Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mikä minua vaivaa?

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   1.10.25 11:31:37

Ole perusterve (verenpaineeseen lääkitys, nivelrikkoa) , vähän pulska, peruskunto ok (liikun päivittäin, jaksan juosta 5km), mutta ajoittain tulee kausia, että pelkkä hengittäminen on liian raskasta. Lihakset krampissa,nivelet kipeät, iho kipeä ja hengästyn ihan pienestä.

Lääkärissä olen käynyt, verikokeiden arvot ok. Pronaxenia ja panadolia syön nivelkipuihin. Lääkärin ohje on liikkua ja opetella elämään kivun kanssa. Mutta ei se tähän hetkeen auta. Tiedän, että olotila menee ohi viikossa tai kahdessa ja sitten se jossain kohtaa taas palaa.

Re: Mikä minua vaivaa?

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   1.10.25 11:32:20

Kuulostaa joltain autoimmuuniongelmalta.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   1.10.25 11:35:08

Lääkärit on kyllä yksiä vitsejä. Menet hakemaan apua, he sanovat etteivät tiedä ja lähde kotio. Saispa muissakin töissä vaan vastata että enpäs tiiä.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   1.10.25 11:48:38

Vaihdevuosiongelmia.

Päivämäärä:   1.10.25 11:57:02

^Mahdollistahan se on iän puolesta ja 10 vuotta sitä on ehdotettu diagnoosiksi ja siksi kai ohje onkin, että sen kanssa täytyy oppia elämään.

Lähettäjä: horsma 
Päivämäärä:   1.10.25 12:13:27

Borreliiosi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.10.25 13:54:52

Borreliiosi on ehkä pieni riskinen mutta semmonen että kannattaa käydä tutkituttamassa ja muut ehdotukset myös. Borrelioosin voi saada esim paarman puremastakin eikä vaan punkista.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   1.10.25 14:24:54

Minä sain paarman puremasta. Oli kädessä niin että hellevaatteissa näkee paikan kaiken aikaa. Sinä kesänä oli enemmän paarmoja tallilla kuin yleensä. Ihmettelin kun siinä alkoi tulla rengasta että eihän mua ole punkki purrut. Lopulta menin lääkäriin ja sain lääkkeet. Paarma ei sitä kanna mutta tallilla ehkä jollain hevosella oli borrelioositartunta ja kun olen jakanut vesiä niin paarma ensin syönyt hevosta ja häiriintynyt ja sitten päässyt käteeni syömään niin tarttuu näin.
Se ihmislääkärihän ei sitä uskonut mutta eläinlääkärit tietävät paremmin.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   1.10.25 14:54:19

Välillä tekisi mennä hevosklinikalle ontumatutkimukseen, kun ihmisklinikalta saa vain särkylääkettä, mielialalääkettä ja kehotuksen mennä psykiatrille, vaikkei mielialassa ole mitään vikaa. Joka paikkaan sattuu, hengästyttää, närästää ja väsyttää/uuvuttaa niin, ettei töiden lisäksi jaksa kuin nukkua.

Päivämäärä:   1.10.25 15:11:59

Samaa olen ajatellut monta kertaa :D

Borelioosi minulla on ollut punkin pureman seuruksena ja itse asiassa väsymys taisi silloin olla juuri tällaista jäätävää, sellaista, että nukkuminenkin tuntuu työltä. Silloin söin pitkät antibioottikuurit.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   1.10.25 15:40:05

Nyt haet kunnon hormonihoidot vaihdevuosiin niin kyllä elämä alkaa helpottaa.

Lähettäjä: 12 
Päivämäärä:   1.10.25 15:43:57

Vaihdevuosiasia nyt kannattaa ihan ensin tutkia.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.10.25 15:44:20

Borrelioosi voi jäädä kehoon piileksimään ja aktivoitua uudestaan Aina lääkehoito ei vie sitä.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   1.10.25 15:50:51

Vaihdevuosia tutkittiin kahden verikokeen verran: ei vaihdevuosia, ei syytä jatkotutkimuksiin.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   1.10.25 15:57:22

Verikokeet ei ole luotettavia. Hoidetaan oireiden mukaan. Jos ei korvaushoito auta, niin sitten on syytä epäillä jotain muuta.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   1.10.25 16:00:06

Niin jaksatko juosta 5 km kun kirjoitit, että hengästyt jo pienestä liikunnasta? Et mielestäni ole perusterve, kun sinulla on verenpainetauti.

Eilen just telkkarissa oli vaihdevuosista ohjelma. Siinä lääkäri sanoi, että verikokeita ei kannata edes ottaa kun hormonien määrä vaihtelee niin paljon ottohetkestä riippuen. Vaihdevuodet pitäisi hoitaa oireiden perusteella.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.