Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  ruokailu lennolla

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   1.10.25 17:44:39

Saako Finnairin ja Norwegianin lennoilla syödä omia eväitä? Siis esim voileipiä. Tai hedelmiä

Re: ruokailu lennolla

Lähettäjä: Up 
Päivämäärä:   1.10.25 18:11:46

Lue lentoyhtiön sivuilta. Useimmissa saa syödä, kunhan eväät on avaamattomassa pakkauksessa.

Lähettäjä: Öhöhö 
Päivämäärä:   1.10.25 18:14:39

Ja mikäs rajotus toi avaamaton pakkaus on? :D meinaat että jokanen esittelee eväänsä lentohenkilökunnalle ennen avaamista?

Lähettäjä: lifehack 
Päivämäärä:   1.10.25 18:19:11

Ei saa ja lentoemot itseasiassa kyttäävät tätä aika tarkasti, omat ruuat lentävät armotta roskiin. Itse olen ratkaissut tämän niin että odotan ruokailun loppupuolelle ja pyydän joltain vierustoverilta ne tyhjät pahvirasiat yms. joissa lentoyhtiön ruoka tulee. Ja kun lentoemäntää ei ole lähietäisyydellä, niin äkkiä viekkaasti siirrän omat ruuat repusta niihin yhtiön kertiksiin ja syön niistä. Eivät ne kuitenkaan yleensä niin tarkkaan katso, että mitä ruokaa niissä on, eivätkä muista ketkä kaikki matkustajat tilasivat ruokaa ja ketkä eivät.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   1.10.25 18:20:13

Saa kyllä. Meillä on monesti ollut mukana esim juustoja ja patonkia. Moni tuntuu ottavan riisipiirakoita yms. Ja eväät voi olla vaikka omatekoisia, ei ole mitään avaamaton pakkaus- sääntöä. Muistat vaan, että et voi EU:n ulkopuolelta tuoda mitään kasveja/hedelmiä/ lihaa/ maitotuotteita, ne on syötävä ennen laskeutumista. Ja sama toisin päin, muualle et voi viedä EU:n sisältä noita.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   1.10.25 18:20:28

Ainakin finskillä on saanut. Joskus siis tullut kentältä ostettua joku sämpylä tai vastaava matkaevääksi, ja aina sen on saanut koneessa syödä.

Lähettäjä: Faktahomma 
Päivämäärä:   1.10.25 18:44:46

Voit tuoda lennolle omia eväitä, kuten voileipiä ja hedelmiä, kunhan noudatat käsimatkatavaroita koskevia turvallisuusmääräyksiä. Huomaathan, ettei ruokaa voi lämmittää lennon aikana.

Kaiken nestemäisen ruoan tulee olla pakattu yksittäisiin, enintään 100 millilitran pakkauksiin, ja niiden tulee mahtua yhteen litran kokoiseen läpinäkyvään ja uudelleensuljettavaan muovipussiin.

Vauvoille tarkoitettu maito ja ruoka tulee olla alkuperäisissä avaamattomissa pakkauksissaan. (Finnair.com)

Lähettäjä: Pop 
Päivämäärä:   1.10.25 19:47:50

“ Kaiken nestemäisen ruoan tulee olla pakattu yksittäisiin, enintään 100 millilitran pakkauksiin, ja niiden tulee mahtua yhteen litran kokoiseen läpinäkyvään ja uudelleensuljettavaan muovipussiin.”

Tämähän koskee vain turvatarkastuksen läpi menoa, ei lentokonetta itsessään. Voit esim tuoda tyhjän vesipullon turvatarkastuksen läpi ja täyttää sen kentällä tai ostaa juotavaa kentältä

Lähettäjä: Noppa 
Päivämäärä:   1.10.25 20:03:04

Saattaa "up" maistua pahvilta tai muovilta kun syö ne eväät avaamattomasta pakkauksesta.

Lähettäjä: Jaa-a 
Päivämäärä:   1.10.25 20:05:16

Useamman kerran ollaan ostettu kentältä esim. hamppariateriat ja syöty vasta koneessa.

Lähettäjä: Nasu 
Päivämäärä:   1.10.25 20:22:35

Minä en edes tiennyt, että voisi olla mahdollista, ettei koneessa saa syödä :D

Olen ostanut monesti evästä lennolle. Sehän on parasta kun voi katsella vaikka elokuvia ja syödä ja juoda samalla. Menee matkakin nopeammin.

Lähettäjä: Jeppulispeppulis 
Päivämäärä:   1.10.25 20:29:13

^^oisko ollu korona-aikaan, kun lentoyhtiöillä oli tiukkaa, tästä alettiin puhumaan. Heillä on oma ruoka- ja juomatarjoilu, eli omien eväiden syönti pitäisi olla kiellettyä. En ole sen jälkeen aiheesta kuullut ja ei mun eväitä kielletty koronankaan aikana koneessa, enkä ole kuullut muistakaan tapauksista.
Tosin kohtelias saa kyllä olla, ja tommoset hampurilaisateriat voi kyllä jättää koneen ulkopuolelle. Hyi helve7ti sutä hajua...

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   1.10.25 21:25:04

"
Ei saa ja lentoemot itseasiassa kyttäävät tätä aika tarkasti, omat ruuat lentävät armotta roskiin. Itse olen ratkaissut tämän niin että odotan ruokailun loppupuolelle ja pyydän joltain vierustoverilta ne tyhjät pahvirasiat yms. joissa lentoyhtiön ruoka tulee. Ja kun lentoemäntää ei ole lähietäisyydellä, niin äkkiä viekkaasti siirrän omat ruuat repusta niihin yhtiön kertiksiin ja syön niistä. Eivät ne kuitenkaan yleensä niin tarkkaan katso, että mitä ruokaa niissä on, eivätkä muista ketkä kaikki matkustajat tilasivat ruokaa ja ketkä eivät."

Tää oli kyllä hyvä! XD

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.