Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kova ääni kun on nukahtamassa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.10.25 13:23:03

Kuuleeko joku muu tällaista? Jännää, että tällaista tutkitaan, lääkitään ja ties mitä. Meillä näyttää kulkevan suvussa, kun selvisi, että kahdella sukupolvella on sama hassu vaiva.

Re: Kova ääni kun on nukahtamassa

Lähettäjä: Hilla 
Päivämäärä:   3.10.25 13:52:26

Siis mitä tarkalleen ottaen tapahtuu? Nukkuja kuulee unessa kovan äänen, johon havahtuu?

Säpsähdykset nukahtaessa ovat kyllä tuttuja, ja niihin liittyy joskus hyvin selvä unikuva putoamisesta tai liukastumisesta esim. jäiseen maahan. Ja siihen liittyy se lihasten voimakas säpsähdys.

Olen aina ajatellut, että se on sama ilmiö kuin vastasyntyneiden morottaminen, jäänne suojarefleksistä kun lihakset rentoutuvat unen tullessa. Ei se näin varmaan ole oikeasti, mutta muistuttaa sitä.

Lähettäjä: rele 
Päivämäärä:   3.10.25 13:56:58

Exploding head syndrome. Herään kovaan rämpsähtävään ääneen, sellaiseen vanhaan ovikelloon, mitä piti kiertää. Ensimmäinen reaktio on aina että ovella on joku, vaikka mulla ei ole ainakaan 20 vuoteen ollut sellaista ovikelloa.

Eipä ole käynyt mielessäkään, että tuota voisi jotenkin lääkitä :o Tai no, sehän on usein stressioire ja voihan sitä sitten taas hoitaa.

Lähettäjä: RS 
Päivämäärä:   3.10.25 13:58:05

Räjähtävän pään oireyhtymä?

Lähettäjä: Mulmyös 
Päivämäärä:   3.10.25 14:00:05

As ai tuolle on joku nimikin. Joskus on käynyt itsellekin, ihan kuin jokin pamahtaisi.

Lähettäjä: Illi 
Päivämäärä:   3.10.25 15:28:24

Mulla joskus stressi tehnyt, kuulin yhden oven paiskautuvan kiinni, saatoin kuulla myös kun joku tuttu ääni sanoi aivan sekopäisiä lauseita. Havahduin näihin aina hereille. Äänet oli todella oikean tuntuisia. Tätä kesti kuukauden tai kaksi useita vuosia sitten, sen jälkeen ei mitään.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   3.10.25 15:40:47

Mulla oli tota aina välillä joskus nuorempana. Se oli ihan järkky pamahdus, jonka kuulin, ja siihen havahduin.
Onneksi on jäänyt pois, sitä aina säikähti ja sitten nukahtaminen venyi ja venyi.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   3.10.25 16:26:25

Minä saatan kuulla lähes unen rajamailla sellaisen kovan ja lyhyen sähkökitarariffin, vaikka mikään ei soi kämpässä. Siihen havahtuu säpsähtäen. Varmaan sama asia, mutta nyt ei ole kuulunut aikoihin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.