Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  tekstiilien huono laatu

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   1.10.25 08:57:35

Nyt kannattaa harkita, heittääkö pois vanhoja tekstiilejä, jos niissä ei sen kummempaa vikaa, koska nykyvastaavat ovat kankaaltaan paljon heikompaa tekoa.

Esimerkiksi pyyhkeitä voi kertyä ja olen juurikin meittinyt heittääkö pois vanhempia 70-90 luvuilta, mutta sitten todennut, että jos niissä joku reuna rempsottaa, sen voi kantata koneella uudelleen. Jos olen ostanut uusia pyyhkeitä, niistä lähtee ensi pesussa langat purkautumaan keskeltä, mitä ei voi korjata helposti.

Samoin vanhat lakanat olen säästänyt- Niissä on huomattava ero nykyisiin ohuisiin lakanoihin, kun ovat paksua kangasta.

Olen todennut, että en halua ostaa huonolaatuista joten mielummin pidän hieman kauhtuneet hyvälaatuiset.

Re: tekstiilien huono laatu

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   1.10.25 08:58:23

Noinhan se on.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.10.25 09:00:15

Näinhän se on. Ei kannata tehdä yhtä pyyhettä joka kestää eliniän vaan tekee huonolaatuisen joka kestää max 2 vuotta niin myyntiä tulee.

Lähettäjä: rmrm 
Päivämäärä:   1.10.25 11:00:07

Nykyään ihmiset haluavat uutta koko ajan, joten heikkolaatuisten valmistaminen kannattaa. Kyllästytään väreihin ja halutaan uudistaa tekstiilit jopa monta kertaa vuodessa. Tiedän ihmisiä, jotka käyvät vaatekaappinsa läpi pari kertaa vuodessa ja heittävät pois niitä jotka ei miellytä ja hankkivat uusia tilalle. Ja pyyhkeisiin ja lakanoihin kyllästyy, kun haluaa vaihtaa värejä, joten nekin uusitaan vähän väliä... Samoin sisustus. Uusia mattoja ja verhoja pitää saada joka vuosi.

Ihan kamalaa :/

Minä pyrin siihen, että kaikki kestää, myös aikaa. En hanki sellaisia, joihin värin perusteella kyllästyn vuodessa tai jotka ei enää vuoden päästä ole muodissa.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   1.10.25 11:01:42

Rmrm: niin, tuo on kamalaa. Ostetaan pika"muodin" eikä oman maun mukaisia juttuja. Tottahan sellaisiin hirvityksiin kyllästyy.

Päivämäärä:   1.10.25 11:35:04

Kun omistaa ompelukoneen, kuluneista kylpypyyhkeistä tulee vielä pienempiä käsipyyhkeitä, ja lakanoitten päistä tyynyliinoja.

On ihmisiä, jotka hankkivat joka vuosi uusia joulukoristeita ym. sesonkituotteita. Ajatelkaa, mikä säästö, kun arvostetaan perinteitä. Meillä laitetaan tulevanakin jouluna mummovainaan aikaisia tauluja. Jotain pientä kivaa on ostettu ja sen verran on kertynyt, että joulukuusi voidaan koristella vaikkapa tietyn värin mukaan. Kuusta koristellessa muistellaan "tämä ostettiin silloin kun kesällä käytiin Napapiirin joulukaupassa" ja "tämä on se, jonka äiti aina laittaa yläoksalle".

Päivämäärä:   1.10.25 11:44:55

Mä värjään pesukoneväreillä vanhat tekstiilit jos väri kulahtaa tai kyllästyttää. En osta uusia ja pyrin metsästämään vanhoja vaatteita ja kankaita, jotka voi tarvittaessa värjätä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   1.10.25 12:01:04

"On ihmisiä, jotka hankkivat joka vuosi uusia joulukoristeita ym. sesonkituotteita."

Mun koristelaatikossakin lukee -82 :D Muutettiin silloin ja ne on edelleen siinä muuttolaatikossaan. Vanhimmat on mun mummini lapsuudesta 1900-luvun alusta. Myös lakanoita on mummin jäämistöstä, pesee laadultaan uudet ihan koska tahansa ja käsinnyplätyt pitsit.

Päivämäärä:   1.10.25 12:17:29

"On ihmisiä, jotka hankkivat joka vuosi uusia joulukoristeita ym. sesonkituotteita"

Tätä ihmettelen. Nytkin oli joistakin lidlin kurpitsa ja sieni koristeista hirveä kohkaaminen facen Naistenhuoneilla. Ihan aikuiset naiset (tyyliin yli 30-40-vuotiaat) niitä itkien halusi.

Ja tämä joululahjahysteria. Aikuiset ostaa aikuisille väkisin jonkun lahjan joka vuosi. Kunnon kulutushysteriajuhlapyhä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.