Lähettäjä: jees
Päivämäärä: 3.10.25 02:00:08
Hevonen on tavallaan helpompi kuin koira koska asuu tallissa eikä sun talossa/asunnossa ja ole siellä jatkuvasti sotkemassa paikkoja. Hevonen ei jatkuvasti perskärpäsenä seuraa sua joka askeleella eikä vaadi loputonta huomiota ja silmällä pitoa. Vielä jos sattuu vilkas ja tapaturma-altis koira jota kukaan ei edes suostu ottamaan hoitoon ikinä, niin onhan se ihan todella paljon raskaampi huollettava kuin hevonen. Olen harrastanut hevosia(myös omistanut ja kotipihassa pitänyt) lähes 40 vuotta, koiria on ollut yli 20 vuotta ja vaikka nykyinen koira on kaikinpuolin helppo ja hyväkäytöksinen niin olen aivan loppu koiran pitämiseen, onneksi koira on vanha ja se pitää kohta lopettaa eikä uutta tule. Nykyään vihaan kuratassuja, koiranmakkaraa, karvaa joka @!#$ paikassa, kuorsausääniä ja pierunhajua makuuhuoneessa ja ihan erityisesti sitä että koira seuraa minua kun teen pihatöitä tai siivoan tai menen muusta syystä ees taas ja joudun väistelemään koiraa. Jatkuvasti huono omatunto kun ei jaksa koiran kanssa touhuta. Hevosen ja kissan kanssa ei ole mitään näistä ongelmista mitä on koiran kanssa...
|