Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Työnantaja ei ymmärrä, etten pääse saman tien

Lähettäjä: Purkaus 
Päivämäärä:   1.10.25 12:00:14

Tämä on vain purkaus, sinäkin voit valittaa, jos joku asia harmittaa. Ethän tee sitä kuitenkaan meitä muita mollaamalla, kiitos.

Minua ärsyttää, kun työnantaja tai oikeastaan esimies ei osaa hommiaan. Jatkuvasti pitäisi juosta sinne sun tänne, vaikka tuntien pitäisi olla tiedossa viikkoa aikaisemmin! Olen joustanut tähän asti, kun tieto seuraavan päivän töistä on tullut edellisiltana tai kesken työpäivän on pyydetty jatkamaan päivää.

Tänä aamuna kuitenkin tuli viestejä "pääsetkö kohta töihin, olisi tärkeää". En pääse! Minulla oli jo tulet kaikissa uuneissa, matot ulkona, pyykit pyörimässä ja kohta lapsen terveystarkastus, jonka sovin tälle vapaapäivälleni. En minä voi lähteä aina! Ja kyllä, jos se olisi ihan oikeasti tärkeää, niin pääsisin kun hankkisin tänne vaikka appiukon hoitamaan kotia ja soittaisin terkkarille ja selittäisin. Mutta kun se ei ole tärkeää, vaan esimies on vain haalinut ylimääräisen homman, ennen kuin on selvittänyt, onko meillä tekijää.

Maanantaina on taas työhaastattelu, toivottavasti tärppää...

Re: Työnantaja ei ymmärrä, etten pääse saman tien

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   1.10.25 12:02:16

Toi on kyllä ärsyttää kun on ylitunnollinen ihminen, niin on koko päivä pilalla kun kieltäytyy vaikka on siihen täysi oikeus.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.10.25 12:10:20

Muista aloittaja, että esihenkilö toimii noin koska sinä aina hyppäät remmiin. Eli hän on tottunut siihen, että voi haalia hommia koska tekijä löytyy.

Kannattaa kotona ollessaan jättää vastaamatta. Ja töissä ollessa sanoa, että ”voi harmi kun olin sopinut jo asian x :) :)”

Kyllä se pian oppii, että sä et enää remmiin hyppää. Yks hyvä on kans sanoa, et hitsi kun tuli jo saunakaljat juotua, et ei oo enää ajokuntoa/mitään kuntoa tulla.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   1.10.25 12:14:10

Esihenkilöhän on vain fiksu, kun käyttää sun hyvyyttä omaksi hyödykseen. Sinä sen sijaan olet tyhmä, kun hyppäät toisen pillin mukaan. Toivottavasti työaikalaki ja tes on tuttu, ja ylimääräiset joustot on huomioitu asiaan kuuluvalla tavalla.

Opettele sanomaan ei ja pidä puolesi! Tänään voit hyvillä mielin mennä töihin kun työvuoro alkaa ja lähteä, kun se päättyy, ja toivottavasti teet niin jatkossakin. Lopeta se venyminen,

Lähettäjä: Purkaus 
Päivämäärä:   1.10.25 12:15:58

O: sinähän tuota olet tyhmä, kun et ymmärtänyt aloitusta.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   1.10.25 12:18:48

Anna sen esihenkilön olla ymmärtämättä, ei se oikeasti ole sun pään vaiva :)

Ja vaikka nyt selvästi loukkaannuit mun kirjoituksesta, niin kirjoitin kaikella rakkaudella. Ei ollut tarkoitus loukata. Olen ollut samassa tilanteessa itse kuin sinä.

Päivämäärä:   1.10.25 12:32:51

Kyllähän sinä olet viestinyt siihen suuntaan, että pääset samantien ja sinua voi hyppyytää miten vaan.

Lähettäjä: neuvo 
Päivämäärä:   1.10.25 12:44:43

Sanot työnantajalle että koska tässä asiassa on ollut vähän vaikeuksia niin nyt pidetään sellainen 3 kk koeaika jossa pidetään normaaleista työajoista tiukasti kiinni, eikä jousteta mihinkään suuntaan. Ja jos kaikki menee hyvin niin tämän jälkeen voidaan sitten EHKÄ palata takaisin nykyiseen systeemiin, kunhan ymmärretään että työvuorot on suunniteltava hyvissä ajoin ja mahdollisesta joustotarpeesta on ilmoitettava ajoissa eivätkä mitkään 'pääsetkö nyt heti töihin'-kyselyt ole mistään kotoisin paitsi todellisessa hätätilanteessa, tyyliin joku on ollut autokolarissa.

Lähettäjä: 1 
Päivämäärä:   1.10.25 13:08:13

"Esihenkilöhän on vain fiksu, kun käyttää sun hyvyyttä omaksi hyödykseen."

Ei esihenkilö ole fiksu, koska on toimintansa vuoksi menettämässä työnsä osaavan ja joustavan työntekijän. Henkilön, joka varmaankin olisi jatkanut, jos sitä mukavaa joustavuutta olisi käytetty vain harvoin, kun oikeasti on pakko ja hätä.

Lähettäjä: Junttura 
Päivämäärä:   1.10.25 13:15:42

Minä olin opiskeluaikoina kaupan kassana ja menin rahapulassa aina töihin kun pomo soitti. Sitten yhteen tenttiputkeen en suostunut ottamaan yhtään vuoroa, jolloin pomo suuttui ja huusi minulle että kauppa on hänelle tärkein! Sanoin takaisin että minulle ei ja että omat opintoni menevät aina ohi kaupan töistä.
Ei tarvinnut enää toiste käydä tätä keskustelua ja työt jatkuvat normaalisti.
Minä en siis ollut mikään vakkarityöntekijä vaan tein iltoja ja viikonloppuja tarpeen mukaan.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   1.10.25 13:27:59

>Aloittaja on antanut ymmärtää että on valmis hyppäämään (ja haluaa hypätä) töihin ties milloin tahansa
>Työnantaja ajattelee, että tuo ottaa mielellään ylimääräistä hommaa ja tunteja
> Aloittaja kiukkuaa netissä omien rajojen puutetta

Nyt katse peiliin. Tässä on mokannut sinä - ne jotka pitävät omista rajoistaan kiinni, eivät koskaan vapaa-ajalla kiukuttele tällaisista asioista. Kun ei tarvitse.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   1.10.25 13:29:59

Ai, mä käsitin aloituksesta, että aloittaja ei mennyt töihin.

Päivämäärä:   1.10.25 13:34:22

Laissa sulla on täysi oikeus kieltäytyä. En itsekkään suostuisi jos tosiaan kotihommat jo käynnissä.

Päivämäärä:   1.10.25 16:37:27

En ymmärrä ongelmaa. Et vaan vastaa työnantajan puheluihin ja viesteihin vapaapäivänä etkä edellisenä.

Lähettäjä: Jaa 
Päivämäärä:   1.10.25 16:38:10

Olen sitä mieltä että elämä on oppimiskokemus ja aloittaja sulla on oppimistilanne.

Ulkopuolinen näkee että et oikein uskalla sanoa ei, otat toisten ongelmia harteillesi omalla kustannuksellasi.

Oppimiskokemuksesi tässä tilanteessa koskee nyt sitä, että sun pitää oppia sanomaan usein ei, oppia olemaan välittämättä toisten itselleen aiheuttamista ongelmista ja oppia priorisoimaan oma elämäsi, perheesi ja aikasi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.