Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tori.fissä perseily

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   1.10.25 10:47:43

Bongasin vihdoin Tori.fistä käytetyn puhelimen, jolla olisin pärjännyt pitkään. Eilen otin yhteyttä myyjään ja sovittiin kaupat, että tänään maksaisin ja hän lähettäisi puhelimen. Hän poisti ilmoituksen ja lupasi töiden jälkeen lähettää tilinumeron.

Ei kuulunut tilinumeroa illalla, eikä koko aamun aikana. Nyt tuli viesti että on myynyt toisaalle eilen illalla käteiskaupalla... :(

Harmittaa kun olen todella vähävarainen ja möin eilen illalla kahvinkeittimenikin naapurille (uskokaa tai älkää...) että saisin rahat täksi aamuksi kasaan.

Re: Tori.fissä perseily

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.10.25 10:53:55

Ymmärrän myyjän ratkaisua hyvin. Nettikirppiksillä on paljon huijareita niin ostajissa kuin myyjissä. Käteiskauppa se kannattaa. Ei sillä että aloittaja huijari olisi, ihmisistä vaan kun ei voi koskaan tietää.

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   1.10.25 11:05:51

Laitoin näistä "katoajista" Torin ylläpitoon mainintaa

Lähettäjä: perseilyä 
Päivämäärä:   1.10.25 11:13:52

Jep, perusperiaate sekä Torissa että muuallakin on se että se kuka ekana tulee ja konkreettisesti lyö rahat kouraan niin se myöskin tavaran saa. Sorry, mutta tähän on johtanut ostajien perseily, kun ensin ollaan niin mukamas ostamassa mutta sitten viime hetkellä perutaan tai ghostataan.

Itseäni hatuttaa ikuisesti se kerta kun joku kysyi polkupyörän perään ja olisi tullut heti samana iltana rahojen kanssa mutta jouduin sanomaan että sori, se on varattu huomiseen asti toiselle. No, se toinen sitten seuraavana päivänä ilmoitti että he löysivätkin tytölle pyörän tästä lähempää. Otin yhteyttä ekaan kyselijään ja hänkin oli sitten ehtinyt löytää pyörän toista kautta, kun oli kiire. Eli minä olin ainoa joka jäi nuolemaan näppejään ja vain siksi että yritin olla ystävällinen. Never again.

Lähettäjä: Sunika 
Päivämäärä:   1.10.25 11:27:30

Perseilyä, minulle on tapahtunut noin monta kertaa, mutta silti kiltisti varaan, kun pääasiassa onneksi ostavat.

Lähettäjä: Sunika 
Päivämäärä:   1.10.25 11:29:14

Kamalimpia on kyllä ne myyjät jotka eivät ilmoita myynensä jo jotain mitä itse varaa ja odottaa maksutietoja tai joskus on jopa sovittu että haen, mutta ei ilmoiteta että on jo myyty.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   1.10.25 11:29:31

Rumaa käytöstä tosiaan jos kaupat on sovittu ja myydäänkin sitten kaverille. No näitä sattunut itsellekin. Yhden juhlamekon kanssa kävi itselle näin.
Harmitti kun oli niin mieleinen ja sopivan edullinen. Torissa ei aina löydy mieleistä joka myös sopiva koko -sekä vielä hintakin kohdallaan .

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   1.10.25 12:23:04

Mäkin laitan aina ohareiden tekijöistä toriin viestiä.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   1.10.25 12:46:57

Ei liity toriin mutta vähävaraiselle aloittajalle: nykyään saa ihan satasellakin uusia ja hyviä älypuhelimia ja niissä on takuukin voimassa. Eli kannattaa tutustua niihin, etenkin kun torissa on mahdollisuus tulla huijatuksi ja käteen voi jäädä vain ilmaa vailla saisi tuota satastakin "paremman" diilin.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   1.10.25 12:53:22

Ei ole perseilyä vaan sille myydään joka ekana lyö rahat tiskiin ja kotoa hakija voittaa aina lähetystä vaativan. Näin se

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   1.10.25 12:54:18

Lähti kesken eli näin se vaan on ja turha haukkua myyjää.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   1.10.25 12:55:02

Ja ohareista ilmoittaminen Toriin auttaa sillä tavalla että...?

Lähettäjä: perseily 
Päivämäärä:   1.10.25 13:35:25

"Perseilyä, minulle on tapahtunut noin monta kertaa, mutta silti kiltisti varaan, kun pääasiassa onneksi ostavat."

Jep, ja aivan samalla tavoin voidaan päinvastaisesti sanoa, että myyjätkin kyllä pääasiassa onneksi myyvät ensimmäiselle ostajaehdokkaalle.

Itsehän olin esim. käsittänyt varauksen siten että se tehdään vain siksi että tavaraa ei päästä heti hakemaan tai ehkä rahaa ei vielä ole, mutta ostoaie on kuitenkin vakaa, eli sen voi estää korkeintaan joku sairaalaan joutuminen tai muu force majeure. Ei niin että tehdään varaus jotta kukaan muu ei veisi tuotetta, mutta varauksen umpeutumiseen asti kuitenkin etsitään vielä halvempaa tai parempaa vaihtoehtoa muualta.

Lähettäjä: Nippe 
Päivämäärä:   1.10.25 14:41:24

Olen tottunut tähän...noin se usein toimii koska ei ole mikään firma myymässä. Väärin? Kyllä. Harmittaako? Kyllä. Voinko tehdä asialle jotain? En.

Mulla on kokemuksia että laitat viestiä ja toinen vaan ghostaa, korkeintaan joskus myöhemmin kun kysyt uudestaan niin tulee jotain "myin toiselle".

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   1.10.25 15:38:53

Pienituloisena itse ostan operaattoriltani kännykän. On sitten muutama euro lisää jokaisessa puhelinlaskussa pari vuotta. Ainakin DNA toiminut näin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.