Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Koiralle hiekkalaatikko?

Lähettäjä: Seniori 
Päivämäärä:   1.10.25 09:33:59

Tiedän, että minut kivitetään, mutta kysyn silti.

Pienellä koiravanhuksella on alkanut pidätyskyky heikkenemään. Välillä aamuisin on kakkakasa ulko-oven edessä odottamassa. Raasu ei osaa ilmaista hätäänsä muuten kuin tiukasti tuijottamalla. Ikävä kyllä emme yöllä herää tuijotukseen. Koira käytetään juuri ennen nukkumaanmenoa ja heti aikaisin aamulla, mutta se ei näytä aina riittävän.
Koiralla on suolistosairaus, joka on eläinlääkärin tarkkailussa. Kakka on yleensä kiinteää. Muutoin koira on oikein hyvässä kunnossa.

Olisiko ihan pöljä ajatus laittaa koiralle yöksi hiekkalaatikko, kuten kissalle? Sanomalehtiä ei voi laittaa, koska toinen koira tykkää kanniskella ja repiä niitä.

Re: Koiralle hiekkalaatikko?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.10.25 09:34:55

Voisin laittaa tuossa tapauksessa

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   1.10.25 09:38:03

Hyvä ajatus . Oma vanhus aikanaan oli muuten erittäin hyvässä kunnossa mutta kakan pidätyskyky heikkeni. Aamuruoan jälkeen piti nopeasti päästä ulos tai sitten pötkö tuli jo lattialle.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   1.10.25 09:39:36

Hyvä idea, kannattaa kokeilla sitä.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   1.10.25 10:27:53

Mitenkä ajattelit vanhan koiran opettaa hiekkalaatikkoon paskomaan?

Lähettäjä~*~ 
Päivämäärä:   1.10.25 10:38:28

Miksei koira oppisi..

Meillä käy 5kk ajokoiranpentu öisin kissanhiekkalaatikossa jos akuutti hätä iskee, eikä ole tasan tarkkaan opetettu. Kissat eivät laatikkoa käytä, mutta ajokoira käy pissalla sujuvasti jos ei herätä käyttämään ulkona.

Lähettäjä: Juup 
Päivämäärä:   1.10.25 12:20:21

Mulla on vanhalle koiralle kuljetushäkki alustalla sanomalehdet. Siis se on pelkkä alusta, ei häkkiä ympärillä. Hyvin koira tuota käyttää tarvittaessa ja helppo siivota.
Kun sanomalehtiä ei voi käyttää, kokeile tuota hiekkaa-astiaa.

Lähettäjä: RR 
Päivämäärä:   1.10.25 12:23:31

Hyvin voit laittaa. Laita se siihen paikkaan, missä koira yöllä käy tarpeillaan, niin varmasti oppii sinne tekemään.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   1.10.25 13:54:50

Ehdotin tätä omalle äidille jolla on vanha koira, ei tainnut saada vielä sitä aikaiseksi. Uskon että koira oppii siinä missä kissakin.

Lähettäjä: Seniori 
Päivämäärä:   1.10.25 13:55:28

Mä, koira kakkii aina samaan kohtaa. Elättelen toiveita, että jatkaa paskomista siihen, jos pistän kohtaan hiekkalaatikon.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.10.25 14:03:09

Jos koira kykenee hädässä tekemään paljaalle lattialle sisälle, niin miksipä se ei oppisi hiekkalaatikkoonkin.

Voi olla itse asiassa koiralle reilunpaakin laittaa hiekkalaatikko kuin antaa tehdä lattialle. Ainakin yhdelle omista koiristani sisälle tekeminen on selvästi henkisesti äärettömän vaikeaa: joskus ripulissa on tullut sisälle, mutta tallennan koirien yksinoloa ja tallenteesta näkee, että koira on ravannut ensin ovilla yms. ja tehnyt vasta pakottavassa hädässä. Tällaiselle koiralle olisi varmasti mukavampi tehdä hiekkalaatikkoon, johon se on opetettu kuin lattialle.

Ylipäätään hiekkalaatikko lienee monille koirille mukavampi, pitävämpi alusta kuin liukas lattia. Tosin jos koiralla on tapana kuopia tarpeiden teon jälkeen tai muuten kaivella maata, niin pitäisin nämä mielessä hiekkalaatikkoa suunnitellessa. :D

Lähettäjä: Mini 
Päivämäärä:   1.10.25 14:41:54

Oman pienen koirani olen alusta alkaen opettanut tekemään tarpeensa tarvittaessa wc alustalle. Helpottavaa sekä koiralle että omistajalle, kun koira voi tarpeen tullen tehdä asiansa sallittuun paikkaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.