Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Puoli kiloa päivässä?

Lähettäjä: porkkana 
Päivämäärä:   30.9.25 12:32:07

Miten toteutatte?

Re: Puoli kiloa päivässä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.9.25 13:03:04

En toteuta väkisin. Vaan salaattia/ raastetta puolet lautaselle jos on ja jos loppuu niin en lähde asioikseni kauppaan hakemaan.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.9.25 13:04:05

Vegaani niin varsin helposti

Lähettäjä: Yvk 
Päivämäärä:   30.9.25 13:05:41

Fiiliksen mukaan. Joinakin päivinä menee huomattavasti enemmän, joinakin päivinä ei taas melkein mitään. Silloin otan multivitamiinipillerin.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   30.9.25 13:12:10

Se on muuten 800g nykyään...

Toteutuu tai ei niin puolet lautasesta salaattia tai raastetta muuten paitsi puuron kanssa, puuroihin yritän lisätä marjoja (en muista ottaa aina sulamaan tai hakea isosta pakkasesta). Hedelmiä iltapalalla.

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   30.9.25 13:29:58

Kyll minulla kinkkuviipaleita puoli kiloa päivässä menee helposti.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   30.9.25 13:35:56

Toteutuu helposti. Työpäivän aikana menee jo napostellessa rasiallinen kirsikkatomaatteja (250 g), siihen päälle pari omenaa ja vaikka salaattia.

Ruoan kanssa kotona on aina joko lämmin kasvislisäke tai salaattia, yleensä myös ruokaan itsessään on upotettu kasviksia, esim lasagnessa on sipulia, selleriä, porkkanaa, tomaattimurskaa, usein raastettua kesäkurpitsaa...

Päivämäärä:   30.9.25 13:39:07

Huonosti toteutuu, mutta pakotan itseni aamuisin syömään yhden banaanin. Muut hedelmät ei oikein uppoa millään.

Ja suosin hetinaposteltavia, esim kirsikkatomaatit ja sokeriherneet ja valmiiksi pesty porkkana on helppoja ja nopeita.

Lähettäjä: Veeras 
Päivämäärä:   30.9.25 13:40:14

Valitettavasti en toteuta mitenkään. Tosiaan, nykyään 800g on suositus, ja minä en saa kuin pienen osan siitä toteutettua - ei vaan vatsa kestä IBS takia juuri mitään kasviksia ja niitä mitä kestää, ei suurta määrää kerralla :( Pska homma mutta minkäs teet.

Lähettäjä: Se Hep 
Päivämäärä:   30.9.25 13:55:48

Täältä poimit/yhdistelet 5 kpl noita 100 gramman settejä: https://shorturl.at/NutZA (linkki vie Naprapaatin vaimo -blogiin).

Lähettäjä: Sisko 
Päivämäärä:   30.9.25 14:00:52

En mitenkään. Minulla on oma ruokavalioni johon ei valtion "planetaarinen ruokavalio" sovi. Minun ruokavalioni on minua varten.

Lähettäjä: wetehinen 
Päivämäärä:   30.9.25 14:07:58

Ei kyllä toteudu edes 500 g, saati 800 g. Syön lounaan yhteydessä salaattia/raastetta, ehkä 100 gramman edestä, leivän päällä voi olla kurkkuviipaleita tai sitten ei. Kasvisruokaa syön n. 1-2 kertaa viikossa, niinä päivinä pääsen hiukan lähemmäs.

En siis ole mitenkään ylpeä tästä kasvisten vähäisestä syönnistä, ja koitan sitä lisätä.

Lähettäjä: Paksukainen 
Päivämäärä:   30.9.25 14:11:42

Ei toteudu. En saa mahtumaan noin paljon mun ruokavalioon, jonka nyt todennut mulle sopivaksi. Jos syön enemmän mitä tahansa niin alan paisua eikä se ole toivottavaa.

Päivämäärä:   30.9.25 14:22:23

Ei toteudu koska olen sekasyöjä enkä voi syödä pelkkiä salaatteja noin paljon ilman että ruuansulatus rupeaa oikuttelemaan eli turvottaa, pierettää ja suolistossa ruplattaa...

Päivämäärä:   30.9.25 14:39:42

Mietin ensin, että miten saan 800 g vihanneksia ja juureksia päivälle ja sitten lisään proteiinit ruokaan. Usein esimerkiksi iso salaatti & kasviskeitto. Joskus myös hedelmiä ja marjoja.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   30.9.25 14:45:00

Aika huomaamatta.

Aamupalalla menee kourallinen marjoja, puuroon tai smoothieen.
Lounas on arkipäivisin aina salaatti, raskaampi ruoka alkaa väsyttää.
Pari hedelmää menee joka päivä.
Lisäksi tietty perus kurkkua ja tomaattia leivän päällä.

Lähettäjä: RS 
Päivämäärä:   30.9.25 15:05:57

"Aamupalalla menee kourallinen marjoja, puuroon tai smoothieen.
Lounas on arkipäivisin aina salaatti, raskaampi ruoka alkaa väsyttää.
Pari hedelmää menee joka päivä.
Lisäksi tietty perus kurkkua ja tomaattia leivän päällä."

Punnitseppa piruuttasi joskus. Iso banaani 100 g, iso omena 100 g, kotimaiset omenat n. 70 g, satsumat ym. lienee samaa luokkaa. Jos salaatissa on normaali salaattipohja (salaatinlehti tms., kurkkua, tomaattia, paprikaa) ilman painavampaa tavaraa (esim. parsakaali), tulee isostakin salaatista ihan max. 100 g. Kourallinen marjoja painaa max. 50 g. Ja se yksi tomaattikin leivän päällä on jotain 60 g. Eli alle 500 g jää.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.