Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kodinvaihtajakoiran hinta

Lähettäjä: Aamu 
Päivämäärä:   30.9.25 15:04:43

Ihan uteliaisuudesta, mitä olette maksaneet aikuisesta, Kennelliittoon rekisteröidystä kodinvaihtajasta ja minkä rotuinen ja ikäinen oli? Meillä on haussa kodinvaihtajalabradori ja silmiin pisti ko. rodun kerhon sivuilta yli 5 v koira, josta hp 1500e. En ajattele että kodinvaihtajan pitäisi olla ilmainen tai edes puoli-ilmainen, mutta äkkisiltään tuo kuulostaa aika paljolta. Miten muut ajattelette ja ennen kaikkea, mitä olette itse maksaneet?

Re: Kodinvaihtajakoiran hinta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.9.25 15:30:47

En maksaisi mitään :)

Päivämäärä:   30.9.25 15:35:56

Kaikkea 500e-5000e väliltä on maksanut lähipiirin kodinvaihtajat. Iältään ovat olleet 2-4v.

Kodinvaihtajakoira ei todellakaan aina tarkoita (puoli-) ilmaista.

Päivämäärä:   30.9.25 15:39:58

20-600 e. Iät 5 kk-4-vuotta.

Lähettäjä: jms 
Päivämäärä:   30.9.25 15:46:25

Kyseisestä koirasta en kyllä maksaisi tuollaista hintaa, ehkä 500 e olisi sopiva.
Jos se olisi koulutettu ja toimiva työkoira, niin hintapyyntö voisi olla oikeutettu.

Sekarotuisesta kodinvaihtajasta maksoin löytöeläinkodille aikoinaan 150 e.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   30.9.25 15:46:56

Tutuille ja kavereille ei maksa mitään. Muille 500 e ja ihan siksi, ettei mene jobbarille. Välillä ihmisten taustoja on vaikea tarkistaa.

Lähettäjä: Aamu 
Päivämäärä:   30.9.25 15:49:14

Koulutettu työkoira on tietenkin ihan oma juttunsa, sellaisen hinta voi hyvin perustellusti olla pentua selvästi enemmän. Kuten totesin, ilmainen tai edes puoli-ilmainen ei ole minulla haussa, mutta mietin että maksaako tosiaan ainakin tekstin perusteella ilmeisen vähän koulutettukin labradori jo lähemmäs saman kuin pentu.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   30.9.25 15:55:22

Pyytää saa mitä vaan, ostaja päättää hyväksyykö hinnan. Minusta tuo on kallis. Usein kodinvaihtajailmoituksissa ei edes kerrota hintaa, mitä olen kyllä ihmetellyt.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   30.9.25 16:20:41

"Koulutettu työkoira on tietenkin ihan oma juttunsa, sellaisen hinta voi hyvin perustellusti olla pentua selvästi enemmän. Kuten totesin, ilmainen tai edes puoli-ilmainen ei ole minulla haussa, mutta mietin että maksaako tosiaan ainakin tekstin perusteella ilmeisen vähän koulutettukin labradori jo lähemmäs saman kuin pentu."

No periaatteessa ymmärrän tämän ja olen samaa mieltäkin, mutta esim hyvät luustokuvaustulokset ja muutenkin terveys, esim allergiattomuus, voisivat tuollaista hintaa perustella..

Muuten sanoisin minäkin ennemmin n.500 yleisellä tasolla kotia vaihtavasta tavallisesta aikuisesta.

Lähettäjä: Tiku82 
Päivämäärä:   30.9.25 17:11:12

Olen maksanut: Sakemanni 1v, 500€. Etelävenäjänkoirat 6v ja 5v, 0€. Saku 9v, 150€. Sheltti 7v, 100€. Valkkari 1v, 0€. Kaukkari 2v, 300€.
Osa tullut tutuilta, osa ongelmakoiriksi luokiteltavia.

Voisin maksaa yli tonnin metsällä toimivasta terveestä koirasta, mutta muuten en. Ehkä 700€ aikuisesta kodinvaihtajasta on oma kipuraja.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.