Lähettäjä: **
Päivämäärä: 3.10.25 21:28:13
No, johonkin se laps on kai hoitoon laitettava!
Olen ehkä jo kyyninen, kun olen alakoulussa touhua katsellut jo vuosikausia, mutta jos kaikista lasten välisistä lyömisistä tehtäisiin rikosilmoitus, ei kellään enää ikipäivänä olisi siellä poliisissa aikaa tehdä mitään muuta, kun koittaa etsiä sieltä rikosilmoitusten sumasta jotain muuta, kun näitä. Jokaiseen lapsiryhmään nykyään mahtuu se yksi tai useampi lapsi, jotka eivät osaa odottaa omaa vuoroaan, ei osaa ottaa ohjeita vastaan, vaan on näitä Minä-ensin-tyyppejä. Ja sitten kun ei kaikki mene mielen mukaan, alkaa helposti väkivalta. Näin se on, kun monella vanhemmalla on se vanhemmuus täysin hukassa.
Ikävähän tämmöinen tilanne on, ja ammattikasvattajia ei kasva joka puussa. Henkilöstömäärät on mitoitettu ns. normilapsille, joita nämä edellämainitut hellantetut myös ovat. Siihen päälle sitten erityislapset.
Mutta no, edelleen, johonkin se lapsi on hoitoon laitettava. Itse kyllä oman pikkukylän päiväkotiin laittaisin edelleen, jos olisi pieni lapsi, mutta isommassa paikassa yrittäisin saada perhepäivähoitajalle (kunhan olisi hyvät suositukset) ainakin nelivuotiaaksi asti.
|