoihin?".

Jos omalla paikkakunnallasi on miljoonia nimeä tehneitä kuvaajia, niin sieltä seasta voi olla vaikea erottautua. Mutta jos niillä nimikuvaajilla on pitkät jonot, niin uusille on yleensä tilaa. Mutta sinun pitää saada itsesi esille, eli mainosta itseäsi jo etukäteen.

Jos tilisi sisältö on pelkkää kiiltokuvaa,, niin se ei jaksa kiinnostaa. Mutta jos välissä on "Ei menny niinku strömpsöössä" -postauksia, niin ne saattaa sitten kiinnostaa jo laajempaakin yleisöä.

Eräs kaverini hankki itselleen kaluston ja ihan harrastuksena kuvasi omia hevosiaan ja koiriaan. Kun taidot kehittyivät ja hankki parempaa kalustoa, alkoi myös myydä palvelujaan. Tuohon auttoi se, että hänellä oli omalla ig-tilillään heppa- ja koiraseuraajia, eli jo aika iso yleisö valmiiksi.

Onko sinulla tiliä, joka kiinnostaa ihmisiä ja saisit sitä kautta seuraajia? Vai onko pelkästään tuo yritystili, jossa vain kuvia, joita koetat saada kaupaksi? Minua ei kiinnosta pelkät oman toiminnan mainostustilit, vaan ennemmin kaikki muu toiminta. Esim. yksi kaverini kertoo yritystilillään ADHD:staan ja siitä, miten se ajoi hänet elämänmuutokseen, pois palkkatyöstä ja yrittäjyyteen. Ei siis pelkästään mainosta tuotteitaan vaan kertoo kaikesta sen taustalla, miten niitä tuotteita valmistetaan ja miten ADHD on hänen kohdallaan vaikuttanut ja vaikuttaa. Veikkaan, että tuo kaikki taustatyö ja -tieto tuo hänelle paljon tykkäyksiä, tallennuksia ja seuraajia, kun ei ole sisältöä pelkästään kivoista tuotteista vaan paljon myös muuta elämää. Sen lisäksi hänellä on yksityinen, henkilökohtainen tili, jolla jakaa asioita, joita ei halua julkisesti levitellä.

Lähettäjä: kirfki 
Päivämäärä:   4.10.25 13:18:26

Tee sellaista sisältöä josta ihmiset tykkäävät!! Et voi ajatella, että kaikkien tuttujesi pitäisi klikata tykkäystä vain siksi, että olet yrittäjä. Sisällön pitää olla sellaista, että siitä tykätään ja se halutaan nähdä ja säilyttää julkaisut omilla tykkäyslistoilla.

Toki voit linkittää sen tilisi tännekin niin me hötölän sennut käymme tykkäämässä ja kommentoimassa, niin saat niitä tykkäyksiä ja kommentteja :)

Minulla on oman yksityisen tilin lisäksi julkinen kakkostili. Ihan siksi, että voin seurata, tykätä ja kommentoida sellaisia julkaisuja, joita en halua ns. omalla nimelläni seurata ja tykätä. En siis seuraa samoja tilejä molemmilla tileilläni.

Hauskaa on se, että tuon anonyymin kakkostilini kommenteista tykätään valtavasti ja niihin vastataan. Kun laitan jonkun somettajan postaukseen kommentin ns. omalla nimelläni, niin siihen ei välttämättä tule ainuttakaan vastausta ja tykkäystä. Mutta kun kommentoin ns. anonyymisti, tulee useita vastauksia, saadaan hyviä keskusteluita ja yksittäiselle kommentille voi tulla lähes sata tykkäystä. En tiedä miksi tuosta anonyymistä tykätään enemmän.

En kaipaa seuraajia anonyymille tililleni. En siis pidä sitä siksi, että saisin valtavasti seuraajia ja tykkäyksiä ja seuraajia. Pidän sitä siksi, että saan vähän vapautta toimia somessa. Olen kuitenkin täysin asiallinen ja kannustava, kuten yksityisellä tilillänikin. Tuo anonyymi tilini on käytönnössä yhden aihepiirin ympärillä. Enkä ole kavereille kertonut että minulla on toinenkin tili. Silti anonyymillä tililläni voi olla 1700 katselukertaa kuukaudessa :D Eli se näyttää kiinnostavan ihmisiä kuitenkin.

Päivämäärä:   4.10.25 13:30:54

Lämmin kiitos teille hötöläisille vinkeistä, näkemyksistä ja ideoista. Keskustelu laajenikin ilahduttavasti konkreettisiin ohjeisiin miten saada lisää näkyvyyttä. Päivitykseni tosiaan ovat tekstien osalta aika positiivista peruskauraa, en ole varsinaisesti avannut kuvausta kovin henkilökohtaiselle tasolle tms.. Olen vielä luottanut siihen, että kuvat itsessään olisivat kiinnostavia, ymmärrän toki että nykymaailmassa on melkoinen kuvatulva, erottautuminen on haastavaa. Otan vinkit käyttöön - kiitos teille!

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   4.10.25 13:37:31

Ei huvita tykkäillä. Tykkään vaan jos koen että asiassa on jotain tykkäämisen arvoista.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.