Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kipeänä töissä

Lähettäjä: Lissu 
Päivämäärä:   2.10.25 07:29:08

Tää on nyt tällanen ihan turha avautuminen. Mutta mikä teitä ihmisiä riivaa jotka olette kipeänä töissä? Tajuatteko kuinka vastuutonta se on? Olen kahdesti nyt sairastunut juuri ennen pidennettyä viikonloppua jolle on joku reissu suunniteltuna, koska työkaveri ei ole kertonut oksentaneensa juuri vessassa ja toinen tuli hirveässä flunssassa töihin. Tottakai ne mahatauti ja flunssa oli sitten minulla ja sitten miehellänikin. Pidennettyjä vapaita ei juuri ole niin suututtaa älyttömästi, ja asiakkaillekinhan nuo tarttuu samoin kuin kollegallekin. Ihan älyttömän vastuutonta.

Ja joku kuitenkin saivartelee, niin toki itsekin menen töihin vaikka oiskin joku pieni nuha tai ensimmäisen kuumeettoman päivän jälkeen, mut nää ihmiset tulee töihin oikeesti oksentaen ja kuumeessa!

Re: Kipeänä töissä

Lähettäjä: villasukka 
Päivämäärä:   2.10.25 08:10:47

Siis tunnen tuskasi! Samaa aina kiroan. On niin turhauttavaa, kun nämä sankarit ilmestyy paikalle kipeänä vaikka meillä on selkeä linjaus, että vain terveenä töihin. Aina on silti ne tietyt itsekkäät tyypit, jotka joutuu käännyttämään pois kun tunkevat väkisin paikalle sairaana. Jotain marttyyrin viittaako ne hakevat vai mitä, en todellakaan ymmärrä. Se vaan aiheuttaa tartuntoja sekä hiton paljon enemmän päänvaivaa koko meidän työyhteisölle, kun joudutaan yhtäkkiä etsimään joku sen kotiinlähetetyn tilalle/ järjestelemään sille päivälle suunnitellut työt uusiksi. Niin paljon helpommalla pääsisi, kun se sairas olisi viitsinyt ilmoittaa olevansa kipeä ja jäänyt kotiin. Toki akuutteja kesken päivän sairastumisia voi sattua, mutta tässä puhutaan nyt näistä jotka ilmestyvät jo kipeinä töihin.

Lähettäjä: Jepp 
Päivämäärä:   2.10.25 08:24:13

No ei joka köhästä ja niistämisestä voi olla viikkoa pois töistä. Tauti on tartuttanutkin jo ennen kuin jää pariksi kolmeksi päiväksi lepäämään pahimman taudin pois. Oksennustaudissa tuleminen nyt on kyllä typerää, kun ei pysty kyllä töitä tekemään, vs.nuha.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   2.10.25 08:27:53

Se oksennustautikin usein alkaa niin äkisti, että ei siinä välttämättä ole tietoisesti töihin tultu kartuttamaan. Vaikea keksiä, että kukaan mitenkään väkisin haluaisi lähteä työpaikalle oksennustaudissa. Kaikki oksentelu ei myöskään ole tartuntatautiin liittyvää.

Lähettäjä: Pop 
Päivämäärä:   2.10.25 09:05:57

Koska ei ole mitään mustavalkoista terve-kipeä tilaa jossa voisi suoraan sanoa että nyt olen terve ja nyt olen kipeä. Ääripäät on toki helppo tunnistaa mutta siinä välillä on paljon harmaata aluetta jossa tilanne voi muuttua suuntaan tai toiseen hyvinkin nopeasti. Ja tiesitkö että se flunssainen ihminen on tartuttanut jo useamman päivän ennen kuin hän on mitään oireita saanut joten hyvin mahdollista että sinä olet sen tartunnan saanut aikaisemmin.

Miettisin myös omaa hygieniaa ja hyvinvointia jos joka ikinen läheisyydessä oleva tauti tarttuu itseen ja aiheuttaa isoja oireita.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   2.10.25 09:14:26

Mä soitin esimiehelle kun vatsa oli löysällä, meillä omailmoitus sairauslomista käytössä. Sain kehotuksen ottaa imodiumia ja "tulla nyt kokeileen", ja sitten tulin töihin ja sain sitten lähteä kotiin sairastamaan kun oksensin siellä työpaikan vessassa.
Että sori vaan.

Lähettäjä: FF 
Päivämäärä:   2.10.25 09:27:13

Mua huvittaa nää ihmiset, jotka sanovat että ''siis mulla on niiiin korkea kynnys jäädä pois töistä, pakko tulla vaikka olisikin vähän kipeä tms''. Mitä hittoa? Korkea kynnys jäädä pois? Hitto sen kun vain jää kipeänä pois. Yksinkertaista.

En hitto käsitä kuka laittaa TYÖT oman terveyden edelle?? Pidän tällaisia ihmisiä todella omituisina. Okei, yrittäjät on ehkä erikseen, mutta palkalliset.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.10.25 09:36:10

"Miettisin myös omaa hygieniaa ja hyvinvointia jos joka ikinen läheisyydessä oleva tauti tarttuu itseen ja aiheuttaa isoja oireita."

Ihmisillä on mm. erilaisia perussairauksia, jotka hyvässä hoidossa ollessaankin vaikuttavat tautien tarttuvuuteen ja infektioiden vakavuuteen.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.