Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ei ilmaisjakelua eli ei lehtiä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.10.25 09:32:17

Minulla on postilaatikossa selkeästi teksti että
"Ei mainoksia"
"Ei ilmaisjakelua"
Mutta silti minulle tulee näitä ilmaislehtiä, mutta eihän silloin pitäisi tulla jos on yllä mainitut tekstit.

Laitanko vielä kannen alapuolelle tekstit uudestaan jotta menisi perille vai miten saisin asian hoidettua ettei tule tosiaan pelkästään kuin tärkeät ja tarpeelliset kirjeet yms.

Vai olenko ymmärtänyt tekstin ei ilmaisjakelua väärin?

Re: Ei ilmaisjakelua eli ei lehtiä?

Lähettäjä: ööö 
Päivämäärä:   2.10.25 09:36:45

Kun jakajat ei välttämättä ymmärrä suomenkieltä, niin tätä tapahtuu.

Laita palautetta jakeluyhtiölle ja näille firmoille, jonka mainoksia väkisin jaetaan.

Lähettäjä: // 
Päivämäärä:   2.10.25 09:41:09

Onko näissä ilmaislehdissä sinun nimi ja osoite? Moni yritys on keksinyt, että kun mainokset yms laittaa osoitteelliseksi niin silloin ne on pakko jakaa.

Sitten ehkä miettisin, ovatko kieltotekstit oikeasti selkeässä paikassa myös sen postinjakajan näkökulmasta. Ehkä kokeilisin vaihtaa niiden paikkaa tai pistäisin tekstin myös englanniksi.

Lähettäjä: jakaja2 
Päivämäärä:   2.10.25 09:41:35

Aivan tyypillistä, että paikallislehtien ilmaiset numerot otetaan mielellään vaikkei haluta mainoksia. Meidän kylällä jaetaan peittojakelulehti kaikille joilla ei lue "EI ILMAISJAKELUA".

Päivämäärä:   2.10.25 09:43:06

Mtv:n juttu, Ilmaisjakelulehdistä ei ole enää oikeutta kieltäytyä – "vastuu on jakajalla"

https://tinyurl.com/ilmaisjakeleioikeuttkieltaytya

Lähettäjä: Jakaja 
Päivämäärä:   2.10.25 09:47:21

Minä en jaa laatikkoon jossa kielletään. Vaikka olisi joku peitttojakelu. Maalaisjärkeä.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   2.10.25 09:54:46

Mulla taas toisin päin. Laitoin kesällä kyltin että ei mainoksia ja sen jälkeen loppui kaikki ilmaisjakelu. Enää ei tule edes paikallislehteä jonka käsittääkseni pitäisi tulla.

Päivämäärä:   2.10.25 09:57:34

No se olen minä joka en laita mainoksia.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   2.10.25 10:02:22

Kaikki jakelijat ei viitsi katsoa mihin laatikkoon ilmaisjakeluja tunkevat. Suomenkielen osaamisella ei ole mitään tekemistä tämän kanssa. Jokainen oppii kertavilkaisulla kieltolauseen merkityksen, vaikkei varsinaisesti kieltä osaisikaan.

Ongelmaan yleensä auttaa se, että laitta joka kerta kun postilaatikosta löytyy ilmaisjakelulehtim, lehden jakeluun todella äkäistä sähköpostia.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   2.10.25 10:07:46

Laittaisin aloittajana lisälapun, jossa yksilöisin aviisit, joita en tahdo. Esim. täällä Espoossa se olisi : "Ei Länsiväylää, kiitos. No Western Shitroad, thank you".

Päivämäärä:   2.10.25 10:09:03

”Onko näissä ilmaislehdissä sinun nimi ja osoite? Moni yritys on keksinyt, että kun mainokset yms laittaa osoitteelliseksi niin silloin ne on pakko jakaa.”

Saman olen huomannut. Ja sitten vielä laitetaan ne kirjekuoreen, että et voi vain suoraan kiikuttaa vieressä olevaan lehtiroskikseen..

Päivämäärä:   2.10.25 10:21:23

Se on joko tai eli otat kaikki tai et saa mitään. Ja jos joku sanoo että potkut niin ei se mua haittaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.