Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Migreeni

Lähettäjä: Aivohiiri 
Päivämäärä:   2.10.25 21:06:05

Laita parhaat vinkkisi peliin - millä olet taltuttanut migreenikohtauksen parhaiten? Estolääkitys? Kohtauslääke? Vaikuttaako ruokavalio?

Omani on jotenkin villiintynyt, jo kahdesti tänä syksynä on ollut viikon migreenikohtaus, joka hieman hälvenee kohtauslääkkeellä. 6 tabun rasia sumatriptaania menee siis siihen yhteen migreeniin :( Aiemmin oli yksittäisiä kohtauspäiviä ja katkesi hyvin tuolla samalla lääkkeellä.

Re: Migreeni

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   2.10.25 21:06:53

Magnesium auttaa jonkun verran .

Lähettäjä: Soap 
Päivämäärä:   2.10.25 21:27:29

Mua auttaa energiajuomat. Migreeni alkaa usein aamuyöllä. Otan herätessä 2 Buranaa ja energiajuomaa, menee ohi yleensä puolessa tunnissa. Jos ei nyt oo megapaha.

Vs.aiemmin kourallinen lääkkeitä (mulla on useampia reseptilääkkeitä, kun ei saa yhtä ottaa niin usein kun tarviin pahimmillaan) ja silti meni monta tuntia tai koko päivä migreeniin.

Lähettäjä: Minni 
Päivämäärä:   2.10.25 21:28:49

Nenäsuihkeena sumatriptaani auttaa parhaiten. Pillerit on karkkia omalle migreenille.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.10.25 21:33:43

Eihän tätä kukaan usko mutta,
akupunktio sekä/tai hermoratahieronta säännöllisesti.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   2.10.25 21:47:41

Maxalt rapitab auttaa minulla. Onko muilla tätä kohtaus lääkettä?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   2.10.25 21:53:03

magnesium mullakin. sit jos päälle ehtii ei auta mikään.

Lähettäjä: Kuulemma 
Päivämäärä:   2.10.25 22:05:54

Kuulemma kokista naamaan ja sitten makaamaan, olikohan se oikealle kyljelle.

Lähettäjä: 678 
Päivämäärä:   2.10.25 22:14:53

Estolääkitys, betasalpaaja käytössä. Tämän lisäksi Botox-pistokset, näistä paras apu. Jos kohtaus iskee niin zomig, Burana ja Panadol.

Lähettäjä: Ehkä tämä 
Päivämäärä:   2.10.25 22:15:21

Joillakin auttaa täysin vehnätön ruokavalio. Ei siis vehnää missään muodossa.

Lähettäjä: Tiku82 
Päivämäärä:   2.10.25 22:45:34

Estolääkitys teki kaikista isoimman muutoksen.

Kohtaukset paheni hiljalleen ja lopulta oltiin siinä pisteessä että olin sairaalassa tiputuksessa useamman kerran. Estolääkkeenä beetasalpaaja (Metoprolol) joka vei kohtauksista pahimman terän ja nyt purana-panadol-sirdalud kombo tehoaa kunhan lääkkeet ottaa tarpeeksi ajoissa.

Kohtauslääke ei enää toimi kunnolla. Migard on käytössä mutta nykyään se aiheuttaa päänsärkyä joka on ihan yhtä kovaa kuin migreeni mutta tuntuu erillaiselta.

Kohtaukseen mulla auttaa suola. Usein yhdistän kohtauksen laukaiseviin tekijöihin liian vähäisen juomisen ja suolan syömisen. Magnesium vaje on hyvä vaihtoehto myös mutta tuota en pysty omalla kohdalla vahvistamaan.

Pimeä ja hiljainen huone on ehdoton.

Ruokavaliolla en ole huomannut vaikutusta, olen kymmenisen vuotta sitten siirtynyt gluteenittomalle ruokavaliolle eikä se vaikuttanut migreeniin. Jotkin punaviinit laukaisee migreenin, mutta kuvittelenko vain vai onko viinin sieto kasvanut vanhetessa.
Vinkkejä mitä minulle on suositeltu mutta en suostu kokeilemaan on punaisesta lihasta luopuminen ja raskaus.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.10.25 23:07:03

Radikaali stressin välttäminen. Olen ollut vuoden työtön hyvällä taloudellisella tilanteella eikä ole ollut vuoteen yhtään migreenikohtausta.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   2.10.25 23:12:23

Pää tyynyyn ja ennen sitä kuuma suihku.
Vittumainen tauti.

Lähettäjä: Villasukka 
Päivämäärä:   2.10.25 23:13:51

Kohtaukset muutti muotoa ja paheni tosi paljon kun rauta oli lopussa. Töissä ei jaksanut ja verenpaine nousi tosi paljon. Verenpainelääkitys lopetti migreenit lähes kokonaan ja kohdunpoisto hävitti kokonaan. Nyt olen onnellinen ja voin elää!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.