Lähettäjä: reppu
Päivämäärä: 3.10.25 23:26:54
Minulla on sama ongelma. Kerran vuosia sitten meni niin pahaksi, että meni hirveä rahamäärä Kelan perintään, tämä ei todellakaan olisi tapahtunut, jos olisin avannut kirjeet. En osaa mitenkään selittää, että miksi niin kävi. En vain yksinkertaisesti saanut niitä kirjeitä auki, täysin järjetön tilanne. Olisin myös todennäköisesti vielä jälkikäteenkin voinut tilanteen hoitaa jotenkin järkevästi, mutta minua nolotti tilanne niin hirveästi, etten kyennyt. Toki olen perinnän maksanut, mutta aina vasta eräpäivän jälkeen, vaikka rahaa olisi ollut maksaa ajoissakin..
Kerran asuessani ulkomailla jätin sakon maksamatta ja lopulta tuli poliisit kotiovelle karhuamaan sitä sakkoa. Se oli elämäni yksi noloimmista hetkistä ja sekin täysin järjetön ja turha tilanne, kun olisin sen sakon voinut maksaa myös ihan heti, kun sen sain. Kyse oli vielä jostain 30 eurosta yms.
Nykyään olen naimisissa ja mieheni hoitaa meidän talouden täysin, maksaa kaikki laskut ja hoitaa kaikki veroasiat yms. Jos minulle jää jotain jostain syystä maksettavaksi, niin satavarmasti maksan sen myöhässä, vaikka rahaa on.
Muuten olen erittäin vastuuntuntoinen ihminen, yliopistosta valmistunut, hyvästä perheestä, jossa ei rahaongelmia ollut ja minulle on oikeasti opetettu rahankäyttöä yms laskunmaksamista jo teininä. Hoidan meidän perheen kaikki paperihommat kaikkeen muuhun, kuin rahaan liittyen, eikä näiden hoitamisessa ole mitään ongelmia. Raha vaan on jostain syystä aivan mahdoton asia minulle. Edelleen pelkään postilaatikkoa ja varsinkin kirjeitä, mutta nykyään saan aina aukaistua kaiken heti, koska tiedän, että mies ne muuten aukaisee kuitenkin.
|