Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten silmälääkäriin?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.10.25 11:30:44

Silmäni vuotaa ja työterveydestä sanottiin että voisin käydä yksityisellä silmälääkärillä jos on rahaa. Menee hoitokuluvakuutukseen. Onko näitä porukoiden kautta vai ihan Mehiläisessä tai Terveystalossa? En ainakaan täältä Mehiläisestä löytänyt.

Re: Miten silmälääkäriin?

Lähettäjä: Fii 
Päivämäärä:   3.10.25 11:34:23

Olen käynyt Silmäaseman silmälääkärillä (ei optikko vaan ihan lääkäri). En ole hoksannut hakea korvauksia sairauskuluvakuutuksesta, niin en tiedä miten hyvin tai helposti korvauksen saa.

Päivämäärä:   3.10.25 11:45:52

Porukoiden = optikoiden.

Päivämäärä:   3.10.25 11:46:52

Kiitos! Luulen että saa vakuutukseen vain jos on jokin selvä vaiva ja itselleni lääkäri kirjasi että suosittelee silmälääkäriin menoa jos vuoto ei lopu.

Päivämäärä:   3.10.25 11:48:07

On ihan Terveystalossa ja Mehiläisessäkin silmälääkäreitä. Soita ajanvaraukseen.

Päivämäärä:   3.10.25 12:02:42

Täällä ei ilmeisesti ole koska pieni paikkakunta. Mutta kysyn.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   3.10.25 12:18:04

Kirjoita googleen silmälääkäri ja oma paikkuntasi.

Siis oikeastiko parikymppiset ei osaa enää yhtään hakea tietoa?

Lähettäjä: -a- 
Päivämäärä:   3.10.25 13:34:04

Jossain pienemmissä silmälasiliikkeessä käy silmälääkäri esim. parin viikon välein tms. asiakkaat kootaan niille päiville.

Kannattaa kysyä siis ehdottomasti!

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.10.25 13:37:46

Olen käynyt silmälääkärissä muistaakseni Instrumentariumilla ja sitten ihan yksityisellä Eiran sairaalassa.

Lähettäjä: kl 
Päivämäärä:   3.10.25 13:50:47

Tota noin niin. Yksi vuotavien silmien syy on limakalvoturvotus, joka estää kyynelnesteen poistumisen normaalia tietä. Minkälainen lääkäri passittaa heti silmälääkärille, eikä ensin määrää turvotusta laskevaa lääkitystä? Eikä ilmeisesti antanut edes lähetettä? Yleensä silmät on aika tärkeä osa töiden tekemistä, siksi mielenkiintoista että tt-lääkäri vain pesi kätensä.

Jos se näin teki, niin eihän sille tietenkään mitään voi, silmälääkärille on mentävä. Optikkoliikkeen kautta on yksi keino, mutta odotusaikaa voi tulla pitkästikin, koska silmälääkärit käyvät niissä harvemmin. Nopeammin pääsee todennäköisesti Terveystalon tai Mehiläisen kautta.

Lähettäjä: RS 
Päivämäärä:   3.10.25 14:04:09

kl tulee pätemään ilman, että edes itse tietää aiheesta mitään :D turvotusta laskeva lääkitys kuiviin silmiin, jepjep.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.